تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

توپ ۱۵۵ میلی‌متری هویزه” و “سلاح تک تیرانداز شاهر” به نیروی زمینی ارتش تحویل داده شد

  • کد خبر : 52779
  • 04 شهریور 1393 - 16:16
توپ ۱۵۵ میلی‌متری هویزه” و “سلاح تک تیرانداز شاهر” به نیروی زمینی ارتش تحویل داده شد

۴ دستاورد نوآورانه سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا تحویل معاونت عملیات و یگان‌‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش شد.

به گزارش  کمال مهر ؛ چهار دستاورد جدید و نوآورانه تحقیقات صنعتی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ محرابی معاون عملیات نیرو و امیر سرتیپ آراسته معاون هماهنگ کننده نزاجا برگزار شد.

این ۴ دستاورد رونمایی شده یکی توپ ۲۳ میلی‌متری سداد، زاویه یاب MS4B، توپ ۱۵۵ میلی‌متری خود کششی هویزه، صلاح تک تیرانداز شاهر با کالیبر ۱۴.۵ میلی‌متری است که به صورت تکمیل شده تحویل نیروی زمینی ارتش شد.

پروژه سداد ۲۳ میلی‌متری، اتوماسیون و استابلایزر کردن توپ ۲۳ میلی‌متری و نصب آن بر روی نفربر BTR82 و تحویل اولین سری محصول به سامانه عملیاتی نزاجا است و اهداف این پروژه‌ تأمین اجرای تیراندازی دقیق توپ ۲۳ میلی‌متری بر روی اهداف موردنظر به صورت کاملاً اتوماتیک از داخل در هنگام حرکت نفربر BTR82 است.

بر اساس این گزارش، دومین پروژه رونمایی شده بهینه‌سازی زاویه یاب‌های MS4B (خمپاره‌اندازهای ۸۱ میلی‌متری و ۱۲۰ میلی‌متری و راکت‌انداز ۱۰۷ میلی‌متری) از طریق تبدیل زاویه‌یاب تک طوقه و طبلک MS4B به دو طوقه و طبلک مطابق زاویه یاب MB43‌ و تحویل اولین سری محصول به سامانه آمادی نزاجا است.

سومین پروژه بازسازی و احیای کامل توپ ۱۵۵ میلی‌متری خودکششی انهدامی هویزه و تحویل اولین سری محصول به سامانه عملیاتی نزاجا است که اهداف این پروژه بازسازی و احیای کامل توپ‌های ۱۵۵ میلی‌مترین خودکششی انهدامی است که موجب برگشت مجدد آنها در چرخه توپ‌های آماده به رزم جهت بهره‌برداری یگان‌های توپ‌خانه نزاجا می‌شود.

هم‌چنین؛ چهارمین پروژه طراحی و ساخت صلاح تک تیرانداز شاهر با کالیبر ۱۴.۵ میلی‌متری برای پوشش اهداف تا مسافت ۳ کیلومتر تحویل اولین سری محصول به سامانه عملیاتی نزاجا است و در اهداف این پروژه آمده که وجود تک تیرانداز باعث می‌شود که ساختار جنگ به ساختار جنگ‌های ناهمتراز امروز نزدیک شده و حاشیه امنیت یگان را تا سه کیلومتر بالا ببرد. به علت وجود تک تیرانداز مسلط به منطقه این مسافت، فضای امن برای یگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x