تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

دومین غار زیبای جهان هنوز ناشناخته است

  • کد خبر : 53146
  • 06 شهریور 1393 - 13:04
دومین غار زیبای جهان هنوز ناشناخته است

رئیس میراث فرهنگی دلیجان گفت: غار ” نخجیر” با قدمتی بیش از ۷۰ میلیون سال به منظور بهره برداری کامل و جذب توریست و گردشگر خارجی نیاز به اعتبارات و توجه ویژه مسئولان سازمان و دولت است.

کمال مهر:محمد حسن قدیری ابیانه مدیر کل میراث دلیجان در خصوص اقدامات صورت گرفته میراث شهرستان در غار نخجیر گفت: غار نخجیر در شمال غربی شهرستان نراق و در دامنه کوه تخت قرار گرفته است و با عنوان چاله نخجیر از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد: قدمت این غار به حدود ۷۰ میلیلون سال پیش بر می‌گردد و عامل شکل گیری آن گس است و در حال حاضر به عنوان دومین غار آهکی از آن یاد می‌شود.

قدیری اظهار داشت: ورودی غار ۴۴ پله و در میانه‌های غار حدوذدی ۳۰۰ پله وجود دارد و تبادل هوا و تنفس به خوبی در فضاهای غار برای هر فردی امکان پذیر است.

رئیس میراث فرهنگی دلیجان افزود: در حال حاضر برای جذب گردشگر توانسته ایم به میزان یک هزار و ۲۰۰ متر  از آن را کف سازی و نورپردازی کامل کنیم تا برای بازدیدکنندگان فضای غار به خوبی قابل مشاهده باشد.

وی تصریح کرد: در داخل این غار دریاچه‌ای وجود دارد که قابلیت قایقرانی را داشته که اگر اعتبارات لازم به میراث استان و شهرستان اختصاص داده شود غار نخجیر که دومین غار آهکی دنیا است تبدیل به قطب گردشگری استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: همه جای ایران زیباست اما اینکه چرا در نزد هموطنان ناشناخته و گمنام است جای تامل و تلاش در این زمینه است.

رئیس میراث دلیجان بیان کرد: برای معرفی بیشتر فضاهای غار نخجیر که اکنون دریاچه دارد و شاید در ادامه مسیر و بهره برداری غار فضاهای بهتر و زیباتر مشاهده شود و نیاز به همت، تلاش و البته اعتبارات لازم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقدار کمی از این غار به بهره برداری رسیده است اگر بتوانیم به طور کلی فضاهای کار را کف سازی و نورپردازی کنیم در آینده باید شاهد رشد چشمگیری از حجم بالای توریست و گردشگر خارجی و داخلی باشیم.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=53146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x