تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

وایبر؛ یکی از تهدیدآمیزترین شبکه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 52582
  • 03 شهریور 1393 - 10:04

دبیر بخش فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی وایبر را یکی از تهدید آمیزترین شبکه‌های اجتماعی موبایلی دانست.

۰

به گزارش کمال مهر، علی فلاح دبیر بخش فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در نشستی با عنوان امنیت اطلاعات در فضای مجازی اظهار داشت: اگر به سایت نرم‌افزار وایبر مراجعه کنید می‌بینید که کشور تولیدکننده آن اسرائیل است.

وی ادامه داد: این نرم افزار در سال ۲۰۱۰ تولید شد و فراگیری آن بیشتر از سایر نرم‌افزارهای تحت شبکه‌های موبایلی است و تا کنون حدود ۴ میلیون کاربر در ایران دارد.

دبیر بخش فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان روزهایی که بحث فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی موبایلی مطرح بود ما به مسئولان بخش فیلترینگ نیز گفته بودیم که اولویت فیلتر کردن باید با وایبر باشد اما به اشتباه «وی چت» فیلتر و باعث شد جمعیت آن به سمت وایبر سرازیر شوند.البته نمی‌توان با فیلتر مقابل این نرم‌افزارها ایستاد و این فقط یک راهکار مقطعی و کوتاه مدت است.

فلاح خاطرنشان کرد: این نرم‌افزارها آمده‌اند تا حریم‌ها را تغییر دهند چرا که به طور خلاصه ناخودآگاه و خودآگاه بیان و آشکار می‌کنند.

وی با اشاره به مشخصات نرم افزار وایبر و تهدیدات آن افزود: مدیر وایبر به نام تالمون مارکو از افرادی است که نامش در تولید نرم افزارهای جاسوسی معروف بوده است و خود اظهار کرده ۲۰ میلیون دلار از یک سرمایه گذار اسرائیلی کمک گرفته و شرکت وی در حال حاضر ۱۲۰ پرسنل دارد. همچنین در صفحه فیس بوک وی امده است که او در اسرائیل به دنیا آمده و بیش از این به عنوان افسر ارشد اطلاعات دربخش نیروهای دفاعی تحت نظر فرماندهی مرکزی اسرائیل خدمت کرده است.

دبیر بخش فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: نرم‌افزار وایبر مانند دیگر نرم‌افزارهایی که در کشورهای دیگر ساخته شده است یک سری تهدیدات ذاتی و عملکردی دارد به طور مثال این نرم‌افزار می‌تواند دفتر تلفن گوشی شما را بخواند و اگر شما موقع ثبت‌نام در این نرم‌افزار لیست تلفن خود را به نرم‌افزار ندهید نمی‌توانید وارد آن شوید. ضمن اینکه در توضیحات سایت زمان ثبت نام یک کاربر از او می‌خواهد که یک کپی از مشخصات تلفن را در سرور اصلی نگه دارد.

فلاح با خطرناک خواندن نرم افزار وایبر که درحال فراگیری زیاد در کشور است گفت: سال ۲۰۱۳ عربستان وایبر را فیلتر کرد و بعد از آن کشور پاکستان نیز نرم افزارهای وایبر، اسکایپ، واتس آپ به دلایل امنیتی مسدود کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعا یک کاربر قصد استفاده از نرم افزارهای تحت موبایل را دارد توصیه می‌کنیم از نرم افزاری به نام استاپ بلو استاک استفاده کند چرا که این نرم افزار مانند یک محیط پیش زمینه بر روی گوشی شما ایجاد می‌کند بدون اینکه اطلاعات خاصی از شما بخواهد. ضمنا در این محیط جدید می‌توانید قبل از نصب هرگونه از نرم افزارها کاربرد آن را بسنجید و اگر مناسب بود از آن استفاده کنید. در واقع محیط آزمایشگاهی است که از اشتراک اطلاعات بدون اگاهی جلوگیری می‌کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x