تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیش بینی می‌کردم با ۱۸ رای رئیس شورا شوم / قطعا و یقینا تلاشمان را برای تعامل با دولت به کارخواهیم گرفت

  • کد خبر : 53926
  • 12 شهریور 1393 - 8:11
پیش بینی می‌کردم با ۱۸ رای رئیس شورا شوم / قطعا و یقینا تلاشمان را برای تعامل با دولت به کارخواهیم گرفت

رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر چند هرگز نمی‌توان موضوعی را پیش بینی نمود اما این امر با یک نظر سنجی نسبی قابل پیش بینی بود، پیش بینی می‌کردم امروز صبح با ۱۸ رای رئیس شورا شوم.

به گزارش کمال مهرمهدی چمران رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران ، در پاسخ به این سوال که آیا این میزان رای و انتخاب به عنوان رئیس شورا را در جلسه امروز پیش بینی می‌کردید گفت:این امر با یک نظر سنجی نسبی قابل پیش بینی بود.
وی در پاسخ به سوال دیگر که با توجه به کسب ۱۸رای چرا نظر برخی از اعضا برای انتخاب ریاست شورا نسبت به سال گذشته دچار تغییر شده بود و آیا این موضوع مرتبط با عملکرد مسجد جامعی در طول یک سال گذشته بوده و یا مباحث مرتبط با خوب و خوب‌تر افزود: من خود را هیچ گاه خوب‌تر نمی‌دانم چرا که معتقدم کمترین‌ و پایین‌ترین عضو شورا هستم. رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به  اظهارات برخی از اعضا ریاست شما سبب کاهش تعامل شورا با دولت خواهد شد تأکید کرد: قطعا و یقینا تلاشمان را بیشتر خواهیم نمود چرا که تعامل فعلی شورا با دولت نیز چشمگیرنبوده و باید بیشتر از این شود. چمران در ادامه دریافت سالیانه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و نیز ۲ فاینانس را از جمله عملکرد‌های شورا در دوره‌های گذشته عنوان کرد و افزود: هرچند شرایط مالی دولت در این دوره به گونه‌ای بود که امکان پرداخت این اعتبارات به مدیریت شهری فراهم نشد اما باید در نظر داشت که در دوره‌های پیش مدیریت شهری از ارتباط خوبی با دولت برخوردار نبود در حالی که در این دوره شاهد ارتباط‌های مناسب دولت و شهرداری هستیم. وی با بیان این که در دوره‌های گذشته مدیران شهری به جای وزرا به صحن شورا دعوت می‌شدند افزود: چرا که دعوت از مدیران شهری سبب اجرای اقدامات تخصصی مرتبط با شهر خواهد شد. رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هر چند حضور ودعوت از وزرا بیشتر برای بیان مسائل مرتبط با کل کشور است اما در این دوره در جهت حضور مدیران شهری و وزرا در شورای شهر تلاش خواهد شد. چمران در ادامه تداوم پیگیری برنامه مصوبه یک ساله و پنج ساله شورا و به خصوص نظارت سیستماتیک را از مهمترین برنامه خود در سال دوم شورای چهارم دانست و افزود:‌ البته این نظارت عملا در کمیسیون معماری و شهرسازی شروع شده چرا که شهر بزرگی نظیر تهران را نمی‌توان به صورت عینی و چشمی کنترل نمود و این کنترل باید هوشمند صورت پذیرد. وی در ادامه اظهار داشت: این نظارت در کمیسیون معماری پیشنهاد داده شده است و حتی مانند اصل ۹۰ مجلس، نامی با عنوان اصل ۱۰۰ بر آن قرار داده‌ایم. رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که برنامه شما در رابطه با کمیته‌ها و این که از نظر بعضی از اعضا تعداد کمیته‌های شورا بیش از حد نیاز است چیست، گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش و یا کاهش کمیته‌ها  باید با نظر تمامی اعضا صورت پذیرد  که البته من معتقدم در خصوص برخی از مسائل شهری نظیر بافت فرسوده و رسیدگی به مشکلات آن نیازمند کمیته‌ جداگانه‌ای هستیم. چمران در پاسخ به این سوال که با پیش بینی ۱۸رای رئیس شورا شوید افزود: سال گذشته پیش بینی من بر این بود که ۱۵ رای کسب نمایم و این گونه شد امروز صبح نیز پیش بینی کسب ۱۸ رای را داشتم که البته این پیش بینی بود نه یک نظر قاطعانه. وی در پاسخ به سوال دیگری که ریاست شما پیروزی اصول‌گرایان بوده است تأکید کرد: کسب این آرا نه پیروزی ، بلکه وظیفه است و باید در نظر داشت که مباحث خارج از شورا را با شورا مخلوط نماییم.

رئیس منتخب شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از نهادها ۲نفر از اعضا  را برای عدم کاندید شدن ریاست شورا تحت فشار قرار داده‌اند تا شما به عنوان رئیس شورا انتخاب شوید خاطرنشان کرد:‌ اتفاقا من عکس این موضوع را شنیده‌ام و این موضوع کاملا غلط است و آن را تکذیب می‌نمایم. انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x