تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

فعلا خبری از ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای نیست

  • کد خبر : 56681
  • 10 مهر 1393 - 14:57
فعلا خبری از ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای نیست

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه نسل سوم است و به بازار توجه دارد و مقوله کارآفرینی باید در آن اتفاق بیفتد، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نباید بیکار بمانند.

به گزارش کمال مهر کاربردی دانشگاه نسل سوم است و به بازار توجه دارد و مقوله کارآفرینی باید در آن اتفاق بیفتد، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نباید بیکار بمانند.
وی گفت: کار‌شناسی ناپیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید به صورتی باشد که افراد پس از دریافت مدرک کاردانی مشغول به کار شوند و بعد از چند سال کار کردن وقتی نیاز به مهارت و دانش بیشتر داشتند در مقطع کار‌شناسی تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه هر پودمان باید مهارتی را برای شغل خاص به وجود آورد خاطر نشان کرد: ما در تلاشیم این دانشگاه به سمت کاملا پودمانی شدن پیش رود در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰۰ مرکز دارد، حدود ۴ هزار نفر در مقطع کاردانی، ۳۰۰ هزار نفر کار‌شناسی ناپیوسته و ۱۰۰۰ نفر کار‌شناسی ارشد ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند که باید برای عملی کردن فناوری‌های جدید آماده شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه در کشور مدرسان مهارت‌محور کم داریم، باید نیروهای فوق لیسانس مهارت‌محور تربیت کنیم البته باید تجهیزات و آزمایشگاه‌های مرجع هم راه‌اندازی کنیم و می‌توان این کار را توسط بخش خصوصی هم انجام داد.
وی با بیان اینکه از ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعلا خبری نیست خاطر نشان کرد: هیچگاه نگفتیم که این دو دانشگاه ادغام می‌شوند، بلکه گفتیم ماموریت دو دانشگاه مهارت‌محور است و نیروهای تربیت شده باید آچار به دست و آماده ورود به بازار باشند.
وی افزود: تعطیلی مراکز را در دستور کار نداریم ولی شاخص‌های کیفیت‌سنجی را بازنگری کردیم و محل مراکز نیز باید به صورتی باشد که معنای دانشگاه را داشته باشند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x