تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هواپیمای ناتو با کمک جنگنده‌های نهاجا بر زمین نشانده شد/ خلبان خطای خود را پذیرفت

  • کد خبر : 54641
  • 17 شهریور 1393 - 17:19
هواپیمای ناتو با کمک جنگنده‌های نهاجا بر زمین نشانده شد/ خلبان خطای خود را پذیرفت

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: هواپیمای متعلق به ناتو با کمک جنگنده‌های نیروی هوایی بر زمین نشانده شد.

به گزارش کمال مهر؛ امیراسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در خصوص فرود هواپیمای متعلق به ناتو در فرودگاه بندرعباس گفت:  این هواپیما خود را با عنوان جعلی ایرباس ۳۰۰ معرفی کرده بود و قصد عبور از فضای کشور را داشت که به وسیله دستگاه‌های شنود سیستم پدافند هوایی سیگنال‌های نظامی از آن دریافت شد.

وی افزود: پس از عدم ارائه مشخصات صحیح هواپیما از سوی خلبان، این هواپیما با کمک جنگنده‌های نیروی هوایی بر  زمین نشانده شد که با توجه به دریافت المان‌های نظامی متوجه شدیم که این هواپیما نظامی و مدل بوئینگ ۷۳۷ است، که ۱۰۴ آمریکایی در آن حضور داشتند و متعلق به ناتو بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه هواپیما به دلیل این که وارد کشور شده بود و طرح پروازی دچار مشکل شده بود؛ اظهار داشت: وظیفه پدافند هوایی همواره احراز هویت پرنده‌هایی است که از فراز کشور عبور می‌کنند و سیستم پدافند هوایی همواره با چشمان تیزبین در اجرای این برنامه تلاش می‌کند لذا ما این هواپیما را به کمک نیروی هوایی ارتش و نیروهای پدافندی کشور به سلامت در فرودگاه بندر عباس نشاندیم.

وی تصریح کرد: بعد از ابراز هویت این هواپیما و طرح پروازی‌اش تصحیح شد و بعد از این که خود خلبان و شرکت خلبانی آن اشتباه خود را پذیرفتند و عذرخواهی کردند مجوز پرواز مجدد برای این پرواز صادر شد و ما برای پرواز مجدد این هواپیمابه آن‌ها سوخت واگذار کرده و همکاری‌های لازم را به عمل آوردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: در این پرواز هیچ جنگنده نظامی از نیروی هوایی جمهوری‌اسلامی‌ایران بلند نشد، اما نیروی‌هوایی آماده پرواز بود و ما با کمک سیستم‌های راداری و موشکی و همکاری خلبان مجبور به فرود این هواپیما کرد.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها باید بدانند که اگر از فضای جمهوری‌اسلامی‌ایران قصد گذر دارند باید اجازه بگیرند و با رعایت احترام متقابل از کشور ما عبور کنند.

امیر سرتیپ اسماعیلی در رابطه با صحبت‌های پیش‌روی این قرارگاه گفت: ما ۴ دستاورد عمده را در ۱۰ شهریورماه رونمایی کردیم و این دستاورد‌ها بعد از گذشت ۷ روز در شبکه پدافندی کشور اکنون در حال بهره‌برداری هستند و در رژه ۳۱ شهریورماه نیز ۳ دستاورد ملی را در عرصه‌های کشف، شناسایی، موشکی و شبکه یکپارچه که به عنوان سامانه‌های مهم است، رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ادامه دارد….

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x