تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

جزئیات برنامه بسته حمایتی به مدارس غیردولتی ابلاغ شد

  • کد خبر : 53309
  • 07 شهریور 1393 - 11:16

وزیر آموزش و پرورش از جزئیات برنامه‌های بسته حمایتی ابلاغ شده به مدارس غیردولتی خبر داد.

 کمال مهر:علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ، در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش برای اجرای یکی از سیاست‌های این وزارت‌خانه مبنی بر ورود بخش خصوصی و آموزش و پرورش یا گسترش مدارس غیردولتی گفت: ورود بخش خصوصی به آموزش و پرورش بخشی از سیاست‌های توسعه مشارکت است و ما معتقد هستیم که دانش‌آموزان می‌بایست در اداره مدرسه مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموز در همان سنین دانش‌آموزی باید مسئولیت‌پذیری، سوال کردن و نقد و انتقاد را بیاموزد همچنین معلمین در قالب شوراهای معلمی که در مدارس تشکیل می‌شود می‌بایست در برنامه‌ریزی‌های مدرسه مشارکت نمایند.

فانی ادامه داد: اولیای دانش‌آموزان نیز در قالب انجمن اولیا مربیان در برنامه‌ریزی، نظارت و اداره مدارس باید شرکت داده شوند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی نیست که تنها یک وزارت‌خانه بخواهد آن را اداره کند بلکه آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و همه مردم باید بتوانند در امور مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کشور مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: در یک بخش مختصر توسعه مشارکت موضوع مدارس خصوصی و غیردولتی مطرح است که از سال ۱۳۶۷ این مدارس راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۸.۵ درصد معادل یک میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که به نظر می‌رسد با بسته‌های حمایتی که وزارت آموزش و پرورش حدود یک ماه پیش که آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده بتوان درصد تحت پوشش مدارس غیردولتی را تا ۲ سال آینده به حداقل ۱۲ درصد رساند.

فانی در پایان خاطرنشان کرد: در بسته‌های حمایتی برنامه‌هایی از جمله خرید ظرفیت خالی مدارس غیردولتی، صدور مجوز برای تأسیس مدارس غیردولتی در زمان کوتاه و اعزام معلم و مأمور کردن معلمین آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی برای کمک به این مدارس پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x