تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تقلیل آب کشاورزی به نصف غیر منطقی است

  • کد خبر : 55179
  • 22 شهریور 1393 - 11:09
تقلیل آب کشاورزی به نصف غیر منطقی است

نوری گفت: بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم، اجرای طرح نصف شدن سهم آب کشاورزی غیر منطقی است و نارضایتی کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

به گزار ش کمال مهرسید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تصمیم مجموعه‌های مسئول مبنی بر نصف شدن سهم آب کشاورزی از ابتدای مهر ماه امسال در شرایطی اتخاذ شده است که هیچ یک از زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد.

نوری ادامه داد: هیچکس با صرفه جویی در آب مخالف نیست، به خصوص اینکه ۹۰ درصد آب کشور صرف فعالیت‌های کشاورزی می‌شود و باید در مدیریت این میزان‌ آب تغییراتی اعمال شود، اما نصف کردن سهمیه آب کشاورزان، آن هم به صورت ناگهانی و دیکته شده، بدون اینکه آموزش کافی به کشاورزان داده شود و فرهنگ سازی لازم برای آن‌ها انجام شود، در عمل امکان پذیر نیست و نارضایتی کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده‌ی مجلس افزود: قبل از اجرای چنین طرحی باید به مدت یک تا دو سال زیر ساخت‌های لازم برای اجرای آن را فراهم کنیم. آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی آبیاری صحیح را به کشاورزان بدهیم و فرهنگ صحیح استفاده از آب و خاک را به آن‌ها بیاموزیم و بعد از انجام این امورات که می‌توانیم از کشاورزان انتظار داشته باشیم که رفتار مصرفی خود را تغییر داده و در مصرف‌ آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x