تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

وقتی تیم دیپلماسی به نمایش مذاکره راضی می‌شود/دستور ایجاد بانک اطلاعات ساختمان های دولتی

  • کد خبر : 56228
  • 07 مهر 1393 - 9:12
وقتی تیم دیپلماسی به نمایش مذاکره راضی می‌شود/دستور ایجاد بانک اطلاعات ساختمان های دولتی

عضو بنیاد باران: مجلس ششم دیگر در جمهوری اسلامی تکرار نمی‌شود،دعوای چند دستگاه اجرایی بر سر ۲مینی‌بوس دولت سابق،وزارت بهداشت پیگیر خودکشی یک دانشجوی پزشکی،بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگان!و …از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های دوشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

عضو بنیاد باران: مجلس ششم دیگر در جمهوری اسلامی تکرار نمی‌شود

یک عضو بنیاد باران به روایت فراز و فرودهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در یک دهه اخیر پرداخت.عبدالله ناصری از اعضای حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب در مصاحبه با نامه‌نیوز و درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۷۶ و ۸۴ می‌گوید: در سال ۷۶ ظاهرا خود آقای هاشمی رفسنجانی خودش موافق حضور برای دوره سوم بود اما رهبری با این امر مخالفت کردند، به نظر من حرکت‌های مهاجرانی، کرباسچی و محمد هاشمی با هماهنگی کامل هاشمی رفسنجانی صورت می‌گرفته است… در سال ۸۴ خیلی از دوستان با نامزد شدن آیت‌الله هاشمی مخالف بودند. بنده نیز اعتقاد داشتم که اولا جامعه ایران پوست‌اندازی کرده است و از فضای قبلی خارج و با تفکرات جدیدتری وارد میدان شده است. هاشمی نقش ریاست‌جمهوری را ایفا کرده بود و بازگشتش به این عرصه با توجه به پوست‌اندازی جامعه نه از لحاظ تشکیلاتی منطقی بود نه از لحاظ جامعه شناختی، جامعه‌پذیرای او بود. آقای هاشمی و نزدیکانش تصور دیگری داشتند و معتقد بودند در صورت حضور پیروز قطعی انتخابات هستند.

وی می‌افزاید: ما اعتقاد داشتیم که می‌شود هاشمی را قانع کرد به نفع معین کنار برود. تحلیل هم این بود که واقعا جامعه دیگر به فردی روحانی رای نخواهد داد و هاشمی رفسنجانی و کروبی نمی‌توانند رای مردم را به خود اختصاص دهند. در این میان تنها معین می‌توانست با گروه مرجع، نخبه و دانشگاهی مردم را به دنبال خود بکشاند. بعد از اینکه تبلیغات شروع شد دیدیم از نظر فرم‌های تبلیغاتی معین نمی‌تواند آن پوشش را داشته باشد. معین نمی‌توانست ارتباط کلامی خوبی با مردم برقرار کند.مدیرعامل اسبق ایرنا درباره سرانجام انتخابات سال ۸۴ گفت: به یاد دارم همین که نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ]دوراول[ اعلام شد من به برخی از دوستان آقای هاشمی زنگ زدم و فضا را برایشان تشریح کردم خیلی از دوستان سیاسی معتقد بودند بهتر است که آقای هاشمی به نفع کروبی انصراف دهد تا رقابت در دور دوم معنا پیدا کند. تحلیل این بود که هاشمی رفسنجانی با هر فردی در دور دوم رقابت کند بازنده انتخابات خواهد بود. هاشمی روزهای اول باور نداشت که کار تمام است و احمدی‌نژاد برنده انتخابات خواهد بود. حرف‌های احمدی‌نژاد رای مردم را به خود جلب کرد و واقعا هم احمدی‌نژاد پیروز واقعی دور دوم انتخابات ۸۴ بود.

به گفته ناصری «هاشمی معتقد بود نه کروبی و نه معین توانایی مدیریت قوه مجریه را ندارند».ناصری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند، درباره انتخابات سال ۹۲ می‌گوید: یک لویی جرگه کوچکی در میان اصلاح‌طلبان تشکیل شد و به سمت نظرسنجی میان عارف و روحانی در ۸ استان رفتند. حرف‌های روحانی جذاب‌تر بود و به خاطر همین جامعه اقبال بیشتری به او داشت و در نظرسنجی نیز روحانی ۶۵ به ۳۵ عارف را برد. این را نیز بگویم که عارف نظرسنجی را قبول نداشت.عارف با توجه به استقبالی که از او در استان‌ها شده بود تصور پیروزی داشت، که واقعا اینگونه نبود و روحانی رای بهتری نسبت به او داشت!عضو حزب منحله سازمان مجاهدین  (انقلاب) در پاسخ این سوال که آیا روحانی و خاتمی الان با هم رابطه یا دیدار دارند اظهار داشت: نه، یک‌بار آقای خاتمی به دیدار روحانی  رفت و یک جلسه نیز روحانی به دیدار خاتمی آمد و دو جلسه شام که با حضور آقای هاشمی و سیدحسن خمینی و آقای ناطق‌نوری برگزار شد که یکی منزل آقای روحانی بود و دیگری آقای هاشمی. خیلی‌ها تصور می‌کردند خاتمی به جلسه تنفید روحانی دعوت شود یا حداقل روحانی تلاشی برای این حضور انجام دهد. دعوتی از خاتمی برای این حضور صورت نگرفت و آقای روحانی نیز تلاشی نکرد.

عضو بنیاد باران در پاسخ این سوال که به نظر شما مجلسی مانند مجلس ششم برای دولت یازدهم تکرار خواهد شد؟ تأکید کرد: نه، ایده‌آل روحانی مجلس پنجم است. مجلس ششم یک مجلس خاصی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی تکرار نخواهد شد. روحانی انتظار دارد مجلس معقولی مانند مجلس پنجم که خودش نیز در آن حضور داشت شکل بگیرد.به گفته وی «اگر عارف وارد مجلس شود و قرار باشد اصلاح‌طلبان از میان او و لاریجانی، کسی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند، قطعا از عارف حمایت خواهند کرد».

لیلاز: مذاکرات ژنو هیچ اثر روشنی بر اقتصاد ایران نداشت

عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: تحریم‌ها عامل تعیین کننده در اقتصاد ایران نیستند و مذاکرات ژنو هیچ اثر روشنی بر اقتصاد ایران نگذاشت.سعید لیلاز در مصاحبه با «جرس» اظهار داشت: اینکه تورم کنترل شد و رشد سرمایه‌گذاری ۲۵  درصد افزایش پیدا کرده ربطی به تحریم‌ها ندارد. به نظر من تحریم‌ها عامل تعیین کننده‌ای در اقتصاد ایران نیستند، ما می‌توانیم نیازهای وارداتی خودمان را از طریق مرزها تأمین کنیم. یعنی مذاکرات ژنو هیچ اثر عینی و روشنی بر روی اقتصاد ایران یا به اصطلاح علمی بر روی ریل اکونومی (اقتصاد واقعی) در حوزه تحریم نگذاشته است. مذاکرات ژنو تنها در سطوح سیاسی و روانی به خصوص بر روی قیمت دلار اثر گذاشته است که این هم در اقتصاد ایران تعیین کننده نیست. یعنی در طول تاریخ چه در مورد عراق، چه آفریقای جنوبی و چه کوبا هیچ وقت تحریم‌ها نتوانسته‌اند اقتصادی را از پا در بیاورند بلکه سوء مدیریت داخلی اقتصاد است که مقاومت در برابر تحریم‌های بیگانگان را سخت‌تر کرده است.

وی می‌گوید: تأثیرات تعیین کننده سهم خود تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت دولت بوده است. بنابراین هر رشدی که شما در اقتصاد می‌بینید عمدتاً رشد ناشی از تحرکات داخلی اقتصاد ایران بوده است.وی در پاسخ به این سؤال که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش درآمدهای نفتی ناشی از لغو برخی تحریم‌ها فرصتی برای رشد اقتصاد ایران بوده است، شما با این برداشت موافق نیستید؟ گفت: این نظر کاملاً غلط است. لیلاز درباره کسری بودجه نیز گفت: تخصیص بودجه عمرانی از ۲/۵ تا ۳ برابر شده است.

وقتی تیم دیپلماسی به نمایش مذاکره راضی می‌شود

چرا کامرون پس از دیدار با روحانی به ایران توهین کرد؟ وب‌سایت جهان‌نیوز با طرح این پرسش نوشت: علت را باید در راضی شدن تیم سیاست خارجی به دیدارهای نمایشی جست‌وجو کرد.بر اساس این تحلیل در حالی که در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار روحانی با اوباما در محافل سیاسی و رسانه‌ای، دیگر دیدارهای برنامه‌ریزی شده را تحت تاثیر قرار داده بود، نشست رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس به یکباره به عنوان دستاورد اصلی سیاست خارجی تدبیر و امید از طرف برخی نزدیکان حسن روحانی و رسانه‌های اصلاح‌طلب برای سفر دوم رئیس‌جمهور به نیویورک و سازمان ملل مطرح شد. اما قبل از اینکه تحلیلگران تدبیر و امید فرصت پیدا کنند که به تشریح دستاوردهای این دیدار بپردازند، سخنرانی توهین‌آمیز دیوید کامرون این تحلیل‌های احتمالی را در نطفه خفه کرد.

این در حالی است که حسن روحانی، در گفت‌وگو با «چارلی رز» مجری شبکه Pbs آمریکا در نیویورک درباره احتمال دیدار با اوباما با صراحت تاکید کرده بود که اهل دیدار نمایشی نیست. با این وجود سخنان توهین‌آمیز نخست وزیر انگلیس در فاصله‌ای چند ساعته پس از دیدار با حسن روحانی در افکار عمومی، این مفهوم را تداعی می‌کند که این دیدار نمایشی بوده است، زیرا اگر چنین نبوده چرا کمترین تغییری در لحن دیوید کامرون دیده نمی‌شود و بلکه علائمی نشان می‌دهد که جسورتر نیز شده است؟اتفافات یک سال اخیر نشان داد که گفت‌وگوی تلفنی اوباما با روحانی در سفر اول نیویورک هم نمایشی بوده است. زیرا اوباما تحریم‌ها را همچنان ادامه داد، به توافق ژنو توجهی نکرد، همکارانش به ایرانی‌ها توهین کردند و اوباما و تیمش همچنین تهدید نظامی علیه کشورمان را هم هر وقت اسرائیلی‌ها خواستند تکرار کردند.

جهان‌نیوز می‌نویسد: اگر پس از ۳۵ سال اولین دیدار در این سطح بین‌ مقامات ایران و انگلیس صورت می‌گیرد، باید اتفاق خاصی در روابط به وجود آمده باشد که این دیدار پس از سال‌ها انجام می‌گیرد. این اتفاق چه ویژگی‌هایی دارد که کامرون حتی حاضر نیست پس از ساعتی از دیدار با رئیس‌جمهور ایران، حداقل در ادبیات گفتاری خود حرمت آن جلسه را در نظر بگیرد؟وقتی تغییر رفتاری حتی در سطح ادبیات از طرف سران اروپایی پس از دیدار با رئیس‌جمهور صورت نمی‌گیرد، ناخواسته این فرض را بوجود می‌آورد که تیم سیاست خارجی دولت تدبیر و امید تنها به دیدارهای نمایشی در این سطح راضی شده است. قابل تامل‌تر از همه اینکه ادبیات و مواضع روحانی در یک سال اخیر در سیاست خارجی این توهم را برای طرف غربی ایجاد کرده است که در ایران در بالاترین سطح اجرایی- ریاست جمهوری- اراده‌ای برای پاسخگویی و جواب متقابل قوی وجود ندارد. این محاسبه غلط می‌تواند بخشی از جسارت نخست‌وزیر انگلیس در توهین به ایران باشد.

فرید زکریا: نفوذ آمریکا در خاورمیانه با نفوذ ویژه ایران قابل مقایسه نیست

فرید زکریا تحلیلگر آمریکایی می‌گوید جنگ‌های اخیر آمریکا همواره افتضاح به بار آورده و هم اکنون نفوذ ایران بسیار بیشتر از آمریکاست.زکریا در روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمریکا برای مبارزه موفق با داعش راهی جز جلب همکاری ایران ندارد که دارای قدرت و نفوذ فراوان در منطقه است اما ایران و آمریکا موارد اختلاف فراوان دارند مگر آنکه ایران تغییر رفتار دهد(!)

وی تأکید کرد: اگر اوباما حقیقتاً مصمم به تضعیف و نابود کردن داعش است باید به دنبال راهی باشد تا به طریقی با ایران در این مبارزه همکاری کند. ایران قدرت بزرگ خاورمیانه و در عین حال دشمن دیرینه آمریکاست.وی ادامه می‌دهد: «آمریکا دارای پیشرفته‌ترین هواپیماها، موشکها، هواپیمای بدون سرنشین و یک قدرت فوق‌العاده و توانمند نظامی در سطح جهان است. اما استخدام این قدرت هوایی در مأموریتهای جنگی همواره افتضاح به بار آورده است. مصداق عینی آن، عملیاتها در کشورهای افغانستان، عراق و لیبی بوده است. سربازان پیاده نظام آمریکا در این عملیاتها مجبور بوده‌اند در جنگی نامنظم با مردم بومی و شورشیان مبارزه کنند.»وی با طرح این سؤال که «آیا در این ستیزه‌ها گروهها، قبایل و فرقه‌های محلی هم دوشادوش آمریکا می‌جنگند یا علیه آن؟ چه نوعی معاملات تقسیم قدرت لازم است تا این گروهها هم در این چالش با آمریکا همراه شوند؟ تأکید کرد: آمریکا در عراق صاحب مختصر نفوذ هست، اما بی‌شک سطح نفوذ ایران بسیار بیشتر است.

تحلیلگر واشنگتن پست می‌نویست: احزاب اسلامگرای شیعه‌مذهب که امروز عملاً اداره امور عراق را در دست دارند؛ در طول چندین دهه همسو با ایران تأسیس شده‌اند. رهبران این احزاب در دوران رژیم صدام یا ساکن تهران بوده‌اند یا دمشق. مصداق سطح نفوذ ایران در عراق موضوع راضی شدن «نوری المالکی» به کناره‌گیری از قدرت بود که تنها با تشویق ایران به این عمل تن به رضایت داد.زکریا ادامه می‌دهد: در سوریه استراتژی واشنگتن متناقض و نابجاست. آمریکا به دنبال نابودی «داعش» و ضربه زدن به جبهه «النصره» و گروهی موسوم به «خراسان» است، با حفظ این ظرافت در کار که این حملات موجب تقویت پایه‌های حکومت «بشار اسد» نشود. اما این امکان ندارد. اگر این گروههای تروریستی تضعیف شوند ارتش رژیم بشار اسد خواهد بود که قدرت برتر میدانی را بدست می‌گیرد نه «ارتش آزاد سوریه» که بسیار هم ضعیف و دچار آشفتگی و سوء سازماندهی است.

تحلیلگر واشنگتن پست معتقد است: آمریکا برای موفق بودن مبارزه‌اش با «داعش» داخل خاک سوریه چاره‌ای ندارد جز آنکه در این مبارزه دست به یک تقسیم قدرت بزند و عناصری از دولت اسد را نیز در این مبارزه مشارکت دهد نظیر ژنرالهای ارتش و رهبران اطلاعاتی کشور. اما واشنگتن با هیچ یک از مردان رژیم اسد نه تماس دارد نه به آنها اعتماد. تنها دولتی که واشنگتن می‌تواند بر روی هر دو عنصر روی آن حساب باز کند، تهران است. در افغانستان نیز ایران نفوذ مشابهی دارد.فرید زکریا ادامه می‌دهد: من از روحانی پرسیدم که محدوده‌های همکاری مشترک در این زمینه‌ها به فرض آنکه توافق هسته‌ای حاصل آمده باشد را توضیح دهد، وی در پاسخ به یک ضرب‌المثل ایرانی اشاره کرد با این مضمون «اول از بچه‌ای که داری مراقبت کن و بعداً به فکر بچه‌ای دیگر باش» (همین را که زاییده‌ای فعلاً بزرگ کن تا بعد!) فعلاً همه همکاری‌ها منوط به توافق هسته‌ای است.

*خراسان

دستور ایجاد بانک اطلاعات ساختمان های دولتی

پس از تهیه گزارش هایی توسط مدیران ارشد اجرایی مبنی بر وجود اختلاف و مشکلات متعدد در زمینه احصاء ساختمانهای متعلق به دولت در تهران و سایر استانهای کشور، مقرر شده با موافقت مسئولان ریاست جمهوری، پیشنهادات مربوط به «ایجاد بانک اطلاعات ساختمان های دولتی» جمع آوری و برای صدور تصویب نامه ای توسط کابینه، به هیئت دولت تحویل داده شود.

دعوای چند دستگاه اجرایی بر سر ۲مینی‌بوس دولت سابق

بر اساس شکایت واصله از مسئولان اجرایی یکی از استانهای همسایه پایتخت، مشخص شده است که مطابق مصوبات استانی دولت سابق، ۲ دستگاه مینی بوس جهت جابجایی دانشجویان یکی از دانشگاههای حاشیه مرکز استان اختصاص یافته بود که با تغییر مدیران استانی، اکنون چندین دستگاه متقاضی استفاده از این مینی بوس ها هستند و حکمیت بر سر این اختلاف را از یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری خواستار شده اند.

*ایران

پاسخ ابوترابی فرد به یک عضو پایداری

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در جلسه علنی دیروز مجلس در غیاب علی لاریجانی، ریاست جلسه را عهده دار بود به حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراکسیون پایداری تذکر شدید اللحنی داد.ابوترابی این تذکر را پس از آن داد که رسایی دیروز از ابوترابی انتقاد کرد چرا در ابتدای جلسه علنی مجلس درباره سخنان دیوید کامرون،  نخست‌وزیر انگلیس در سازمان ملل که علیه ایران بود، صحبتی به میان نیاورده است. ابوترابی به رسایی گفت که از نظر آیین نامه‌ای نمی‌توانید چنین تذکری بدهید چرا که مجلس دستور کار دیگری دارد. رسایی از این پاسخ و متعاقباً قطع میکروفونش توسط رئیس جلسه دچار عصبانیت شدید شد و شروع به داد زدن کرد.
ابوترابی هم خطاب به او گفت که «مجلس جای عربده کشی نیست.»

وزارت بهداشت پیگیر خودکشی یک دانشجوی پزشکی

انتشار خبرهایی درباره خودکشی یک دانشجوی پزشکی در شیراز دستور فوری وزیر بهداشت را به‌دنبال داشت. پیشتر اعلام شد یکی از دانشجویان پزشکی دانشگاه شیراز در خوابگاه اقدام به خودکشی کرده است.طبق گزارش ایسنا، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد که  با توجه به تأکید وزیر بهداشت، مبنی بر پیگیری و بررسی علت این حادثه، تیم کارشناس و مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی، برای بررسی ابعاد این اتفاق، به شیراز اعزام شده است.

منطق یک مسئول صداو سیما در مواجهه با دولت و مجلس

در ادامه اعتراضات نمایندگان مجلس به صدا و سیما به خاطر انعکاس نادرست تعطیلات مجلس، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از منطق قابل تأمل برخی مدیران میانی صدا و سیما در این خصوص خبر داد. بهروز نعمتی به خبرنگار ایران گفت که موضوع انتقاد نمایندگان از صدا و سیما را با یکی از مسئولان مربوط در میان گذاشتم و به عنوان نماینده مجلس به وی تذکر دادم که این شیوه درست نیست. اما با کمال تعجب با این توضیح روبه رو شدم که « بالاخره چند تا به دولت زدیم گفتیم یکی هم به مجلس بزنیم!» .

ارتباط وزرای دولت قبل و بابک زنجانی

یک نماینده مجلس خبر داد:«سه یا چهار وزیر و مسئول دولت قبل، از جمله وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت در پرونده بابک زنجانی درگیر هستند.»امیرعباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده «بابک زنجانی» با تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان دولت قبل در این باره به«انتخاب» گفت: پرونده بابک زنجانی پیشرفت محسوسی نداشته و او هر روز برگ جدیدی رو کرده و کار خود را از زندان انجام می‌دهد.وی ضمن ابراز نارضایتی از روند پرونده اعلام کرد مسئولان برای پاسخگویی به این موضوع به کمیسیون احضار خواهند شد

رتبه اول ایرانی‌ها در استفاده از وایبر

ایرانی‌ها رتبه اول استفاده از وایبر در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.به گزارش ایسنا بیش از ۱۱ درصد از کاربران وایبر، ایرانی‌ها هستند.

*جمهوری اسلامی

*فوت یک زن باردار و فرزندش در مراجعه به بیمارستان ماهشهر بواسطه کوتاهی و سهل‌انگاری پزشکان و کادر درمانی موجب نارضایتی مردم این منطقه شد، بگونه‌ای که در جلسه شورای اداری این شهرستان، نماینده مردم بندر امام و ماهشهر و هندیجان در خصوص بروز این حادثه ناگوار و قصور صورت گرفته از مدبریت شبکه بهداشت و درمان ماهشهر شدیداً انتقاد کرد. ضعف مدیریت و نارسایی در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان روند خدمات‌رسانی دولت در این منطقه را با مشکلات دیگری نیز روبرو کرده است که نیازمند رسیدگی جدی به آن است

*۵۷کشور از محکومیت جنایتکاران صهیونیست حمایت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) “ایاد مدنی” رئیس سازمان همکاری اسلامی (OIC) گفت که سازمان همکاری اسلامی، بزرگترین سازمان سیاسی کشورهای اسلامی جهان، با رایزنی‌های خود تلاش می‌کند فلسطین به دادگاه بین‌المللی جنایی بپیوندد تا سیاستمداران صهیونیست و رهبران نظامی این رژیم را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی مورد محکومیت قرار دهد. در همین حال، “زهاوا گالون” رئیس حزب “میرتس” گفت نتانیاهو به عنوان رهبر سیاسی به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده است. وی افزود: بعد از گذشت پنج سال نتانیاهو از افق و چشم‌انداز سیاسی سخن می‌گوید، در حالی که استراتژی مدیریت او مبتنی بر نزاع است و در نهایت ما پی بردیم که این نزاع است که ما را مدیریت می‌کند. رئیس حزب میرتس رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو همچنین در مقابله با جنبش حماس شکست خورد، جنبشی که ما مدعی بودیم در جنگ ۱۳۹۱ آن را نابود کردیم، همچنان ما را موشک‌باران می‌کند و همین موضوع این نگرانی را ایجاد می‌کند که ما دو سال دیگر درگیر جنگ جدید خواهیم بود.

*پیرو چاپ خبر مندرج در ستون جهت اطلاع مورخ شنبه ۵/۷/۹۳ تحت عنوان “از محلات خبر می‌رسد”، آقای سلیمی نماینده محلات و دلیجان با ارسال نامه‌ای توضیح داد: انتقاد اینجانب چند محور داشت که به طور خلاصه به برخی از موارد آن اشاره می‌کنم: از آنجاییکه صددرصد فرمانداران استان جابجا شده‌اند آیا تمام افراد قبلی فاسد و نالایق بوده و تمامی افراد منصوب فعلی لایق‌تر از افراد قبلی هستند؟ یا آنکه خدای نکرده در انتصاب، جهت‌گیری سیاسی مد نظر بوده که این مسئله با مشی دولت محترم در تناقض است. چرا بدون اطلاع افراد موثر و نخبگان، خانواده شهدا، امام جمعه محترم و اینجانب بعنوان خادم مردم مراسم تودیع و معارفه گذاشته شده است آیا این مسئله با تدبیر سازگاری دارد؟ ادامه این روش در استان موجب تصمیم جدی مردم برای انتزاع از استان مرکزی و درخواست الحاق به استان قم که خواسته دیرین این عزیزان است می‌گردد.”

*قدس

ضراب، زمینه‌ساز دیدار زنگنه – اردوغان

ایسنا: حمید حسینی خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ارتباطات گسترده رضا ضراب، تاجر معروف ایرانی، با مقامهای عالی‌رتبه ترک گفت: چند هفته پیش که آقای زنگنه به ترکیه رفته بود و می‌خواست با اردوغان دیدار کند، رضا ضراب زمینه این دیدار را فراهم کرد.

ممنوعیت اخذ وجه برای هوشمندسازی

فردا: مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: براساس بخشنامه‌ای، اخذ وجه از اولیای دانش‌آموزان به عنوان هوشمندسازی کلاسهای درس اعم از اختیاری و اجباری ممنوع است.

بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگان!

فرارو: همزمان با اجرای بخشنامه پرجنجال معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری که حقوق  کارمندان دولت در دوران بازنشستگی  را بشدت کاهش می دهد، محمد اسماعیل سعیدی دبیر کمسیون اجتماعی مجلس این بخشنامه را ناعادلانه خواند و گفت: با حذف حق بیمه اضافه کاری از حقوق کارکنان، حقوق این افراد ۲۰ تا ۳۰ درصد در زمان بازنشستگی کم می شود که این اصلاً عادلانه نیست.

استفاده از خمیر مرغ در کباب و حلیم!

ایسنا: رمضانی رئیس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به حذف خمیر مرغ از سوسیس و کالباس، از استفاده گسترده از خمیر مرغ در اصناف برای پخت کباب و حلیم خبر داد و گفت: اگر استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس مشکل بهداشتی دارد، باید استفاده از این محصول در اصناف دیگر نیز ممنوع و جلوی آن گرفته شود.

شور شدن عمدی آب شهرها!

ایسنا: دکتر داود صفائی، مبتکر سیستم رسوب زدایی الکترونیکی تجهیزات انتقال آب گفت: بحران آب در کشور به طور کامل توجه مسؤولان آب و محیط زیست کشور را به خود جلب کرده و توجه آنان را از بحران دیگری که پدیده «شور کردن عمدی آب» است، منحرف کرده تا آخرین منابع آب شیرین توسط صنایع و تأسیسات ساختمانی به سرعت تبدیل به آب شور شود.  وی تصریح کرد: اگرچه این فناوری از چندین دهه قبل در کشورهای توسعه یافته منسوخ شده و فناوری های مدرن جایگزین آن شده است، اما در کشور ما شیک ترین و جدیدترین برجهای تجاری و اداری و صنایع تازه تأسیس در تاسیسات خود همچنان از فناوری قرن نوزدهمی استفاده می کنند و این فناوری در تأسیسات تمامی ساختمانهای وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، صنایع، بهداشت، دانشگاه ها و… کشور در حال کار است و سالانه میلیون ها کیلوگرم نمک از معادن کویر با کامیون به ساختمانها و شهرهای بزرگ حمل می شود و پس از شور کردن آبهای شیرین و استفاده در تأسیسات، به چاه ها و منابع آبی شهری سرازیر می شود!

شناسایی عاملان پیام‌های توهین‌آمیز

فرارو: حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه همایش ملی پلیس و پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، از شناسایی و بازداشت عاملان انتشار پیامهای توهین‌آمیز علیه امام خمینی (ره) خبر داد. وی همچنین درباره پرونده خاوری گفت: پرونده خاوری از طریق پلیس بین‌الملل دنبال می شود.

اظهارات ضد ایرانی سعودالفیصل

مهر: سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که رئیس جمهور سوریه نخستین حامی تروریسم است و نیروهای خارجی باید از این کشور خارج شوند. اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی به انتقاد از نظام سوریه ختم نشد و وی در سخنان خود مدعی شد که نیروهای خارجی از جمله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب ا… لبنان باید از سوریه خارج شوند.

استفاده از یک نرم افزار خطرناک

گروه سیاسی: آمارها حاکی است که ایرانی‌ها رتبه اول استفاده از وایبر در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که به گفته کارشناسان، وایبر یک نرم افزار جاسوسی است که می تواند اطلاعات کاربران خود را به راحتی تخلیه وجمع آوری کند.

تجمع اعتراض‌آمیز!

جهان: جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اصفهان به دلیل افزایش غیرقانونی شهریه‌های ثابت خود، در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تحصن کردند.

داعش قدرت نفوذ ندارد

ایرنا: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مورد نفوذ داعش به مرزهای کشور گفت: داعش قدرتی ندارد، مرزهای ما محکم است و کاری از دست آنها برنمی آید تا انجام دهند، ما در برخورد با آنها قدرت داشته و توان بالایی داریم، در حالی که قدرتهای بزرگ برای مبارزه با آنها دست گدایی به سوی ما دراز کرده اند اما ایران در تلاش است تا با این گروهکها در موطن اصلی آنها برخورد کند.

سود دلالان چادرمشکی

دانا:  طبق آمار منتشرشده، سالانه نیم میلیارد دلار سود نصیب وارد کنندگان پارچه چادر مشکی به کشور می‌شود!

گلایه باهنر از بیکاری

فارس: محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس گفت: با توجه به اینکه امروز در هر خانوادهای حداقل یکی دو فرزند بیکار دیده میشود، باید تمام تلاشمان را با تعامل دولت که متأسفانه توجهش به این بخش کم است برای حل این معضل بگذاریم.

انتقاد بانکی ها از یک مستند

جهان: در حاشیه اکران مستند «فاکتور صوری» نزد بانکداران کشور، تعدادی از کارکنان بانکها ضمن انتقاد از این فیلم، این مستند را توهین و بی احترامی به جامعه بانکی کشور دانستند. مصطفی رضوانی، تهیه‌کننده مستند «فاکتور صوری» در این خصوص گفته است که این مستند توسط دانشجویانی که در درجه اول نسبت به مسأله بانک و در درجه دوم نسبت به مسأله شرعی‌بودن معاملات و عادلانه‌بودن قانون و نظام بانکی دغدغه‌‌مند بودند، تولید شده است.

دخالت نداشتن ایران در انفجارها

نسیم: کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل درباره دخالت ایران در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی گفت: شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسراییل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم، دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد.

معافیت مالیاتی مطبوعات

مشرق: علیرضا طاری بخش معاون سازمان مالیاتی از معافیت مالیاتی مطبوعات خبر داد و گفت: در صورت تصویب پیش نویس ارایه شده در مجلس ، روزنامه ها از پرداخت مالیات معاف می شوند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x