تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

بازتاب بیانات قاطع مقام معظم رهبری در خصو ائتلاف ضدداعش در رسانه‌های خارجی

  • کد خبر : 55543
  • 25 شهریور 1393 - 11:14
بازتاب بیانات قاطع مقام معظم رهبری در خصو ائتلاف ضدداعش در رسانه‌های خارجی

بیانات رهبر معظم ایران پس از ترخیص از بیمارستان بازتاب‌هایی در رسانه‌های خارجی داشت.


به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر؛ آسوشیتدپرس گزارش داد آیت الله” علی خامنه ای ” رهبر معظم ایران یک هفته پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شده  است.
شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد آیت الله خامنه ای رهبرایران اعلام نمود ایران با درخواست آمریکا برای همکاری درباره جنگ علیه گروه داعش مخالفت کرده است.
خبرگزاری فرانسه نیز  گزارش داد، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد ایران درخواست آمریکا را برای همکاری علیه داعش رد کرده است.
بر اساس این گزارش آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد :” از نخستین روزها ، آمریکا از طریق سفیر خود در عراق خواستار همکاری  علیه داعش شد، من مخالفت کردم زیرا آمریکا دستش آلوده است. وزیر امور خارجه آمریکا نیز از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کرد و او رد کرد.”
آیت الله خامنه‌ای دوشنبه گذشته در یکی از بیمارستان های دولتی تهران تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت.
همچنین شبکه المیادین نیز با بازتاب سخنان رهبری اعلام کرد که ایشان فرموده اند: ادعاهای آمریکایی ها در تشکیل ائتلاف در مبارزه با داعش پوچ و بی اساس است.
این شبکه از قول رهبر معظم انقلاب نقل کردند که فرموده: آمریکایی ها از ما خواستند تا با آنها در مبارزه با داعش همکاری کنیم، اما ما نپذیرفتیم، چرا که دستهای آنها آغشته به خون است.
همچنین پایگاه خبری العهد نیز با پوشش سخنان رهبری به نقل از ایشان اعلام کرد: آنچه در عراق در رابطه با سرکوب داعش اتفاق افتاده، کار آمریکایی ها نبوده بلکه این به همت ارتش و نیروهای عراقی انجام پذیرفته است.
پایگاه خبری النشره نیز با پوشش سخنان رهبری اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرموده: هدف دولت آمریکا از ائتلاف مبارزه با داعش، حضور نظامی در منطقه است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم ایران اعلام کرد کشورش درخواست آمریکا را برای گفتگو و همکاری در خصوص مبارزه با گروه دولت اسلامی رد کرده است.
آیت الله خامنه ای افزود سفیر آمریکا در عراق این درخواست را با همتای ایرانی خود مطرح کرد اما رهبری ایران این درخواست را رد کرد.  آیت الله خامنه ای تاکید کرد ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه دولت اسلامی فایده ای ندارد.
شبکه المنار نیز با اعلام خبر مرخص شدن مقام معظم رهبری از بیمارستان اعلام کرد که ایشان در اولین سخنان خود پس از مرخصی فرمودند: هدف دولت آمریکا از ائتلاف مبارزه با داعش حضورنظامی در منطقه است و آنچه از سرکوب داعش در عراق به دست آمده کارآمریکایی ها نیست، بلکه این مسأله به همت ارتش ونیروهای عراقی انجام پذیرفته است.
رویترز گزارش داد آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز دوشنبه تلاش‌های آمریکا را برای ایجاد ائتلاف علیه ستیزه جویان داعش پوچ ، توخالی و جهت دار خواند.  آیت الله خامنه ای در اظهاراتی کوتاه افزود: اظهارات مقامات آمریکایی درباره تشکیل یک ائتلاف ضد داعش پوچ، توخالی و جهت دارد است و تناقض هایی که در رفتار و اظهارات آنها وجود دارد گواهی بر این واقعیت است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x