تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پدر علم فضایی ایران به گنجینه فضایی خود چوب حراج زد + تصاویر

  • کد خبر : 53582
  • 09 شهریور 1393 - 11:09
پدر علم فضایی ایران به گنجینه فضایی خود چوب حراج زد + تصاویر

سیروس برزو، پدر علم فضایی ایران اخیرا گنجینهٔ فضایی خود را که حاصل سال‌ها تلاش او در زمینهٔ ترویج علم است را به دلیل مشکلات معیشتی به حراج گذاشته است.

به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر، سیروس برزو، پدر علم فضایی ایران اخیرا گنجینهٔ فضایی خود را که حاصل سال‌ها تلاش او در زمینهٔ ترویج علم است را به حراج گذاشته است. گنجینه‌ای که از امضای فضانوردان تا ماکت‌های ارزشمند فضایی و وسایلی بی‌قیمت را در خود جای داده است.
سیروس برزو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: واقعیت امر این است که از فروردین ماه سال گذشته در فرهنگسرای اشراق نمایشگاهی از گنجینهٔ فضایی خود برپا کردم و تمامی هزینه‌های این نمایشگاه را شخصا پرداختم. با این حال پس از تغییر ریاست این فرهنگسرا این نمایشگاه نیز تعطیل شد.
پدر علوم فضایی ایران ادامه داد: من یک روزنامه نگار بودم و تمام عمرم را خدمتگزار ترویج علم بوده‌ام و هرگز در این راه کاسبی نکردم. این اموال نیز میراث ملی نیست. اموال شخصی من هست.
اما برزو می‌گوید چاره‌ای جز این ندارد. او که بنیان گذار نشریه «مرز‌های بی‌کران» نیز هست حالا در شرایطی قرار دارد که ادامهٔ راه را بر خود تنگ می‌بیند.
اشیای موجود در مجموعه یادمان‌های فضایی سیروس برزو از تمبرهای فضایی، غذای فضانوردان، عکس‌های امضا شده توسط فضانوردان نام‌آور جهان شروع می‌شود و تا ماکت سفینه‌ها و موشک‌ها، پوسترهای فضایی، مدال‌ها و مدالیون‌ها، اشیای شخصی فضانوردان ادامه دارد.
برزو اضافه کرد: من با توجه به مشکلات معیشتی که برایم بوجود آمد ناچار به فروش این گنجینه شدم و در حال حاضر با همکاری فرهنگسرای رازی، این گنجینه در انبار این فرهنگسرا قرار دارد و قرار است کمک کنند تا نمایشگاهی راه اندازی شود.
این پیشکسوت ترویج علم ادامه داد: حتی اگر نمایشگاه هم برپا شود، ارگان‌هایی که مسئولیت این گونه کار‌ها را دارند، هیچگونه تعهد مالی را نمی‌پذیرند و حتی آموزش و پرورش نیز دانش آموزان را دعوت به بازدید از این نمایشگاه نمی‌کند.
یادمان نرود این مرد‌‌ همان کسی است که وقتی یک کشیش به قرآن اهانت کرد، این کتاب آسمانی را به فضا فرستاد تا به این اهانت نا‌بخشودنی پاسخی کوبنده داده باشد. یادمان نرود این مرد‌‌ همان کسی است که آثار استاد فرشچیان را در ایستگاه فضایی به نمایش گذاشت. کاش یک عمر خون دل خوردن‌های بی‌قیمت این مرد را به چند ده هزار دلار نفروشند…!

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x