تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

آژانس انرژی اتمی اعلام می‌کند تهران اطلاعات لازم را ارائه نکرده است

  • کد خبر : 54019
  • 13 شهریور 1393 - 11:45
آژانس انرژی اتمی اعلام می‌کند تهران اطلاعات لازم را ارائه نکرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود، اعلام می‌کند که تهران اطلاعات لازم برای پیشرفت همکاری‌های دوجانبه را ارائه نکرده است.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس  به نقل از دو دیپلمات مدعی شد که “یوکیا آمانو” مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته طی گزارشی محرمانه اعلام خواهد کرد که ایران اطلاعات لازم برای پیشرفت مناسب همکاری‌های دوجانبه را به این نهاد ارائه نکرده است.
بر اساس  گفته دیپلمات‌ها، گزارش فصلی آژانس در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، پنج‌شنبه یا جمعه منتشر می‌شود. آنطور که آژانس پیشتر اعلام کرده بود، نتایج روند اجرای ۵ گام مورد توافق طرفین، در این گزارش اعلام می‌شود.
 آسوشیتدپرس در این گزارش نوشته است که “گیل تودور” سخنگوی آژانس از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده و امکان برقراری تماس با “رضا نجفی” نماینده ایران در آژانس وجود نداشته است.
بنا بر این گزارش، ایران در اطلاعاتی که به آژانس ارائه کرده است، تصریح کرده است که چاشنی‌های “بریج وایر” تنها برای استخراج نفت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در حالی که کاربری اصلی این چاشنی‌ها نیز در همین زمینه است، و با وجود توضیحات ایران در این رابطه، آژانس همچنان تحت فشار آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به اتهام‌زنی در این رابطه ادامه داده است.
این دیپلمات‌ها همچنین ادعا کرده‌اند که ایران هنوز اطلاعاتی در رابطه با دو موضوع تحقیقات ادعایی و انفجارهای مقیاس بزرگ ارائه نکرده است. نمایندگان ایران و آژانس روز یکشنبه در تهران دیدار کردند. به ادعای آسوشیتدپرس، این دیدار هفت ساعته، نتیجه‌ای در بر نداشته است.
بنا بر این گزارش، ایران با درخواست آژانس برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای خود نیز مخالفت کرده است. تهران بارها تأکید کرده که هرگز اسامی دانشمندان هسته‌ای خود را منتشر نمی‌کند، چراکه این اقدام می‌تواند به ترور این افراد از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ،که پیشتر هم چنین اقداماتی را انجام داده‌اند، منجر خواهد شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=54019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x