تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تیم ملی جوانان در فینال آسیا نایب قهرمان شد/چین نتیجه سرمایه گذاری روی جوانان بسکتبالی را گرفت

  • کد خبر : 53192
  • 07 شهریور 1393 - 7:35
تیم ملی جوانان در فینال آسیا نایب قهرمان شد/چین نتیجه سرمایه گذاری روی جوانان بسکتبالی را گرفت

تیم ملی بسکتبال زیر ۱۸ سال کشورمان عنوان نائب قهرمانی بازی های آسیایی والیبال جوانان آسیا را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی کمال مهر؛ تیم های ملی جوانان ایران و چین بعد از ۱۲ سال بار دیگر در فینال بسکتبال زیر ۱۸ سال آسیا به هم رسیدند.

در حالی که بسکتبال ایران در مسابقات آسیا بدون برنامه ریزی به استعدادهای جوان خود دل بسته بود، تیم زیر ۱۸ سال چین نتیجه سرمایه گذاری و برنامه ریزی این کشور را با یک قهرمانی دیگر گرفت.

این بازی  در قطر جریان داشت.

تیم ملی بسکتبال جوانان چین در فینال برد راحتی را مقابل جوانان ایران به دست آورد.

مهیار مهر، عبدالصمد سرودی، محمد رضایی، نوید رضایی فر و محمد یوسف وند ترکیب اولیه ایران در این بازی بودند.

در حالی که بازی تا ۵ دقیقه اول با نتیجه ۸ – ۸ مساوی پیش می رفت، جوانان ایران در یک دور ۱۴ امتیازی از سوی چین متوقف شدند. چین تا امتیاز ۲۲ پیش رفت و پی ایچ نیز با تعویض های مختلف سعی در تغییر شرایط بازی داشت. نوید رضایی فر در یک دقیقه آخر با دو امتیاز، ایران را از شوک خارج کرد.

این نتیجه در حالی پیش آمد که “ژو کی” بازیکن معروف چین هم از ابتدا به بازی نیامده بود و “زو یوچن” فوروارد ۱۹۷ سانتی متری تیم بهترین بازیکن دقایق اول با ۱۳ امتیاز بود.

این شرایط در کوارتر دوم هم چندان بهتر نشد و چینی ها در این دقایق ۱۴ بر ۷ برنده شدند. در حالی که بازیکن ۲۱۷ سانتی متری چین در این کوارتر وارد میدان شد، محمد یوسف وند کاپیتان ایران در ۱۰ دقیقه بازی ۴ امتیاز به دست آورد و ۳ خطا مرتکب شد.

نیمه اول با نتیجه ۳۶ بر ۱۹ به نفع چین تمام شد.

تکرار کوارتر اول

شرایط کوارتر اول در ابتدای نیمه دوم هم تکرار شد و کوارتر سوم با نتیجه ۲۲ بر ۱۲ به نفع چین تمام شد تا جبران اختلاف برای جوانان ایران غیر ممکن به نظر برسد.

چهار بازیکن چین تا کوارتر آخر دو رقمی شدند در حالی که نوید رضایی فر تنها بازیکن دو رقمی ایران در برگه آمار بود.

بازیکنان ایران برای اولین بار در کوارتر آخر با نتیجه ۱۷ بر ۸ به برد رسیدند و بازی را با نتیجه ۶۶ بر ۴۸ به چین واگذار کردند.

چین با این نتیجه از قهرمانی خود دفاع کرد و تیم ایران هم که بعد از ۸ سال به فینال رسیده بود، نایب قهرمانی آسیا را به دست آورد.

برترین های بازی

ژو کی با ۱۶ امتیاز، ۶ ریباند و ۴ بلاک شات بهترین بازیکن دیدار فینال بود. زو یوچن با ۱۵ امتیاز، ۷ ریباند و ۳ پاس گل؛ زو ژنیان با ۱۲ امتیاز و ۸ ریباند و ژائو روی با ۱۳ امتیاز و ۶ ریباند دیگر بازیکنان برتر چین در برگه آمار بودند.

نوید رضایی فر با ۱۳ امتیاز، ۳ ریباند و ۳ پاس گل بهترین بازیکن ایران بود. علی نصیرینه ۸ امتیاز و ۴ ریباند؛ عبدالصمد سرودی ۹ امتیاز و ۳ ریباند و محمد یوسف وند تنها ۷ امتیاز به علاوه ۸ ریباند داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x