تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

داعش‌های شیعه صادق شیرازی‌ها هستند/ حذف آخوندهای درباری اهل سنت با روند بیداری اسلامی

  • کد خبر : 53440
  • 08 شهریور 1393 - 10:38
داعش‌های شیعه صادق شیرازی‌ها هستند/ حذف آخوندهای درباری اهل سنت با روند بیداری اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: جریانهایی مانند یاسر حبیب و شیرازی‌هایی که حامی یاسر حبیب هستند، در واقع داعشی های شیعی هستند؛ غربی‌ها با شمشیر شیعیان را علیه اهل سنت تحریک می‌کنند و اینها نیز با توهین به بزرگان اهل سنت، سنی‌ها را علیه شیعه تحریک می‌کنند.

به گزارش کمال مهرحجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیرگروه اصول و کلام مدرسه معصومیه قم و استاد جامعه شناسی، گفتگوی مشروحی  در خصوص گروهک تروریستی داعش و تحولات عراق داشت که متن این گفتکو در زیر آمده است:

وهابیت و بهائیت، منحرف‌ترین گروه‌های منطقه‌

نقش برجسته بهائیت در فتنه ۸۸

دانا: آیا به نظر شما گروهک داعش دارای سابقه تاریخی است و یا براثر یک سری وقایع بوجود آمده است؟

داعش و طالبان و دیگر گروه‌هایی که در دو دهه اخیر بوجود آمده‌اند، دارای سابقه تاریخی در منطقه هستند و همچنین سازندگان و خلاقان این گروه‌های تروریستی نیز در گذشته اینچنین گروه‌هایی را ایجاد کرده بودند. اگر ما به صد سال قبل برگردیم متوجه می‌شویم که دوتا از منحرف‌ترین گروه‌هایی که در منطقه توسط غرب و انگلیس ایجاد شد: وهابیت و بهاییت است. بهاییت را با یک زمینه های اجتماعی در جهان تشیع و ایران خلق کردند و وهابیت را در یک زمینه اجتماعی و فرهنگی دیگری در اهل سنت. در برخی کشورهای عربی به دلیل اینکه زمینه‌ نگاه‌های اخباری‌گری، سخت‌کیشی و تحجر، فراهم بود از بستر تاریخی فرهنگی‌شان استفاده کردند و وهابیت لجوج را بوجود آوردند که از آن روز تا به حال مداوما از آن فرزند متولد می‌شود که تازه ترین و آخرین آنها داعش است و ۱۰، ۲۰ سال پیش از این هم طالبان بود. همچنان که جریان بهاییت را نیز در جهان تشیع و به‌خصوص ایران، بوجود آوردند، برای اینکه بتوانند نظام مرجعیت و ولایت را زمین گیر کنند و مرتب هم با ادبیات‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف که نمونه اخیرش فتنه ۸۸ بود، درپی رسیدن به اهدافشان هستند.

زمانی که دشمن وارد جهان شرق شد از هر ابزاری برای تسلط بر منابع استفاده کرد. در حال حاضر نیز اوج جنگ نرم است. اگرچه همراه جنگ نرم، جنگ سخت را از اوایل قرن نوزدهم به سمت آسیا سوق دادند. اما این جنگ نرم به تعبیر کشاورزی بذر و تخمش را در اواخر قرن نوزدهم، آن موقع که وهابیت و بهاییت را خلق کردند، ایجاد کردند. اتفاقات اجتماعی روی داده در این کشورها نیز زمینه اوج گیری این بدعت‌ها را بیشتر کرد و دشمن را نیز تحریک کرد تا این دست اقدامات را جدی تر بگیرد و نتیجه هم این شد که جوامع آسیب پذیر را برای اختلافات مذهبی، مستعد تر کرد.

تصور غلط برخی بر تسلط بر یمن و مصر

همه اتفاقات منطقه در راستای بیداری اسلامی نیست

برخی در منطقه آب به آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزند

دانا: عده ای معتقدند که این اتفاقات و حضور گروه‌هایی نظیر داعش در سوریه و عراق در امتداد همان بیداری اسلامی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

آن اتفاقی که افتاده است در حد کلان بیداری اسلامی است. من نمی خواهم که ورود کامل به بحث صنعا داشته باشم اما فقط در این حد بگویم که همه بر خیال خامشان گفتند که بر یمن مسلط شدیم، همه تصور خام داشتند که بر مصر مسلط شدند، اما در عرض یک ماه ناکارآمدی این تئوری، هم در مصر و هم در یمن آشکار شد. مصر در جریان حماس و مقاومت در غزه به خاطر تغییر حکومتش، تن به صلح ذلت بار با اسرائیل نداد. در جریان یمن هم این حرکت عظیم را مشاهده می‌کنیم.

به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن بیدار می داند که چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است و می‌داند که این هیاهو واقعیت ندارد و بیداری اسلامی جدی است و بنابراین او وادار می‌شود که جدی‌تر وارد جنگ نرم شود؛ برخلاف یک عده از خواب‌رفتگان درون نظام ما که هر روز در جراید و رسانه‌ها، تحلیل‌های نادرستی از اوضاع منطقه ارائه می‌کنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. غرب و مستکبرین نیز از طرف دیگر به یک سری اتفاقات اجتماعی دامن زده‌اند تا بتوانند عوام را فریب دهند و جریان را منحرف کنند و به سمت و سوی موردنظر خودشان هدایت کنند.

با ادامه روند بیداری اسلامی، آخوندهای درباری اهل سنت حذف می شوند

 از اینکه در ظاهر سیاسی شیعه و غیر شیعه دو جریان فکری‌اند بحثی نیست، اما از زمان مرحوم سید جمال‌الدین اسد آبادی، هیچ حرکت منسجم شیعی بوجود نیامده است که خدای ناکرده موجبات تضعیف عالم اهل سنت را فراهم آورد. در حال حاضر نیز نظام جمهوری اسلامی ایران از مبارزین مصر حمایت می‌کرده و می‌کند. اگرچه آنها سنی هستند؛ اگر چه آقای مرسی نادان‌ترین شخصیت سیاسی مصر بود و انقلاب مصر را به نابودی کشاند، اما ما هنوز هم دست از حمایت مردم مصر نکشیدیم. در بحث ترکیه نیز، اردوغان و رهبرانشان همه از اهل سنت‌اند اما ما از روز اول کلیت حرکت ترکیه را حمایت کردیم. در بحث فلسطین نیز ما با تمام ضررهای ظاهری مادی و معنوی‌اش، تا آخر پای حمایت از مردم مظلومش ایستاده‌ایم.

همچنان که حرکت مرجعیت صالح در درون جامعه شیعی، آخوندهای درباری را حذف کرد، ادامه روند بیداری اسلامی در منطقه، آخوندهای دربای اهل سنت را هم حذف می‌کند. این آخوندهای درباری اهل سنت از شیوع فرهنگ شیعی که درواقع عامل حذف آنها است احساس خطر کردند و ظرفیت اجتماعی منفی علیه شیعه را شناسایی و تقویت کردند، کشورهای غربی نیز دریافتند که نقطه مشترک شیعه و سنی، حذف غرب استعمارگر از منطقه است، بنابراین آخوندهای درباری اهل سنت دست به دست غرب دادند تا از این ظرفیت‌ها و بسترهای فرهنگی-اجتماعی و سیاسی نهایت سوءاستفاده را بکنند و به نام دفاع از سنی و مبارزه با شیعه، گروهک تروریستی داعش را بوجود آوردند و تا این جریان بخواهد مثل جریان طالبان چهره کریهش را به مردم نشان بدهد، غرب و آخوندهای درباری ۱۰سال مطامعشان را به جلو خواهند برد.

 غرب و ایادی آن، از طالبان به مدت ۱۰ سال استفاده کردند و درست بعد از نابود کردن جریان طالبان، حرکت سلفی گری در برخی کشورها نظیر سوریه آغاز می‌شود و گروهک داعش به مرور زمان شکل می گیرند. بنابراین اینها دارند به صورت پلکانی از ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استفاده می‌کنند تا بتوانند هم کینه سنی را علیه شیعه تحریک کنند و با این قتل هایی که ایجاد می‌کنند نیز، کینه شیعه را علیه سنی تحریک کنند.

جریان یاسر حبیب و صادق شیرازی داعش های شیعه هستند

یک نکته بسیار ظریف می خواهم در اینجا اشاره کنم و آن هم این است که ما داعش‌گونه‌های شیعه هم در داخل داریم، اما به جنس دیگر. جریانهایی مانند یاسر حبیب و شیرازی‌هایی که حامی یاسر حبیب هستند، در واقع داعشی های شیعی هستند. غربی‌ها با شمشیر شیعیان را علیه اهل سنت تحریک می‌کنند و اینها نیز با توهین به برزرگان اهل سنت، سنی‌ها را تحریک می‌کنند علیه شیعه. این سه یعنی: داعشی ها، جریان یاسر حبیبی ها و غرب، مثلثی هستند برای ذبح جهان اسلام؛ شیعه به دست شیعه و سنی به دست سنی.

دانا: یک بحث هایی مطرح می‌شود مبنی بر این که داعشی‌ها پشتوانه اجتماعی هم دارند و عده‌ای معتقدند که این پشتوانه اجتماعی به خاطر این است که اهل سنت از دیرباز نسبت به شیعیان بغض و کینه دارند. عده‌ای دیگر هم می‌گویند که به دلیل تبعیض‌هایی که نوری مالکی علیه سنیان عراق قائل می‌شد، داعش قوت گرفته است. هر دو این گروه‌ها معتقدند که به جمعیت داعشی ها هر روز اضافه می شود و ریزشی در بین آنها وجود ندارد. نظر شما راجع به این مسأله چیست؟

من با اینکه در حال حاضر به جمعیت داعشی‌ها اضافه می‌شود مخالفم؛ داعشی‌ها اصلا اضافه نمی‌شوند بلکه مداوما در حال ریزش هستند و این مطالب که داعش را یک قدرت اجتماعی روبه افزایش نشان می‌دهند کار رسانه‌های غربی و غرب‌زده است.

ما اگر به تاریخ بشر نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که شیطان حضرت آدم را صرفا با دروغ محض فریب نداد بلکه دروغ و راست را درهم آمیخت تا آدم را فریب دهد. او آدم را با آرزوی «خلد» که در حقیقت نیز وجود دارد و راست است، فریب داد ولی قسمی که خورد دروغ بود. (البته قسم نیز خود یک امر مقدس است) بنابراین شیطان از یک حربه دینی مقدس و یک آرزوی حقیقی استفاده کرد تا آدم را گمراه کند. داعش نیز همین کار را می‌کند، به طوری که از حقیقت گسترش شیعه وحشت ایجاد می‌کنند و از آن طرف برای اینکه این وحشت را واقعی جلوه دهند از امثال یاسر الحبیب‌ها استفاده می‌کنند و شیعه را دشمن قسم خورده اهل سنت جلوه می‌دهند و پیاز داغ وحشت را برای جامعه اهل سنت بیشتر می کنند و زمانی که این مبالغه‌گری‌های دروغ بیشتر شد، نفرت سنی از شیعه بیشتر می‌شود و وقتی هم که نفرت سنی از شیعه بیشتر شد، از آن جوان متنفرشده از شیعه استفاده می‌کند و تعداد زیادی شیعه را می‌کشد. بعد از این اتفاق نیز نفرت شیعه علیه شیعه گرم می‌شود و بعد از سنی نوبت به شیعه می‌رسد و شیعه اقدام به عمل تند می‌کند.

هر حکومتی حتی حکومت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) معترض دارد، حتی پیامبر اکرم معترض داشت، چه برسد به حکومت های غیرمعصومی که می‌توانند مجموعه‌ای از خطاها را داشته باشند. مگر حکومت آقای حافظ اسد بدنه شیعی داشت؟ در حکومت آقای اسد سنی هست، مسیحی هست و یهودی هم هست پس حکومت شیعی نداشت. در دولت لبنان نیز همین گونه است، به طوری که از همه فرقه‌ها در رأس حکومت حضور دارند. در عراق نیز مگر رئیس جمهور سنی نیست؟ مگر رئیس مجلس سنی نیست؟ مگر قوانین در دست اهل سنت نیست؟ مگر چها استان در اختیار اهل سنت نیست؟

در واقع آنها همان کاری را که در فتنه ۸۸ ایران انجام دادند و از برخی راست ها کوه ساختند و برخی دروغ ها را راست جلوه دادند در عراق هم دارند انجام می‌دهند. لیکن با این اتفاقی که اخیرا افتاد و با جابجایی آقای مالکی، دشمن ضربه سنگینی خورد. ما نمی‌گوییم که رفتن آقای مالکی به نفع ما شد، اما این جابجایی، به بدنه جامعه اهل سنت عراق اطمینان داد که شیعه، مرجعیت شیعه و ایران به دنبال لجبازی سر منافع حزبی نیست.

دانا: به فرموده شما آمریکا و غرب داعشی‌ها را درست کرده‌اند، اما چرا در حال حاضر آمریکا دارد به مواضع داعش حمله می‌کند؟

مگر مردم عراق ذلیلانه آمریکاییان را از خاکشان بیرون نکردند؟ پس چطور می خواهد دوباره برگردد؟

داعش برای آمریکا اصلا ارزش ذاتی ندارد و صرفا ابزاری است در دست آنها. بنابراین از نبود داعش اصلا ضرر نمی‌کند، او برنامه‌ریزی کرده است که به موقع به عراق برگردد تا هم ایران و هم سوریه را کنترل کند.

در حال حاضر ما مشاهده می‌کنیم که هواپیماهای آمریکایی بدون اطلاع دولت عراق در مناطق سنی‌نشین فرود می‌آیند و نیروهای خود را به بهانه مبارزه با داعش در خاک عراق پیاده می‌کند. پس آمریکا رسما درپی حضور مجدد در خاک عراق است.

آمریکاییان زمانی که داشتند خاک عراق را ترک می‌کردند به این تصور بودند که توانسته‌اند توسط تکفیری‌ها، بعثی‌ها و افراطی‌های اهل سنت و شیعه، جایگاه خود را در عراق حفظ کنند. اما بعد از اینکه مشاهده کردند نظام عراق درحال قدرت گرفتن است و نیروهای گماشته‌شان نیز توان و قدرت مقالبه با ساختار نظامی عراق را ندارند، به جای جنگ نیابتی خودش وارد عمل شده است.

شما به سخنرانی هیلاری کلینتون توجه کنید، رسما اعلام می‌کند که ما خودمان داعش را بوجود آوردیم و قرار بوده است که در صحرای سینا بوجود بیاید، دقیقا همان طور که طالبان را خودشان بوجود آوردند. (ما نباید ایران را با کشورهای غربی مقایسه کنیم؛ در ایران اخبار در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در کشورهای غربی هیچ‌گاه صحبت های امثال کلینتون که افشاگری محسوب می‌شود پخش نمی‌گردد، و هیچ‌گاه نمی‌خواهند زمینه پیدایش داعش و طالبان را مردم بفهمند. درمقابل آنها مسائل کوچک و پیش پاافتاده در کشورهایی نظیر ایران و عراق را در کل جهان فاجعه نشان می‌دهند.)

ما معتقد نیستیم که آمریکا با حضور مجدد در عراق سود خواهد برد، بلکه ما به عنوان کسانی که سالیان سال، بعد از انقلاب اسلامی وضعیت آمریکا و هم پیمانانش را مشاهده می‌کنیم به طور شفاف افول قدرت آمریکا را ملاحضه می‌کنیم.

بعد از داعش طیف صادق شیرازی‌ها روی کار می آید

دانا: پیش بینی شما درباره سرانجام داعش چیست؟

عاقبت طالبان به کجا رسید؟ ما از الان باید فکر کنیم، و پیش بینی کنیم که گروه بعدی را چه کسانی تشکیل می‌دهند. به نظر من در آتیه نزدیک، ما داعشی‌های شیعی طیف سید صادق شیرازی و یاسر حبیب را بعد از این تکفیری‌های وهابی خواهیم داشت.

دانا: آیا به نظر شما این طیف شیرازی ها و یاسر حبیب در داخل حامی و پیرو هم دارند؟ باز برگردیم به گذشته، وقتی حضرت آدم از شیطان فریب خورده است، آیا فرزندانش فریب شیطان را نمی‌خورند؟

لازم نیست که مقبولیت اجتماعی به این مفهوم که بتواند انقلاب را ساقط کند اتفاق بیفتد. پیچیده ترین جریان در این مملکت سازمان مجاهدین خلق بود و ارتش رسمی به نام میلیششیا داشت که بر اساس شعور اجتماعی نابود شد؛ اما همین فرایند نابودی‌اش موجب شد که حدود ۱۰هزار ترور و قتل انسان انجام بگیرد. این طیف شیرازی هم حدود ۱۰سال است که بر روی تفکر و اندیشه بچه‌های مذهبی کار می‌کنند. من اطلاع دارم که در برخی مناطق در مراسمات عزای یک مسلمان تازه از دنیا رفته، مجلس لعن می‌گیرند. حال شما بگویید که این دو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ شما ملاحضه کنید که این طیف‌ها تا کجا بر روی ذهن عوام کار کرده‌اند و تا ما بخواهیم برای آنها اثبات کنیم که این لعن به آن افراد نیست بلکه در واقع شمشیر به دست دشمن علیه شیعه دادن است و این تیشه به ریشه شیعه زدن است.

در یکی از خبرهای شبکه فدک، مجری اینگونه خبر گذاشته بود که ما اگر بخواهیم تعداد کشته‌های مستقیم و با تیر مستقیم توسط رژیم جمهوری اسلامی در روز عاشورا نسبت به عزاداران را فقط آمارش را بگوییم، باید این برنامه را تعطیل کنیم. بنابراین این جریانی که اینقدر راحت این دروغ به این عظمت را می‌گوید، فردا یک جوان را تحریک نمی‌کند که بیاید در مساجد انقلابی، بمب و تله انفجاری کار بگذارد؟ اگر این اتفاق رخ بدهد، مطمئن باشید همان شیرازی‌ها و یاسر الحبیب‌ها، آن را به نام اهل سنت تمام خواهند کرد و موجب فتنه افکنی بین شیعه و سنی می‌شوند.

این طیف از طریق احساسات مذهبی مردم وارد شده‌اند و اگر فکری اندیشیده نشود، موجب از هم پاشیده شدن شیرازه مراسم عزاداری‌های مذهبی ما می‌شود. اگر خدایی ناکرده در این عزاداری ها، دو چاشنی ترور هم اضافه بشود بهانه به دست اصلاح طلبان غرب زده می‌دهد و بعد مداوما به مردم این گونه تلقین می‌کنند که عزاداری خلاف عقل است و در آن شرکت نکنید. متأسفانه چند وقت پیش ملاحضه کردیم که یک شخص رسما در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مراسم عزاداری محرم را زیر سؤال برد.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x