تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نیروهای متعلق به “ناتو” سرنشینان هواپیمای نشانده‌شده / از ۱۴۰ سرنشین ۱۱۰ نفر آمریکایی بودند/ لباس شخصی با پوتین!

  • کد خبر : 54275
  • 15 شهریور 1393 - 15:47
نیروهای متعلق به “ناتو” سرنشینان هواپیمای نشانده‌شده / از ۱۴۰ سرنشین ۱۱۰ نفر آمریکایی بودند/ لباس شخصی با پوتین!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه یک فروند هواپیما که دیروز در این استان نشانده شده است آمریکایی نبود، گفت: سرنشینان این هواپیما نیرو‌های متعلق به ناتو و از ۱۴۰ سرنشین، ۱۱۰ نفر آمریکایی بودند.

به گزارش کمال مهر جاسم جادری در تشریح نشاندن یک فروند هواپیما در این استان که ادعا شده آمریکایی استگفت: این هواپیما آمریکایی نیست.

وی افزود: هواپیما متعلق به کشور امارات متحده عربی بوده و نظامی نیست، بلکه هواپیمای شخصی متعلق به یک شرکت خصوصی است.

جادری تصریح کرد: مبداء این هواپیما افغانستان و مقصد آن امارات متحده عربی (دبی) بود.

وی ادامه داد: وقتی این هواپیما وارد حریم هوایی ایران می‌شود، نیروهای وی‍ژه از این هواپیما سوال می‌کنند و مشخصات را می‌خواهند و وقتی خدمه هواپیما مشخصات خود را ارائه می‌کنند،  متوجه می‌شوند این اطلاعات در سامانه وجود ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خدمه این هواپیما خودشان را با مشخصات دیگری معرفی می‌کنند، از این جهت نیروهای ما مشکوک می‌شوند، مجددا مشخصات آن‌ها را درخواست می‌کنند، ولی متاسفانه بازهم اطلاعات نادرست می‌دهند.

وی گفت: با مقامات بالا هماهنگ شد چون این هواپیما اطلاعات نادرست داده است، بنا شد از این هواپیما بخواهیم تا فرود بیاید تا اطلاعات بیشتری به ما بدهد، ولی هواپیمای مذکور مقاومت می‌کند، از این جهت نیروهای ما مجبور می‌شوند در اولین فرودگاه که فرودگاه بندرعباس است، آن را بنشانند.

جادری افزود: وقتی هواپیما فرود آمد و با خلبان مذاکره کردیم، خودش به اشتباهش اقرار کرد و وقتی موضوع از نظر ما فیصله پیدا کرد، به آن‌ها گفته شد می‌توانید پرواز کنید و بروید، ولی گروه پرواز گفت؛ مدت زمان پروازی ما (که حدود ۷ الی۸ ساعت است) به اتمام رسیده و باید گروه دیگری بیاید و هواپیما را منتقل کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این فاصله زمانی کل خدمات از قبیل سوخت هواپیما، تخلیه فاضلاب هواپیما، پذیرایی از سرنشینان، اکسیژن و… در کمال احترام انجام می‌شود، شام هم به آن‌ها دادیم.

وی افزود: از آن‌ها خواستیم تا زمانی که گروه پروازی جدید می‌آید پایین بیایند تا از آنها پذیرایی کنیم که قبول نکردند، حتی یکی از سرنشینان که دچار عارضه قلبی شده بود، دکتر آوردیم تا وی را معالجه کند و وقتی از او خواستیم که برای نوار قلبی پیاده شود، متاسفانه همکاری نکرد.

جادری ادامه داد: گروه پروازی جدید از امارات رسید و حدود ۳ بامداد  اجازه پرواز داده شد.

استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت: جالب اینکه مسافران این هواپیما تحت عنوان مسافران شخصی بودند، ولی اینگونه نبود، بلکه نیروهای نظامی با لباس شخصی بودند.

وی تاکید کرد: این نیرو‌ها متعلق به نیروهای ناتو بود و از ۱۴۰ سرنشین، ۱۱۰ نفر آن‌ها آمریکایی بودند و گروه پروازی هم آمریکایی بود.

جادری اظهار داشت: متاسفانه خودشان باعث شدند تا این اتفاق بیفتد، ضمن اینکه اشتباه‌شان را پذیرفتند، صورتجلسه شده و امضاء هم کردند و گفتند که اشتباه از طرف ما بوده که اطلاعات درست ندادیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ضمن اینکه من با دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار باقری و هواپیمای کشور مرتبا در تماس و هماهنگ بودیم و اجازه ندادیم هیچیک از نیروهای نظامی ما نزدیک هواپیما شود.

وی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: این سرنشینان لباس شخصی پوشیده بودند اما  پوتین به پا داشتند.

جادری گفت: رفتار ما کاملا انسانی بود  و با کمال احترام از آن‌ها خواهش کردیم تا بیایند استراحت کنند، ولی چون ریگی در کفششان بود، حتی حاضر نبودند از هواپیما پیاده شوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x