تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

حوزه فرهنگ نیاز به جهاد دارد/ نگاه ویژه‌ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر : 55891
  • 28 شهریور 1393 - 9:31
حوزه فرهنگ نیاز به جهاد دارد/ نگاه ویژه‌ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به اقتصاد مقاومتی

دبیر بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال از مقاومت ترین جشنواره‌های کل کشور بوده چرا که نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش کمال مهرپیام دهکردی دبیر بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره  گفت: جشنواره کودک و نوجوان که امسال با شکل بین‌المللی است، از ۱۵ مهر کار خود را آغاز می‌کند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۸۰ درصد بخش‌هایمان تنظیم شده و هئیت‌های انتخاب، کار خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: ما کار بیست و یکم جشنواره کودک و نوجوان را با شعار هویت امروز، فردا درهمدان شروع می‌کنیم.

دهکردی تصریح کرد: بعد از بررسی‌های مختلف ۴ بخش به جشنواره امسال اضافه شد، این بخش‌ها شامل “تئاتر دانش‌آموزی”،‌”مسابقه عکس” و” بخش پژوهش” و “مقاله‌های علمی” است.

وی با اشاره به کیفیت کارها در جشنواره امسال اظهار داشت: راه گذرگاه ما در جشنواره نگاه ویژه به کیفیت نمایش‌ها است، البته نگاه اقتصاد مقاومتی هم نکته دیگری از جشنواره امسال است.

دهکردی در ادامه گفت: به جرات می‌گویم جشنواره امسال مقاومتی‌ترین ستاد جشنواره‌های کل کشور است، زیرا وطنمان سرمایه‌ ما است و اکنون مسائل اقتصادی برای همه مردم مهم بوده به همین خاطر هر کس باید به سهم خودش این موضوع را درک کند.

وی به بخش بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در بخش بین‌الملل استقبال چشمگیری شده و ۴۰ کشور اعلام آمادگی کردند و ۷۰ اثر هم به دبیرخانه ارسال شده  اما باور من بر این است که انتخاب ۳ اثر با کیفیت، بهتر از ۱۵ اثر بدون کیفیت است.

دهکردی افزود: واقعیت آن است مسیری را که ما در حوزه فرهنگ رفتیم قابل دفاع نیست و تکیه نامگذاری امسال هم موید همین نکته است که در حوزه فرهنگ نیاز به جهاد داریم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x