تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

شاگردان کواچ ۳ بر صفر از سد پورتوریکو گذشتند/ایران بالاتر از امریکا و ایتالیا به مرحله دوم رفت

  • کد خبر : 54512
  • 17 شهریور 1393 - 7:33
شاگردان کواچ ۳ بر صفر از سد پورتوریکو گذشتند/ایران بالاتر از امریکا و ایتالیا به مرحله دوم رفت

تیم ملی والیبال مردان ایران یکشنبه شب در پنجمین و آخرین دیدار خود از سری بازی های مرحله اول رقابت های قهرمانی جهان موفق شد با غلبه بر پورتوریکو به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کند.

به گزارش گروه ورزشیکمال مهر،  تیم ملی والیبال مردان ایران یکشنبه شب در پنجمین و آخرین دیدار خود از سری بازی های مرحله اول رقابت های قهرمانی جهان موفق شد با غلبه بر پورتوریکو به عنوان تیم دوم گروه خود بالاتر از امریکا و ایتالیا قرار گرفته و با این نتیجه خیره کننده، به مرحله دوم این پیکارها قدم بگذارد.

ایران که در پنجمین بازی مرحله اول خود به مصاف پورتوریکو رفته بود موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر و امتیازهای ۲۵ – ۱۷، ۲۵ – ۲۲، و ۲۵ – ۱۴ حریف خود را شکست داده و با این پیروزی ۳ امتیاز کامل این مسابقه را کسب کند.

ایران در این دیدار ۲۹ پوئن از حمله، ۱۶ پوئن از دفاع، ۲ پوئن از سرویس و ۲۸ پوئن منفی حریف را به دست آورد. در حالیکه حریفش ۲۸ پوئن از حمله، ۴ پوئن از دفاع، ۲ پوئن از سرویس و ۱۹ پوئن منفی ایران را دشت کرد.

امتیازآورترین بازیکن ایران و میدان نیز شهرام محمودی با کسب ۱۳ پوئن بود. او بهترین اسپکر ایران هم بود که ۱۲ پوئن از این فاکتور کسب کرد. سید محمد موسوی؛ بهترین مدافع این مسابقات نیز با کسب ۶ پوئن از دفاع، بهترین مدافع ایران در برابر پورتوریکو بود.

به این ترتیب، ایران با ۱۱ امتیاز پس از فرانسۀ ۱۳ امتیازی، به عنوان تیم دوم گروه چهار به مرحله دوم مسابقات جهانی لهستان قدم خواهد گذاشت. جایی که با لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا دیدار خواهد کرد.

ایران در مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته در شهر بیدگوشچ به مصاف استرالیا و آرژانتین خواهد رفت و همچنین شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهر غوچ با لهستان و صربستان دیدار می کند.

ست اول: ۲۵ – ۱۷ به سود ایران

سید محمد موسوی، سعید معروف، فرهاد قائمی، آرمین تشکری، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور از منطقه یک تا شش زمین ایران ارنج شدند. فرهاد ظریف لیبرو بود. بازی با سرویس پورتوریکو آغاز شد و ایران با حمله سرعتی توسط تشکری به پوئن اول رسید. ایران از توپ برگشتی نهایت استفاده را برد و با شهرام محمودی دومین پوئن را هم گرفت. یک دفاع کُشنده از تشکری سومین پوئن ایران را رقم زد.

از همان ابتدا جدّیت و انسجام در ترکیب ایران می زد. گویی آمده بود تا نتیجه را قاطعانه به سود خودش رقم بزند. سرویس های هدف دار ایران با دفاع موسوی همراه می شد و ۸ – ۲ وقت اول استراحت فنی را به سود ایران نشان داد. در ادامه باز هم ایران تیم برتر میدان بود.

ظریف و دیگر توپگیرها زمین را بیمه کرده بودند، معروف عالی بازیسازی می کرد، اسپکرها با هوش به توپ ضربه می زدند، دفاع ها جفت و جور می شدو خلاصه همه چیز رو به راهِ یک پیروزی مناسب بود. ۱۶ – ۸ وقت دوم استراحت فنی به سود ایران شد. پورتوریکو سعی کرد در حمله به کنار و میان دفاع ایران نفوذ کند و تاحدودی هم موفق بود ولی برتری مطلق در بازی با ایران بود. هیچ راهی برای نزدیک شدن حریف وجود نداشت. در نهایت این ست با حساب ۲۵ – ۱۷ به سود ایران به پایان رسید.

این ست ۲۶ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:

حمله: شهرام محمودی ۴ و آرمین تشکری ۲ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۲ و مجتبی میرزاجانپور ۱ پوئن.
سرویس:فرهاد قائمی ۱ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۴ و فرهاد قائمی ۳ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۴ اقدام عالی.

ست دوم: ۲۵ – ۲۲ به سود ایران

ستدر پوئن های ابتدایی برابر پیش رفت. بازی به نوعی گره خورده بود و مربیان درخواست ویدئوچک داشتند. همین باعث شد دو تیم تا به پوئن برابر ۴ برسند، ۱۰ دقیقه ای زمان ببرد. این توقف ها سبب شد که بازی از گرما بیفتد و دو تیم کمی سنگین بازی را پی بگیرند. اما در همین احوال هم برتری یک پوئنی با ایران بود. ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول هم به نفع ایران شد. پورتوریکو سعی داشت یا خوب سرویس بزند تا از دریافت ایران پوئن بگیرد و یا در حمله از دست دفاع ایران فرار کرده و با پاس های بریده و سرعتی در دو سر آنتن به هدفش برسد.

اما نه دریافت ایران مقابل سرویس های حریفش می لرزید و نه دفاع ایران اجازه خودنمایی به مهاجمین پورتوریکو را می داد. رفته رفته، بازی گرمتر شد و ایران هم اختلاف را به دو پوئن رساند. ۱۶ – ۱۴ وقت دوم استراحت فنی را نیز به سود خودش رقم زد. در ادامه، بازی محکم ایران با پوئن منفی پورتوریکو نیز همراه شد تا اختلاف به ۴ برسد. سالن کراکوف بود و طرفداران پرشمار پورتوریکو که آمده بودند، پس از پیروزی برابر ایتالیا، ایران را هم شکست بدهند و جشن بگیرند.

حمایت آنها، تیم ملی شان شیر می کرد تا برای کسب پوئن بجنگند. ولی ایران با توپگیری های پیاپی، حمله های تیزهوشانه، سرویس های هدفدار و دفاع امتیازآور عرصه را بر حریفش تنگ کرده بود. اگرچه این اواخر کمی پورتوریکو داشت جان می گرفت ولی دست آخر، این ایران بود که موفق شد امتیاز ست را ۲۵ – ۲۲ به سود خود ثبت کند تا ۲ بر صفر از حریفش پیش افتاده و برود برای پیروزی در ست سوم و بازی، و همچنین کسب ۳ امتیاز کامل آن.

این ست ۳۰ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:

حمله: شهرام محمودی ۶ و آرمین تشکری ۴ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۶ و آرمین تشکری ۲ پوئن.
سرویس: فرهاد قائمی ۱ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۰ و فرهاد قائمی ۶ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۱ و فرهاد ظریف ۳ اقدام عالی.

ست سوم: ۲۵ – ۱۴ به سود ایران

ست سوم که شروع شد ایران مثل برق و باد ۳ – صفر پیش افتاد. سرویس پورتوریکو را برای خودش پوئن کرد. یک توپ برگشتی را هم سعید معروف از وسط زمین، متبحرانه و تیز با پاس پشت به منطقه دو فرستاد تا محمودی به زیبایی از دست دفاع برای کسب پوئن سود ببرد. بعد هم خطای مهاجم حریف یک پوئن را به حساب ایران واریز کرد. ایران از همان ابتدای ست استوار توپ زد تا از حریفش فاصله بگیرد و بتواند با خیال راحت بازی را به پیش ببرد. ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را نیز به سود خود رقم زد.

از اینجا میلاد عبادی پورِ تازه نفس هم به بازی فراخوانده شد تا میدانی دیگر را تجربه کند. پورتوریکو تلاش داشت خوب توپ بگیرد و در حمله های دوم و سوم پوئن کسب کند ولی ایران تمام نقشه های پورتوریکو را نقش بر آب می کرد. دفاع سه نفره هم شکل می داد. خلاصه بازی را کاملا در دست داشت و با اختلاف مناسب پوئن، به پیش می راند.

اختلاف که به ۷ رسید، کم کم پورتوریکو رفت به سمت متوقف کردن بازی با درخواست ویدئوچک و اعتراض به داور و غیره. بلکه بتواند بازی را از نفس بیندازند و موتور ایران را خاموش کنند. یک بار دو کاپیتان کارت زرد گرفتند. ولی به هر حال چنان قدرت ایران بر زمین سایه انداخته بود که چاره ای برای پورتوریکو جز تسلیم نمی گذاشت. در نهایت هم امتیاز ست ۲۵ – ۱۴ به سود ایران رقم خورد تا نتیجه ۳ بر صفر شده و ۳ امتیاز بازی از آن تیم ملی والیبال مردان کشورمان شود.

این بازی۸۴ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:

حمله: شهرام محمودی ۱۲ و مجتبی میرزاجانپور ۵ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۸ و مجتبی میرزاجانپور ۳ پوئن.
سرویس: فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور هر یک ۱ پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف ۱۵ و فرهاد قائمی ۶ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۲ و فرهاد ظریف ۷ اقدام عالی.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x