تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

۶ عادت آدمهای خیلی موفق

  • کد خبر : 55923
  • 29 شهریور 1393 - 9:04
۶ عادت آدمهای خیلی موفق

هیچ رازی در میان نیست. کافی است نظم و پشتکار داشته باشید و ۶ عادت زیر را در خود نهادینه کنید و در امور روزانه خود بگنجانید.

به گزارش گروه آموزش و مهارت«کمال مهر»؛

چرا برخی از مردم خیلی موفق تر از سایر آنها هستند؟ چه فرقی بین آنها وجود دارد؟ واقعیت این است که آدمهای موفق کارهایی می کنند که آدمهای ناموفق آنها را نمی کنند.در ادامه ۶ عادت آدمهای خیلی موفق را با شما در میان می گذارم که شما هم با ایجاد این عادتها می توانید آدم موفق تری باشید.

۱-از بالا به مسایل نگاه کنید

نگذارید موانع شما را از هدفتان دور کنند.به مسایل مانند یک موقعیت نگاه کنید و از آنها یاد بگیرید و رشد کنید. برای پیشرفت در کسب و کار یا هر مسله دیگری آن را از همه جوانب بررسی کنید و راه های پیش رو را ببینید.

 

۲-یاد بگیرید که نه بگویید

اگر واقعا وقت ندارید یا نمی توانید کاری را انجام بدهید خیلی بهتر است آن را شروع نکنید تا اینکه کار را شروع کنید و با کیفیت مناسب انجام ندهید.سعی کنید نه گفتن را خوب یاد بگیرید و همیشه به کار ببرید. یک لیست از کارهایی که باید انجام بدهید تهیه کنید و سایر کارهایی که به شما ارتباطی ندارند یا دیگران م یتوانند برای شما انجام دهند را به دیگران بسپارید و به هر کار خارج از لیست تان نه بگویید.

 

۳- از لیست کارهای روزانه خود محافظت کنید

حتما تا به حال این جمله را شنیده اید که اگر چیزی را ننویسیم هیچ وقت انجام نمی شود . هر روز کارهایی در لیست کارهایمان داریم که در شلوغی روز و بی نظمی و بدقولی دیگران یا طولانی شدن جلسات خیلی از کارهای شما می ماند و نمی توانید آنها را انجام بدهید.هر روز صبح برنامه کارهایی که باید تا پایان آن روز به انجام برسانید را بنویسید و در طول روز حواستان باشد که مزاحمها باعث به هم زدن برنامه های شما نشوند.

 

۴-از انتقادها استقبال کنید

همیشه از انتقادها استقبال کنید. در کسب و کارتان از مشتریها از همکاران از کارمندان از همه انتقادها را بشنوید و راه حل آنها را هم گوش دهید.طوری برخورد نکنید که دیگران از انتقاد کردن از شما برنجند یا سختشان باشد. انتقادها باعث می شود شما خود و مشکلات احتمالی را از زوایای دیگر نیز ببینید و بهترین هدیه اطرافیان در راه موفقیت به شما هستند.

 

۵-به غریزه خود اعتماد کنید

درک شما از شرایط خیلی واقعی است و نادیده گرفتن آن امکان پذیر نیست. چون شما بر اساس تجربه ها و سالهای زندگی و دست و پنجه نرم کردن با مسایل مختلف به آن درک رسیده اید. اگر عقل شما به شما می گوید این کار درست و انجام بده ولی دل شما به شما می گوید اشتباه است و انجام نده به کدام گوش می دهید. هر وقت سردرگم بودید به حرف دلتان گوش بدهید و مطمین باشید درسترین تصمیم را گرفته اید.

 

۶-ریسک کنید

غیر ممکن است که شما موفق شوید تا وقتی که به صورت کاملا بدون ریسک کار می کنید. یک مقایسه خیلی خوب در بازار بورس وجود دارد که می گوید هر چه سود بیشتر ریسک بیشتر و هر چه سود کمتر ریسک کمتر. یعنی کسی نمی تواند سود زیادی کسب کند در صورتی که بخواهد کم ریسک کند.حتی گاهی اوقات ممکن است ریسکی کنیم که شکست بخوریم اشکالی ندارد از شکست یاد می گیریم و به راه ادامه می دهیم.

 

موفق و سربلند باشید

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x