تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

از پیتزا فروشی تا درآمد میلیونی پزشکان/ در روز پزشک از تلخی و شیرینی‌هایش بخوانید

  • کد خبر : 52136
  • 30 مرداد 1393 - 17:29
از پیتزا فروشی تا درآمد میلیونی پزشکان/ در روز پزشک از تلخی و شیرینی‌هایش بخوانید

در آستانه روز پزشک روایتی از حال و احوال پزشکان در کشورمان داریم که حدود ۴۰ هزار پزشک چرخ زندگی شان را با شغل دوم می چرخانند.

به گزارش کمال مهر،اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است.
در دنیای امروز کمتر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند چراکه یکی از علایم حیات و زنده بودن ملت ها توجه به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و ملی آن هاست که این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل برای آیندگان خود به میراث گذاشته‏ اند که باید آن را گرامی و عزیز داشت و بارور ساخت.
در این میان گاهی پزشکان برای درمان وقت کافی نمی گذارند و گاهی نیز بیماران را در وقت اضافه نجات می دهند و هستند پزشکانی که به اجبار مجبور به فعالیت در مشاغل آزاد مانند:پیتزا فروشی،خوانندگی،برج سازی و ….  می شوند.
پروفسور سمیعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: من افتخار می کنم به ملت ایران که انقدر برای علم و دانش اهمیت قائل هستند.
درادامه یکی از پزشکان شهرستان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از دغدغه های مردم این شهرستان برای انجام خدمات درمانی گفت:ای کاش می شد هرچه زودتر بیمارستان ولایت شهرستان سرباز این استان به پزشک متخصص مجهز شود تا بیماران مجبور نباشند برای انجام آزمایش هایی مانند:سونوگرافی،رادیولوژی و….به شهرستان های اطراف بروند.
تیم پزشکی ایران اسطوره‌های زیادی نیز همچون ابن سینا، رازی و دکتر قریب نیز دارد.
اجرای طرح تحول سلامت می تواند نسخه‌ای برای درمان بخشی از مشکلات پزشکی کشور باشد.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x