تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

با بخور جوش صورتتان را زیاد می‌کنید!

  • کد خبر : 56352
  • 07 مهر 1393 - 11:02
با بخور جوش صورتتان را زیاد می‌کنید!

درمانهای خانگی و یا استفاده از بخور برای درمان آکنه صورت روش‌هایی هستند که اثر بخشی آنها باید بیشتر بررسی شود.

کمال مهر:دکتر محمدرضا برزگر، متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر  گفت: آنچه در بحث درمان آکنه مطرح است، دو مطلب است، یکی درمان آکنه و دیگری درمان جایی که از جوش‌ باقی می ماند و اسکار پوستی نام دارد. ضمن اینکه آکنه هر چه زودتر درمان شود اثر بخشی و نتیجه حاصل از درمان بهتر و رضایت‌بخش تر خواهد بود.
دکتر برزگر گفت: یکی از روشهایی که به غلط برای درمان جوش توسط خود افراد، انجام می‌گیرد، استفاده از بخور است. بخور جز اینکه موجب تشدید اکنه می‌شود، اثر دیگری بر درمان آکنه ندارد.
وی ادامه داد: انواع آکنه به سه دسته ضعیف، متوسط، شدید تقسیم‌بندی می‌شود که برای درمان دو نوع خفیف معمولا از داروهای موضعی و لایه بردار استفاده می‌شود. نوع متوسط جوش نیاز به درمان موضعی و خوراکی همزمان با هم دارد و در نوع شدید بیشتر به درمان خوراکی نیاز است.
این متخصص پوست گفت: برای تعیین شدت آکنه، علاوه بر میزان جوش‌ها در صورت، اثرات روانی بر فرد هم بررسی می‌شود و ۱۰ها نوع درمان وجود دارد که از درمان‌های هورمونی، آنتی بیوتیکی، کرم‌های لایه بردار تا تخلیه مکانیکی آکنه وجود دارد که با توجه به هر فرد، نوع درمان متفاوت است.
دکتر برزگر در پایان تاکید کرد: در درمان آکنه، توجه به بیماری‌هایی مثل مشکل در غده فوق کلیه باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی ادامه داد: در مورد درمان اسکار ناشی از آکنه هم روش‌های درمانی مانند لیزر، پیلینگ و جراحی وجود دارد که نوع درمان بنا به تشخیص پزشک تعیین می‌شود.
انتهای‌پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x