تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

واکنش شدید معدن‌کاران نسبت به بسته اقتصادی دولت

  • کد خبر : 55405
  • 24 شهریور 1393 - 10:21
واکنش شدید معدن‌کاران نسبت به بسته اقتصادی دولت

سید هادی میررحیمی گفت: مشاوران اقتصادی دولت و دکتر نیلی عنوان کرده‌اند که بسته اقتصادی دولت، بحث کلان‌تری را در نظر دارد و اشاره کردند که وضعیت اقتصاد، مثل مریضی است که وضعیت اوراژانسی دارد و فعلا می‌خواهند آن را از مرگ نجات دهند،
 

گروه اقتصادی کمال مهر– نماینده خانه معدن با اشاره به واکنش شدید معدن‌کاران نسبت به بسته اقتصادی دولت، گفت: در بسته اقتصادی دولت به حوزه معدن آن‌طور که باید و شاید توجه نشده است.
سید هادی میررحیمی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به انتقاد معدن‌کاران نسبت به بسته خروج از رکود دولت اظهار داشت: بسته اقتصادی‌ای که دولت مطرح کرده، معدن‌کاران نسبت به آن واکنش نشان دادند و گفتند که معدن در این قضیه به خوبی و آن‌طور که باید و شاید دیده نشده است.

وی افزود: البته قول دادند که این موضوع جبران شود و آقای نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت این قول را داده است.

نماینده خانه معدن با بیان این‌که مشاوران اقتصادی دولت و دکتر نیلی عنوان کرده‌اند که بسته اقتصادی دولت، بحث کلان‌تری را در نظر دارد و اشاره کردند که وضعیت اقتصاد، مثل مریضی است که وضعیت اوراژانسی دارد و فعلا می‌خواهند آن را از مرگ نجات دهند، تصریح کرد: تشخیص این است که رسیدن به مشکلات معدن، شاید در این بسته نمی‌گنجد، ولی با این حال همیشه صحبت می‌شود که معدن یکی از پتانسیل‌های خوبی است که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و می‌تواند ما را از رکود و مشکل اشتغال نجات دهد.

میررحیمی با اشاره به مشکلات بخش معدن، عنوان کرد: یکی از مسایل، نقدینگی است که با تزریق نقدینگی می‌توان کمک کرد که معدن‌کاران بتوانند برای تامین ماشین‌آلات اقدام کنند.
وی با بیان این‌که تامین ماشین‌آلات، یکی از مسایل اساسی معدن‌کاران است که در این زمینه تاکنون کمتر اقدام شده است، گفت: ضمن این‌که گاها برخی ارگان‌ها مثل منابع طبیعی و محیط‌زیست موانعی را برای این حوزه ایجاد می‌کنند.

نماینده خانه معدن خاطرنشان کرد: البته صحبت معدن‌کاران در هیچ مقطعی این نبوده که شرایط محیط‌زیست حفظ نشود یا به منابع طبیعی بی‌توجه باشیم، اما همواره تاکید داشتیم که ضوابط مشخصی را اعلام کنند تا معدن‌کاران با رعایت آن ضوابط، دیگر مشکلی برای فعالیت معدنی نداشته باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x