تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

روایت افراطیون از پایان تاریخ مصرف شعار اعتدال/درخواست یک مسئول برای واردات ویژه ۱۵ لیموزین

  • کد خبر : 56376
  • 08 مهر 1393 - 7:34
روایت افراطیون از پایان تاریخ مصرف شعار اعتدال/درخواست یک مسئول برای واردات ویژه ۱۵ لیموزین

اسرائیل از عهده جنگ تمام عیار با حماس برنیامد،تقدیر از دستور ویژه یک وزیر درباره حمایت از نماز،تکذیب تیتر یک کیهان از سوی دفتر ریاست جمهوری،ترکان وشکایت از دولت دهم و …از جمله خبرویژه برخی روزنامه های سه شنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

خشم فتنه‌گران از روشنگری روحانی درنیویورک

اظهارات صریح رئیس‌جمهور در نیویورک مبنی بر اینکه کسی به خاطر فعالیت روزنامه‌نگاری در ایران دستگیر نمی‌شود با خشم محافل ضد انقلاب و فتنه‌گر مواجه شد.بسیاری از سایت‌های زنجیره‌ای نظیر بالاترین، کلمه، جرس، روزنت، فردا، ملی مذهبی و… ضمن انتشار مطالبی به روحانی به خاطر این اظهار نظر صریح و درست حمله کردند. جرس به قلم یکی از فتنه‌گران دارای سوابق همکاری با نشریات زنجیره‌ای نوشت: دولت باید برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و موفقیت در مذاکرات تقویت شود! نباید به دولت نقدی وارد کرد که انتقاد مصداق بی‌تدبیری و خروج از مسیر مبهم اعتدال است. «کسی به خاطر فعالیت روزنامه‌نگاری در ایران دستگیر نمی‌شود.» این جمله در چند سال اخیر بارها و بارها از زبان احمدی‌نژاد و دار و‌دسته‌اش شنیده شده، این بار تنها فرد گوینده تغییر کرده، احمدی‌نژاد جایش را به روحانی داده است، حرف همان حرف است و نگاه همان نگاه!

وی می‌افزاید: حرفی هم بزنیم می‌شود دوری از مسیر اعتدال و تدبیر! لابد این تدبیر و اعتدال تنها باید از سوی ما باشد! و دولتی که خود شعار تدبیر می‌داد به دام بی‌تدبیری و فرافکنی دولت پیشین خود بیافتد. آقای روحانی! لابد فردا که برگشتید باز هم در تلویزیون با مردم سخن می‌گویید و از عدم فراموشی وعده‌ها حرف می‌زنید و لابد عده‌ای هم فریاد تشویق برایتان سر می‌دهند و «روحانی مچکریم» عده‌ای، گوش همه ما را پر می‌کند و لابد وقتی نقد و اعتراضی می‌کنیم متهم می‌شویم به تضعیف دولت و دوری از مسیر اعتدال! اما من یادم نمی‌رود که مسعود باستانی، ریحانه طباطبایی، ساجده عرب‌سرخی، مرضیه رسولی و ده‌ها تن دیگر هنوز به جرم روزنامه‌نگاری در زندان هستند و هر بار این را فریاد می‌زنم.

جرس افزود: لابد باز هم جملات عوام‌فریبانه‌تان را به زبان می‌آورید که «برخی مسائل خارج از کنترل دولت است و غیره» اما شما که با ساز ‌وکار حکومت در نظام جمهوری اسلامی آشنایی داشتید و با علم به بسیاری از مشکلات وارد انتخابات شدید و وعده آزادی دادید! وعده حقوق شهروندی دادید! وعده عدل و داد دادید! پس چگونه است که به تازگی متوجه شدید بسیاری عوامل خارج از کنترل دولت است؟ یا سخنان و وعده‌های انتخاباتی شما فریب‌کاری بوده است و یا سخنان امروزتان. یکی به من پاسخ دهد خط اعتدال آقای روحانی از کجا می‌گذرد؟ از دروغ‌گویی و فریب؟این همه رطب و یابس بافتن رسانه‌های زنجیره‌ای برای کتمان یک واقعیت است و آن اینکه عناصر دستگیر شده به خاطر جرایم امنیتی و همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه یا گروهک‌های برانداز و نقش‌آفرینی در آشوب ۸۸  دستگیر شده‌اند هر چند که در پوشش فعالیت مطبوعاتی عمل می‌کنند.

توپ تانک بسیجی خیلی هم اثر دارد!

رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون گفت نگذارید دفاع مقدس و ارزش‌ها انحصاراً در اختیار سیاست‌بازان باشد.سیدمحمد خاتمی در ملاقاتی به بهانه هفته دفاع مقدس، ضمن اظهار تأسف از سوءاستفاده از عناوین مقدس در بسیاری از جوامع از جمله ایران، گفت: گاهی حتی برای عناوین غیرمقدس و ضدتقدس از عناوین مقدس استفاده می‌کنند اما در عنوان «دفاع مقدس»، این «مقدس» بسیار بجا به کار برده می‌شود زیرا وقتی جنگ می‌شود جنگی که تجاوزکارانه و برای اشغال سرزمین ما و برای تحقیر ملت ما و انتقام‌گیری از ملتی است که می‌خواهد بر سرنوشت خود حاکم باشد، منافع ما را به خطر می‌اندازد و به ما تحمیل می‌شود و امروز ماهیت آن مشخص است، جنگی است که ما باید در برابر آن مقاومت کنیم و اینست دفاع مقدس.

خاتمی همچنین گفته است: نگذارید دفاع مقدس و ارزش‌ها انحصاراً در اختیار سیاست‌بازان قرار بگیرد. دفاع مقدس متعلق به کل کشور و انقلاب و تاریخ است؛ بخصوص برخی از تازه به دوران رسیده‌ها که حتی از دور نیز دستی بر آتش جنگ نداشتند، امروز می‌خواهند جنگ و ایثارگری را وسیله‌ای برای حذف دیگران قرار دهند و ایثارگران و خانواده‌های آنها بهترین کسانی هستند که نباید اجازه دهند ارزش‌ها و عناوین مقدس دستاویز معاملات سیاسی به ویژه حذف نیروهای ارزنده‌ای قرار گیرد که در دلبستگی آنها به انقلاب شکی نیست و اجازه ندهند برخی افراد افراطی که ربطی به جنگ ندارد، میدان‌دار شوند.این اظهارات در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در دوره ریاست جمهوری خاتمی به طور برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته چه در تشنجات خیابانی و چه در سطح رسانه‌ای و تریبونی، اقدام به اهانت و هتاکی علیه دفاع مقدس و فرهنگ بسیجی کردند. زمزمه شعار توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد، خشونت‌طلب معرفی کردن مدافعان کشور، مقایسه سرداران دفاع مقدس با پل پوت دیکتاتور کامبوج، دارای مشکل روانی خواندن قائلان به دفاع مقدس و فرهنگ شهادت‌طلبی، سرزنش اصل دفاع مقدس و جنگ‌طلب و ماجراجو خواندن نیروهای انقلابی به ویژه حضرت امام، انداختن تقصیر جنگ به گردن جمهوری اسلامی… ده‌ها نمونه اراجیف مشابه از این دست، از جمله شاهکارهای دوران مدیریت خاتمی و هم‌طیفان وی بود و با این وصف عجیب است که خاتمی از مقدس بودن دفاع مقدس سخن بگوید یا نگران به انحصار در آمدن ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

در عین حال باید گفت اگر رکن اصلی دفاع مقدس، مقاومت به هر قیمت و سرفرود نیاوردن در مقابل تعدی دشمنان بود طیف تجدید نظرطلبانی که خاتمی تنها ابزار آنان بود، منطق تسلیم در برابر تهدیدهای دشمن را تئوریزه کرده و به اجرا گذاشتند که دعوت به سرکشیدن جام زهر تسلیم از سوی ۱۳۰ نماینده مدعی اصلاح‌طلبی و همراه شدن برخی اجزای دولت در تهدید به استعفا و خروج از حاکمیت در بحبوحه لشکرکشی‌های آمریکا به منطقه از جمله آنهاست.

انقلاب مردم یمن هدیه بزرگ برای ایران است

هجوم برق‌آسای معترضان یمنی به صنعا، موجب تقویت نفوذ ایران در قلمرو عربستان شده است.نشریه فرانسوی لوریان لوژور با انتشار این تحلیل نوشت: با اینکه روابط میان ایران و شورشیان شیعه انصارالله، ملقب به حوثی، چندان مشخص نیست، ولی فتوحات روز یکشنبه در پایتخت یمن، در مجاورت مرزهای عربستان سعودی، بی‌شک هدیه بزرگی برای ایران است تا بتواند دامنه نفوذ خود را در حاشیه دریای سرخ تا تنگه باب‌المندب افزایش دهد.نویسنده ادامه می‌دهد: عبدالملک الحوثی‌، رهبر جوان انصارالله، با استفاده از فروپاشی نهادهای دولتی، گستردگی فسادهای مالی، فقر و رد برتری نیروهای قبیله‌ای، طی روزهای اخیر توانسته مواضع خود را در پایتخت یمن استحکام بخشد و خود را به عنوان عامل تعیین کننده اصلی در این کشور نشان دهد.

نشنال ریویو: فقط ایران می‌خواهد و می‌تواند با داعش مقابله کند

یک نشریه آمریکایی تأکید کرد: از بین همه کشورهایی که می‌خواهند با داعش مبارزه کنند، تنها ایران و حزب‌الله و سوریه هستند که نشان داده‌اند توانایی و روحیه مقابله با داعش را دارند.مجله نشنال ریویو ضمن انتشار تحلیل فوق، از قول جیمز بیکر وزیر خارجه اسبق آمریکا نوشت: ایران و روسیه جزئی از تکه‌های گمشده پازل هستند.نشنال ریویو می‌نویسد: بیکر که سابقه زیادی در دولت‌های ریگان و بوش دارد در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی به نکات موفقیت‌آمیز سیاست‌های خارجی زمان خود اشاره کرده و آن را با شکست‌های اخیر سیاست‌های خارجی آمریکا مقایسه نموده و می‌افزاید برای حل مشکلات خاورمیانه در دراز مدت ما نیاز به ایران و روسیه داریم تا بتوان بر شورشیان افراطی از جمله داعش پیروز شد.

از سوی دیگر روزنامه سعودی الحیات در تحلیل مشابهی یادآور شد: نادیده گرفتن ایران در جنگ با داعش، خودکشی است.الحیات می‌افزاید: ایران و روسیه به همکاری با حکومت بشار اسد اصرار دارند و اگر بنا باشد که از این ائتلاف دور شوند قطعاً به کمک برگه‌های بازی خود به حمایت بیشتر از بشار اسد و نیروهای آن ادامه خواهند داد. کما این که تاکنون نیز بشار اسد به کمک این دو کشور بوده که حفظ شده و توانسته است به روی پای خود بایستد.روزنامه سعودی چاپ لندن می‌نویسد: ایران برگه‌های برنده بسیاری در اختیار دارد، تازه‌ترین آنها یمن است، کشوری که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به اوضاع آن حساسیت بسیاری دارد و ایران با نفوذ خود در آن توانسته است به نیرویی مؤثر و تأثیرگذار تبدیل شود. لبنان دیگر برگ برنده ایران در تعامل با جهان عرب و غرب است. اگر بنا باشد غرب و اعراب با برگه داعش به ایران فشار بیاورند ایران برگه‌های برنده بسیاری دارد که می‌تواند تمامی این فشارها را دفع کند.

الحیات تصریح کرد: اگر غرب با ایران و روسیه وارد همکاری می‌شد پیمان بین‌المللی مبارزه با داعش زودتر از اینها در سوریه تشکیل می‌شد و می‌توانست موفقیت‌های بسیار بیشتری به دست آورد. در حالی که به نظر می‌رسد با دور کردن این دو کشور از این پیمان غرب می‌رود دوباره اشتباهی استراتژیک را در خاورمیانه مرتکب شود. آیا این صحیح است که به صرف رقابت با تهران و مسکو و بهانه‌تراشی برای همکاری با آنها اجازه داده شود که داعش در سوریه به حال خود رها شود؟ آیا غرب گمان نمی‌کند با این کار پیمان مبارزه با داعش می‌تواند آن قدر ضعیف شود که این شبکه را رو در روی کشورهای غربی قرار دهد و در نهایت این ائتلاف را به شکست بکشاند؟ البته بدیهی است اگر غرب نخواهد با ایران در مبارزه با داعش همکاری کند، تهران خود استراتژی و دستورالعمل خود را در مبارزه با آن حتی به تنهایی ادامه خواهد داد.

روایت افراطیون از پایان تاریخ مصرف شعار اعتدال

یک بازداشتی فتنه ۸۸ می‌گوید شعار اعتدال دست دولت را بسته و مانع از تحقق شعارهای دولت می‌شود.محمدجواد مظفر در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: شعار دولت روحانی، اعتدال است طبیعی است دولتی که شعار اعتدال را مطرح می‌کند باید در عمل و روش به گونه‌ای رفتار کند که این شعار تحقق یابد همه کارهای عالم خوب و بدش درهم تنیده شده است، هرچند شعار اعتدال، شعار مثبت و جذابی است. ولی اشکالش هم با خودش همراه است دولت با چنین شعاری تا حد زیادی دست و بال خود را می‌بندد و مجبور می‌شود دست به انتخاب‌هایی بزند که برخی آنها به هیچ‌وجه قرار نیست محقق کننده خواست‌ها و اهداف دولت باشند.وی با تخطئه وزارت کشور درباره این سؤال که کدام انتخاب و انتصاب دست و بال دولت را بسته است، گفت: روشن است مهم‌ترین جایی که نیروهای استان‌ها را سامان می‌دهد در بسیاری از جاها هم‌جنس و هم‌تراز با دولت تدبیر و امید نیست و نتیجه آن این شده که انتصاب‌ها کمتر سنخیتی با اهداف دولت دارند، یا برخی از انتخاب‌های رده اول در برخی وزارتخانه‌ها یا تحمیل برخی معاونان به برخی وزارتخانه‌ها صرفا نشان دهنده نوعی تسلیم شدن در برابر شعار «اعتدال» بوده است، اینها به تدریج رئیس دولت را تنها می‌کند.

وی همچنین انتخابات سال ۹۲ را به خاطر رد صلاحیت هاشمی و عدم امکان حضور هاشمی «نسبتا آزاد» و نه «آزاد» توصیف کرد.
نامبرده دو روز پس از فتنه‌انگیزی افراطیون در عاشورای ۸۸ دستگیر شد. او از گردانندگان گروهک انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با محوریت کسانی چون سحرخیز، شمس‌الواعظین، فائزه هاشمی و… است.ترغیب دولت به افراطی‌گری از سوی تندروها در حالی است که این طیف پیش از این اصلاح‌طلبان و کسانی چون موسوی و کروبی را به ورشکستگی کشاندند تا آنجا که خاتمی در جمع‌های خصوصی همین طیف را اسباب از رده خارج شدن اصلاح‌طلبان و بایکوت شدن از سوی حاکمیت عنوان کرد.

اسرائیل از عهده جنگ تمام عیار با حماس برنیامد

«اسرائیل با تمام توان نظامی نتوانست حماس را شکست دهد.»«شلومو گازیت» رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) در مقاله‌ای با عنوان «صخره سخت» با اشاره به تهاجم اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های غزه تصریح کرد: تل‌ آویو در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه تمام توان نظامی خود را علیه دولت حماس بکار گرفت. تهاجم اخیر غزه آن‌گونه که اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند و انتظار آن را داشتند یک عملیات نبوده است بلکه باید آن را یک جنگ تمام عیار نامگذاری کرد، چرا که اسرائیل با تمام توان نظامی که در اختیار داشت، علیه دولتی در نوار غزه با نام حماس وارد جنگ شد، اما با این وجود دو سوم جامعه صهیونیستی در طول ۵۰ روز متوالی از منازل خود فرار کرده و به پناهگاه‌ها یورش بردند.

به گزارش فلسطین الیوم، گازیت نوشت: اختلافات میان مقامات تل آویو بر سر نتایج جنگ اخیر این رژیم علیه غزه افزایش خواهد یافت. نتایج و آمارهای منتشره از خسارت‌های وارد شده به این رژیم در نتیجه جنگ، آمار نهایی نیست و ممکن است بعد از یک ماه یا یک سال و یا حتی ده سال دیگر آمارهای جدید از این خسارت‌ها منتشر شود.گازیت از عملکرد مقامات اسرائیل در اداره شرایط حاکم بر جنگ اخیر علیه نوار غزه به شدت انتقاد کرد و نوشت: این مقامات در به کارگیری نقشه‌های جدید و تشخیص نقاط ضعف جنبش حماس چه از لحاظ تاکتیکی و استراتژیک ناکام ماندند.در همین حال کارشناسان یگان اطلاعات سری رژیم صهیونیستی «۵۰۴» اذعان کردند پیشرفت توان مبارزاتی حماس طی سال‌های گذشته آنها را غافلگیر کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: یگان «۵۰۴» یکی از یگان‌های سری و محرمانه ارتش رژیم صهیونیستی است که ماموریت آن شناسایی و استخدام جاسوسان در دیگر کشورها و تحقیق و بازجویی از اسرا در وضعیت‌های جنگی و غیرجنگی است.این روزنامه به نقل از یک بازپرس بارز یگان «۵۰۴» تصریح کرد: همه ما غافلگیر شدیم، شاید به سختی بتوان باور کرده که مبارزان حماس تا به این حد پیشرفت کرده باشند. آنها آموزش‌های اساسی دیده و اکثرا تحصیلات عالیه دارند و ساعت‌ها ورزش می‌کنند و آموزش می‌بینند تا بتوانند به عضویت نیروهای کماندو و نخبه‌ حماس درآیند.بازپرس بارز یگان «۵۰۴» ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد: آنها مبارزانی بی‌نظیر هستند و از توان مبارزاتی و قدرت تحمل بسیار بالایی برخوردارند.

*خراسان
درخواست یک مسئول برای واردات ویژه ۱۵ لیموزین

بر اساس نامه یکی از مسئولان اقتصادی دولت به مدیران ارشد اجرایی، خواسته شده است با توجه به بررسی های صورت گرفته و نیاز سنجی انجام شده، امکان واردات ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی مدرن با امکانات مناسب و ۱۵ دستگاه خودروی لیموزین با استناد به اختیارات دولت طبق قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض مربوطه فراهم شود.

تقدیر از دستور ویژه یک وزیر درباره حمایت از نماز

پس از آنکه یکی از مسئولان اقتصادی دولت با صدور دستوری به همه مدیران دستگاه زیرمجموعه خود، به آنها تاکید کرد که همه پروژه های عمرانی زیر نظر این دستگاه باید دارای فضای مناسبی جهت اقامه نماز باشند و شرایطی چون موقعیت مکانی، ایمنی، زیربنا و امکانات آن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، گزارش این موضوع در جلسه دولت مطرح شده و مسئولان ارشد اجرایی از این مقام مسئول تقدیر کرده اند.

*ایران

تکذیب تیتر یک کیهان از سوی دفتر ریاست جمهوری

روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری طی اطلاعیه‌ای تیتر یکی از روزنامه‌های سراسری را تکذیب کرد. روزنامه کیهان در شماره روز یکشنبه خود (۶ مهر) به نقل از حسن روحانی در مصاحبه سی.ان.ان نوشته بود:«هر گونه توافق با ۱+۵ باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» این در حالی است که رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال مجری شبکه سی.ان.اندر خصوص احتمال همراهی نکردن کنگره با رئیس جمهوری امریکا در صورت حصول به توافق نهایی تأکید کرده بود که «دولت‌ها مسئول پیگیری و اجرای توافقات در داخل کشور خود هستند و چه بسا در ایران نیز وقتی به توافق رسیدیم لازم باشد احتمالاً مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دهد. ما هم در صورتی که توافق حاصل شود باید اقداماتی بخصوص در حوزه مجلس شورای اسلامی انجام دهیم و با نمایندگان صحبت کنیم.»

تخلفات اقتصادی دولت قبل در بنیاد شهید

گزارش کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بزودی جمع بندی و به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود. «غلامعلی جعفرزاده» عضو این کمیته به «ایران» گفت که در این پرونده به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که ضمن اشد برخورد با متخلفان، خوراکی برای صهیونیست‌ها فراهم نشده و آبروی نظام حفظ شود. به گفته نماینده رشت «عمده تخلفات بنیاد شهید در دولت سابق، فعالیت‌های اقتصادی و سوء مدیریت بوده است.» جعفرزاده تأکید دارد که مسئولان فعلی این نهاد انقلابی با کمیته مجلس همکاری می‌کنند اما مسئولان قبل در پاسخگویی ضعف‌هایی داشته‌اند که در گزارش آمده است. پیش از این گفته شده بود که حجم تخلفات انجام شده در بنیاد شهید دولت سابق آنقدر بالاست که امکان دارد بخش‌هایی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص در مجلس قرائت نشود.

توضیح نماینده سیرجان درباره بازداشت‌های اخیر این  شهرستان

نماینده سیرجان خبر داد علت احضارشهردار سیرجان و ۷ تن از اعضای شورای شهر  این شهرستان دست یافتن سازمان بازرسی به برخی اسناد و مدارک بوده است. شهباز حسن‌پور به خانه ملت گفت که این اسناد در بازدید سازمان بازرسی از شهرداری سیرجان به دست آمده است. گفتنی است انتشار خبر بازداشت دسته جمعی اعضای شورای شهر و شهرداری سیرجان به اتهام برخی تخلفات مالی بازتاب گسترده خبری داشت.

رحیمی معترض شد

محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم دیروز ظهر در حاشیه مراسم ختم والده آیت‌الله هاشمی شاهرودی در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به حکمی که دادگاه برای شما صادر کرده است، اعتراض دارید یا خیر؟ گفت: بنده به این حکم اعتراض دارم و آن را از سوی دستگاههای ذیربط اعلام خواهم کرد. وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا اتهامات وارد شده به خود را قبول دارید، اظهار داشت: در مورد این مسائل و توضیح مشروح با یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه‌ای خواهم داشت که در آن به تمامی این موارد می‌پردازم.

تحصیل ۱۱ هزار دانشجوی افغانی در ایران

۱۱هزار دانشجوی مهاجر افغانستانی در ایران مشغول به تحصیل هستند.به گزارش تسنیم برخلاف ادعا‌ها درباره ممنوعیت تحصیلی مهاجران در ایران،افغانی‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز مشغول تحصیل هستند.

*جمهوری اسلامی

* اجرای یک عادت غلط باعث مرگ یک دختر بچه ۱۱ ساله دانش آموز کلاس پنجم شد. این حادثه که در مراسم تشییع پیکر یک فرد متوفی در شهر مسجد سلیمان رخ داد باعث گردید چندین خانوار به سوگ این دختر بنشینند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری از فارسان، در جریان مراسم خاکسپاری مرحوم مسلم اسدی فارسانی که با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر زن – مرد – کودک در قبرستانی در مسجد سلیمان برگزار گردید و اجرای یک رسم غلط که در هنگام تشییع جنازه گروهی ناآگاه با دردست داشتن اسلحه و عدم آشنائی به فنون استفاده از اسلحه شروع به تیراندازی هوائی نمودند، متأسفانه اصابت یکی از گلوله‌ها به پهلوی دختر ۱۱ ساله‌ای بنام هستی اسدی باعث مرگ وی گردیده. در این حادثه ناگوار چندین نفر نیز مجروح گردیدند. این عادت غلط که در بین گروهی از شهروندان معمول است تاکنون جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفته است و باعث عزادار نمودن هزاران خانواده شده است. اینگونه اتفاقات که هر چند وقت یکبار نمایان می‌شود می‌طلبد مقامات قضائی و انتظامی با مسببین واقعه برخورد شدیدی در جامعه نمایند تا درس عبرتی برای دیگران شود و باعث ایجاد امنیت در جامعه گردد. از سازمان‌ها، ارگانها و نهادهای دولتی نیز این انتظار وجود دارد که تلاش و کوشش زیادی را بکار گیرند و نسبت به فرهنگسازی در این گونه جوامع فعال‌تر برخورد کنند.

* فشارهای روانی جنگ ۵۱ روزه غزه موجب شیوع بیماری در جامعه صهیونیستی شده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتض در گزارشی نوشت جامعه صهیونیستی بر اثر تحمل فشارهای شدید در جنگ اخیر علیه غزه و نیز بر اثر حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، دچار فشارهای روانی شده و در آینده نزدیک جولانگاه شیوع بیماری‌های روحی روانی و بیماری‌های دیگری از قبیل دیابت و فشار خون خواهد شد. در همین حال، از داخل سرزمین‌های اشغالی خبر می‌رسد تلاش تبلیغاتی برای تغییر روحیه صهیونیست‌ها نیز بی‌نتیجه مانده است. به گزارش خبرگزاری قدس، فدراسیون صهیونیستی اعلام کرد پس از حملات اسراییل به نوار غزه، کمپین تبلیغاتی که تبلیغات حمایتی از اسراییل را برعهده دارد توسط شماری از سازمان‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. اداره حمل و نقل لندن از جمله سازمان‌هایی است که از نمایش تبلیغاتی در متروهای این شهر با موضوع تروریست نشان دادن حماس و حمایت از رژیم صهیونیستی ممانعت به عمل آورده است.

*قدس

تجمع مالباختگان برابر مجلس

خانه ملت: جمعی از مالباختگان خرید خودرو دیروز با تجمع مقابل مجلس، خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. این مالباختگان از شرکت لیزینگ نگین آفتابریال خودرو خریداری کرده اند.

به گفته تعدادی ازاین مالباختگان، این شرکت تا کنون مبالغ بسیاری را برای تحویل خودرو به متقاضیان دریافت کرده، اما پس از گذشت مدت زمان بسیار، نه خودرو به آنها واگذار شده و نه پول پرداختی برگردانده شده است.

ترکان وشکایت از دولت دهم

ایرنا: ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد برخی اخبار در مورد استعفای خود را رد کرد و گفت: خبر استعفایم صحت ندارد و عده‌ای از رسانه ها در این راستا خبرسازی کرده اند.

ترکان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شکایت از دولت دهم درباره مناطق آزاد گفت: شکایت از دولت دهم درباره مناطق آزاد مسیر خود را طی می‌کند.

آخرین وضعیت پرونده خاوری

ایسنا: سردار حسین اشتری جانشین رئیس پلیس کشور با اشاره به پرونده محمود خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی و از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: در حال حاضر پلیس کانادا پذیرفته که این فرد در این کشور است و به نظر می‌رسد هرچه کانادا بهتر همکاری کند، زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

صدور حکم ضارب شهید خلیلی

مهر: حسین اصغرزاده رئیس شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری گفت: ضارب شهید خلیلی به قصاص محکوم شد. وی افزود: پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافش و همچنین درخواست اولیای دم، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را با اکثریت آرا به قصاص محکوم کردند.

 شبکه‌الجزیره‌ هم داعشی‌ شد

ابنا: مردم لبنان با تحصن در برابر ورودی دفترشبکه قطری الجزیره، با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی، این شبکه را به عنوان حامی گروه تروریستی داعش معرفی کردند.

احضار آخوندی به مجلس

مهر: در پی اعتراف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه یکی از موتورهای هواپیمای آنتونف ۱۴۰ سقوط کرده در اطراف شهرک آزادی در ۱۹ مردادماه امسال، دو ثانیه قبل از پرواز از کار افتاده است، تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار توضیح وزیر راه و شهرسازی درباره کوتاهی در نظارت بر پرواز شدند.

درباره ما حساب باز نکنید

جهان: محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین اردوی سراسری تشکلهای سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که ازوی پرسید، برای انتخابات مجلس روی شما حساب کنیم یا خیر؟ گفت: برای ما حساب باز نکنید.

ورود توپولوف‌ به ایران ممنوع

باشگاه خبرنگاران: جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ای برای ورود توپولوفها به ناوگان هوایی کشور ندارد.

پرونده در دادسرا مفتوح است

مهر: سعید مرتضوی مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی با تشریح آخرین وضعیت پرونده‌ کهریزک گفت: این پرونده در شعبه ۹ دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است و هنوز قضات تصمیم نگرفته اند. هر تصمیمی دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرجع قضایی بگیرد، ما اجرا می‌کنیم.  وی درباره شکایت فاضل لاریجانی نیز گفت: این پرونده در دادسرا مفتوح است و من در جریان آن نیستم.

برگزاری دادگاه ۸ فیسبوکی

فرارو: دادگاه تجدیدنظر۸ فعال در فیس بوک که پیشتر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات و غیره به ۱۲۷ سال حبس محکوم شده بودند، صبح دیروز در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب برگزار شد.

شکایت هیأت خانواده شهدا

مشرق: مسؤول هیأت خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه بر خلاف عرف، شرع و قانون وزارت ارشاد در اقدامی بی سابقه مجوز اجرای تک خوانی زنان در تالار وحدت را صادر کرده است گفت: هیأت خانواده شهدا و ایثارگران نامه ای همراه با تصاویر و فیلم های منتشر شده این تکخوانی را به دادستان تهران ارجاع داد.

توصیه جدی زکریا به اوباما

باشگاه خبرنگاران : فرید زکریا روزنامه نگار معروف آمریکایی در مقاله ای برای دیلی استار نوشت: ‌اگر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا واقعا می خواهد که داعش را از درجه اعتبار ساقط و نابود کند، باید راهی برای همکاری با ایران بیابد.

برخی ها موضوع را جدی نگرفته‌اند

مشرق: محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه به‌ دلیل جمعیت و مصرف زیاد، برنامه‌ ریزی تامین آب تهران بسیار دشوار است اظهارداشت: برخی از مردم هنوز موضوع کم‌آبی و بحران آب را جدی نگرفته‌اند و به مصرف بی‌رویه خود برای شستشوی ماشین و حیاط و پُر کردن استخر ادامه می‌دهند.

دلایل ورود حزب‌ا… به سوریه

فارس: غصنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در بیروت با رد ادعاهای موجود مبنی بر حضور تروریستها در لبنان، درباره حضور حزب‌ا… در سوریه گفت: حزب ا… پس از ۲ سال از بحران سوریه و حضور تروریستها از همه کشورها و با هدف حمایت از ساکنان مرزی وارد سوریه شد.

مقابله جدی با داعش

ایسنا: علی حیدر ، وزیر آشتی ملی سوریه از احتمال پیوستن ایران و روسیه به ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش در عراق و سوریه خبر داد.

هواپیمای فیسبوک به پرواز درمی‌آید

نامه نیوز: فیس‌بوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دو سوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی‌بهره‌اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x