تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

اولین اظهار نظر رامین درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار/استفاده از خمیر مرغ در کباب و حلیم

  • کد خبر : 56246
  • 07 مهر 1393 - 9:25
اولین اظهار نظر رامین درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار/استفاده از خمیر مرغ در کباب و حلیم

تجارت میلیاردی نماز و روزه میت!، ۱۷۵هزار متر از زمین‌های «کیش» را پس گرفتیم، دایی حاضر به تسویه حساب نیست، نقش ۳ یا ۴ مسئول احمدی‌نژاد در پرونده زنجانی، آخرین خبر از معدن میلیاردی همسر مدیر سابق، زن ژاپنی در محاصره ایرانی‌ها و … از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

تجارت میلیاردی نماز و روزه میت!

به گزارش اقتصادنیوز، وقتی فرد مسلمانی فوت می‌کند، مساله ادای تکالیف ادانشده وی مطرح می‌شود. اغلب مواقع، نزدیکان فرد فوت‌شده، متوسط سالی را برای ادای نماز و روزه قضا شده آن فرد، در نظر می‌گیرند که این زمان متوسط بین یک تا سه سال است.در این میان آن‌طور که بسیاری از مراکز مرتبط با مراجع تقلید در مورد نرخ واجباتی که به گردن اموات است می‌گویند، نرخ نماز قضا برای هر یک سال حداقل حدود ۷۰۰ هزار تومان و نرخ هر یک ماه روزه قضا، حداقل ۵۰۰ هزار تومان است. این بدان معنی است که هزینه هر یک سال نماز و روزه ادانشده از سوی فرد فوت‌شده، حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.در نظر گرفتن زمان یک سال، زمانی متوسط برای ادای واجباتی است که در طول حیات فرد فوت‌شده از سوی خود او ادا نشده است.بر اساس آماری که پیش از این سازمان ثبت احوال به صورت تفکیک‌شده در مورد اموات سال ۹۱ عنوان کرده بود، در سال مزبور ۳۰۷ هزار و ۸۳۹ نفر فرد بالغ، فوت شده‌اند. هر یک از این افراد بالغ با فرض مسلمان بودن، هزینه‌ حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای یک سال واجبات ادانشده خود دارند.در واقع با احتساب فوت حدود ۳۰۸ هزار نفر در سال و پرداخت نماز و روزه یک‌ساله آنها به میزان حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، گردش مالی این بازار حدود ۳۷۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.به عبارتی این عدد نشان از گردش مالی واجبات یک‌ساله فوت‌شدگان سال ۹۱ دارد. البته این عدد در صورتی است که کلیه این فوت‌شدگان مسلمان باشند و بستگانشان برای ادای تکالیف ادانشده آنها اقدام کرده باشند.

۱۷۵هزار متر از زمین‌های «کیش» را پس گرفتیم

به گزارش شرق، آنطور که پیش از این مدیران مناطق آزاد عنوان کرده بودند دولت قبل بذل‌وبخشش‌های بی‌دریغی در مناطق آزاد داشته و زمین‌های زیادی را برای اجرای طرح‌های مختلف با قیمت‌های بسیار کم به اطرافیان خود داده است. باید دید چه میزان از زمین‌هایی که بازپس‌گرفته‌شده زمین‌خواری بوده و چه میزان آن جزو همان زمین‌هایی است که ترکان اعلام کرده.حالا دیگر موضوع فساد در مناطق آزاد تجاری موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد یا در لفافه از آن سخن گفته شود؛ چه ترکان در کسوت دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و چه دیگر مدیران این مناطق آزاد، بارها درخصوص فساد رایج در این مناطق سخن گفته‌اند.به نظر می‌رسد مناطق آزاد تغییر کاربری داده‌ا‌ند و به جای فعالیت اقتصادی به کانون‌های سیاسی تبدیل شده‌اند. اما آنچه دوهفته گذشته مطرح شد موضوع اموال دولتی بود که مدیران دولت گذشته آنها را گرفته و قصد بازپس‌دادن آنها را هم نداشتند، مانند ساختمان‌هایی که حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی رییس‌جمهور و مسوول سابق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور به صورت غیرقانونی به اختیار خود در‌آورده بود. بخشی از زمین‌ها و اموال دولتی در مناطق آزاد تجاری همچنان در تصاحب مدیران دولت قبل است و گویا قصد بازپس‌دادن آنها را ندارند. بازپس‌گیری این اموال در جریان رسیدگی قضایی است اما اکنون ترکان خبر داده که بخشی از زمین‌های موجود در منطقه آزاد کیش احیا شده است. اما ترکان اشاره‌ای نکرده که آیا این بخش، جزو همان اموالی است که در تصرف حلقه یاران احمدی‌نژاد بوده یا خبر. البته وی به‌طور مختصر توضیح داد که در این ۱۵۷هزار متر موضوع زمین‌خواری مطرح نبوده بلکه بخشی از آن، زمین‌هایی بود که شخصی از منطقه آزاد گرفته که در آن طرح‌های عمرانی اجرا کنند و طرح عمرانی اجرایی نشده است.

دایی حاضر به تسویه حساب نیست

به گزارش افکارنیوز، علی دایی پس از برکناری از کادر فنی پرسپولیس، هنوز با این باشگاه تسویه حساب مالی نکرده ‌و گویا این اتفاق به همین سادگی رخ نخواهد داد.حقیقت امر این است که دایی هنوز بابت نوع برکناری‌اش از سرمربی‌گری پرسپولیس دلخور است و به همین دلیل حاضر نیست، نشستی ‌با مسئولان این باشگاه برگزار کند.حمید‌رضا سیاسی در این باره گفت: «در دو هفته اخیر چند بار به آقای دایی پیغام دادیم که جلسه با یکدیگر و حتی کل اعضای هیأت مدیره داشته باشیم اما او پاسخی به ما نداد.با توجه به این قضیه هنوز موفق به تسویه حساب با دایی نشده‌ایم و همچنان پیگیر این قضیه هستیم‌».

نقش ۳ یا ۴ مسئول احمدی‌نژاد در پرونده زنجانی

به گزارش انتخاب، امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده «بابک زنجانی» می گوید: زنجانی همچنان همه را بازی داده و هیچ پیشنهاد و راه حلی برای حل و فصل پرونده ارائه نمی کند.سلطانی بیان داشت: پرونده بابک زنجانی فعلا پیشرفت محسوسی نداشته و او هر روز برگ جدیدی رو کرده و کار خود را از زندان انجام می دهد.وی ضمن ابراز نارضایتی از از روند پرونده گفت: در نظر داریم که در کمیسیون، مسئولان را احضار کرده و از آنها بخواهیم توضیح دهند که چرا پرونده بگونه ای پیش می رود که تنها به منافع ملی ضربه خورده و چیزی عاید مردم نمی شود.عضو کمیسیون انرژی گفت: زنجانی ۱۳ هزار میلیارد تومان بالا کشیده است، حالا شما حساب کنید سودش در این اوضاع چقدر است و چقدر به کشور و مردم ضربه خورده است.وی اضافه کرد: زنجانی ۱۳ پرونده تخلف مالی داشته و شناسنامه جعلی استفاده می کرده است، متاسفانه باوجود این تخلفات بازهم نفت را در اختیار او قرار می داده اند.سلطانی با بیان اینکه پای مسئولان دولت احمدی نژاد در پرونده زنجانی گیر است خاطرنشان کرد: سه یا چهار وزیر و مسئول دولت احمدی نژاد از جمله وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت در این مسئله درگیر بوده و باید پاسخگو باشند.عضو کمیته پیگیری پرونده «بابک زنجانی» گفت: اعلام شده است که ۱۰ تن از عوامل زنجانی دستگیر شده اند، این نشان می دهد که او از ما جلوتر است.سلطانی اضافه کرد: ارتباط با ده نفر در زندان توسط زنجانی نشان می دهد که او در شرایطی مساعد و خوبی زندگی می کند.

آخرین خبر از معدن میلیاردی همسر مدیر سابق

به گزارش مهر، جعفر سرقینی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از موضع خود برای بازپس گیری معدن واگذار شده به همسر یک کارمند به صورت غیرقانونی عقب نشینی نکرده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پیگیری این پروژه اصرار زیادی دارد و شخصا پیگیر این موضوع است تا بتوان با حکم دادگاه، این معدن را از متخلفان پس گرفت.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح دعوی از مالک غیرقانونی این معدن داشته است، گفت: نامه نگاری های متعددی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه برای ابطال این واگذاری صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم این معدن را به بیت المال برگردانیم.او گفت: برخلاف تصور برخی نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این واگذاری غیرقانونی است و ایمیدرو نیز از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا این موضوع را پیگیری کرده و طرح دعوی در دادگاهای مربوطه داشته باشد.اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چندی پیش دستور داد تا موضوع واگذاری غیرقانونی این معدن بررسی شده و نتایج آن طی گزارشی به دولت ارایه شود. در واقع، مجوز بهره برداری این معدن در سال ۸۱ صادر شد. بنا به گفته برخی مسئولان، این معدن نخست قرار بود برای بهره برداری سنگ‌های تزیینی و گرانیت فعالیت کند اما بنا بر رانت اطلاعاتی، صاحبان این معدن متوجه شدند که این معدن سرشار از سنگ آهن است.در همان مقطع ایمیدرو درخواست خود را برای دولتی شدن این معدن به مقامات مسئول ارسال کرده بود، ولی علیرغم این درخواست، مالک غیرقانونی این معدن با رایزنی توانسته مجوز بهره بردای از معدن را از استانداری خراسان رضوی دریافت کند. در حالی که در سنوات بعد، با اطلاع سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات، واگذاری این معدن غیرقانونی اعلام شد و اکنون نیز محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده تا ایمیدرو با طرح شکایتی، این معدن را باز پس گیرد.برخی برآورده حکایت از آن دارد که این معدن بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

اولین اظهار نظر رامین درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار

محمد علی رامین معاون مطبوعاتی در دوران احمدی نژاد در گفت و گو با مجله «صدا» برای اولین بار درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار بازیگر سینما- اظهار نظر کرد.خبر ازدواج یاسین رامین – فرزند محمد علی رامین – به دو دلیل انعکاس گسترده ای داشت: یکی عروس که مهناز افشار بود و دیگری ایراد خطبه عقد آنان توسط محمد خاتمی.

شما از آشنایی پسرتان با مهناز افشار خبر داشتید؟

– خیر

ازشما مشورت خواست؟

– خیر

چه زمانی در جریان تصمیم پسرتان قرار گرفتید؟

– بعد ازاتخاذ تصمیم نهایی و قبل از روز مراسم.

نظرتان در این باره چه بود؟

– حرف تازه ای جز تکرار چند تذکر نداشتم.چون پسرم باورهای پدرش را خوب می شناسد. اما به عنوان یک پدر مسلمان حق دخالت نداشتم. شاید پسرم برای لحظاتی پدرش را در وضعیت حضرت نوح می‌دید. اما من هرگز پسرم را در وضعیت پسر نوح ندیدم و می دانم که هر اقدامی برایش یک تجربه است و هر تصمیمی باعث رشد شخصیت او می شود.

پس چرا به مراسم ازدواجش نرفتید؟

– وظیفه ام حرمت گذاری به تصمیم پسرم بود نه تبعیت از تصمیم و رفتار او.

اگر به جای محمد خاتمی خطبه عقد پسرتان را فرد دیگری می خواند به مراسم عقد پسرتان می رفتید؟

– از طرح و بحث فرضیات گوناگون بگذریم. تا این نیز بگذرد! البته آقای خاتمی یکی از چهار نفر اصلی سران فتنه ۸۸ است که ظلم بزرگی علیه منافع ملت و مصالح نظام و امنیت کشور مرتکب شده اند. ای کاش قبل از مرگ یا محاکمه، هر سه توبه می کردند چون از محرک اصلی انتظار توبه نباید داشت اما هر یک توبه کند به دست بوسی او خواهم رفت.

این اتفاق در رابطه پدر پسری تان تاثیر داشته است؟

– به طور طبیعی کیفیت و میزان رابطه ها شکل جدیدی پیدا می کند. البته رابطه پدر و پسر یک رابطه جوهری فطری و الهی است که به خاطر یک فاصله ظاهری قطع نمی شود. جنس این رابطه اصالتا تغییری نداشته است. اما طبعا تغییر سبک زندگی محدودیت هایی به وجود می آورد. این تجربه نیز به خود من آموخت که چقدر محبت پدر و پسر خالص و بی بدیل و بی رقیب است.

بازداشت دستهجمعی اعضای شورای شهر و شهرداری سیرجان

به گزارش ایران،نشریات و پایگاه‌های اینترنتی استان کرمان اعلام کردند ۷ نفر از اعضای شورا و مسئولان شهرداری سیرجان به دلیل تخلفات گسترده مالی بازداشت شده‌اند و احتمالاً افراد دیگری هم در نوبت بازداشت هستند.این بازداشت‌ها در پی اعلام سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر حیف و میل اموال عمومی در این شهر صورت گرفته است. بودجه سالانه شهرداری سیرجان چیزی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان درسال ۹۳ بوده است که گفته می‌شود ارقام قابل توجهی از آن توسط برخی افراد مسئول در شهرداری و اعضای شورای شهر به سرنوشت نا معلومی دچار شده است.از جمله اینکه در سال جاری تنها در یک پروژه آسفالت شهری از ۴ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان آن صرف این پروژه شده و سرنوشت باقی آن همچنان در ابهام است.

زن ژاپنی در محاصره ایرانی‌ها

تیم ملی کبدی زنان ایران در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی موفق به شکست ژاپن شد.

استفاده از خمیر مرغ در کباب و حلیم!

به گزارش ایسنا، رمضان فلاحتی با اشاره به این‌که اصلاح واژه خمیر مرغ به MDM اشتباه است، افزود: سالانه ۵۰ تا ۷۰ هزار تن MDM در صنعت سوسیس و کالباس کشور مصرف می‌شود که اگر این کار ممنوع شود، فشار زیادی به صنعت طیور وارد می‌شود.وی با اشاره به این‌که واحد‌های فرآورده‌های گوشتی از ابتدای مهرماه امسال دیگر از خمیر مرغ در تولید محصولاتشان استفاده نمی‌کنند، افزود: اگر هم واحدی ریسک کند و از خمیرمرغ استفاده کند با خطر تعطیلی مواجه خواهد شد. رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران از استفاده گسترده از خمیر مرغ در اصناف برای پخت کباب و حلیم خبر داد و گفت: اگر استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس مشکل بهداشتی دارد باید استفاده از این محصول در اصناف نیز ممنوع و جلوی آن گرفته شود.

حضور خانوداگی در یک همایش!

در حاشیه همایش ملی دفاع مقدس و دانشگاه که اقای هاشمی رفسنجانی نیز در آن حضور داشت، حضور همسر و پسر وی سوژه عکاسان بود.

حمام صلواتی+عکس

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x