تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

هنوز سی‌دی موهنی که در مجلس پخش شد را فراموش نکرده‌ایم

  • کد خبر : 51847
  • 29 مرداد 1393 - 8:01
هنوز سی‌دی موهنی که در مجلس پخش شد را فراموش نکرده‌ایم

رحمانی فضلی با بیان اینکه ملت ما به خاطر برخی اهانت‌ها رنجیده خاطر شدند،گفت: ما هنوز پخش سی‌دی موهنی که به صاحت مقدس رئیس مجلس توهین شد را فراموش نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دولت کمال مهر؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری استانداری تهران با اشاره به سالگرد و هفته‌ی دولت اظهار داشت: تلاش یکساله‌ی دولت این بود که در کشور ثبات و آرامش ایجاد کند و به نظر می‌آید که اصلی‌ترین موفقیت دولت یازدهم ثبات و آرامش در کشور است که به طور نسبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اتفاقات یک ساله گذشته و منتهی به انتخابات افزود: در حوزه‌ی اقتصادی ناپایداری و بی ثباتی قیمت ارز و طلا بی اعتمادی زیاد به بازار سرمایه‌گذاری و توسعه در حوزه‌ی سیاست داخلی عدم انسجام و وحدت زیاد حتی تا سطوح سران قوا در کشور وجود داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به اقداماتی که برخی سران قوا در دولت گذشته انجام دادند،افزود: ما هنوز سی‌دی موهنی که در صحن مجلس به صاحت مقدس رئیس مجلس توهین شد را فراموش نکرده‌ایم، ملت ما از این اتفاق رنجیده خاطر شدند و شرایطی ناپایدار برای مردم ایجاد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم مسئولین را برای دعوا کردن و اختلاف انتخاب نکرده‌اند افزود: برای چه باید مسئولین دعوا کنند آیا این خواست امام، رهبری و مردم است؟ آنها که به صراحت بارها به ما تذکر داده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه در یک سال منتهی به انتخابات در حوزه سیاست خارجی در انزوای کامل و مورد بی توجهی و در برخی موارد مورد حقارت واقع شدیم اضافه کرد: مذاکرات با دیگر کشورها کاملا متوقف و در شرایط کاملا سرگردانی و بلا تکلیفی به سر می‌بردیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، دشمن دشمنی‌هایش را آشکارتر کرد و تحریم‌ها پشت سر هم تقویت می‌شد، محاصره‌ی اقتصادی و فشار بر روی ایران روزافزون بود و در حوزه‌ی انزوای سیاسی یارگیری استکبار هر روز قوی تر از روزهای قبل اتفاق می‌افتاد.

رحمانی فضلی گفت: رسانه‌های خارجی به آنجایی رسیدند که تحلیل‌هایی ارائه می‌کردند و تنش سیاسی سال ۹۲ در حوزه‌انتخابات را با گره مسائل اجتماعی ناشی از تحریم‌ها و فشار اقتصادی درگیری‌های داخلی عظیم‌تر و دهشناک تر و موثرتر در حوزه‌ی جغرافیایی کل پهنه‌ی ایران و نهایتا تأثیرگذاری در روند کل انقلاب داشته باشد.

وزیر کشور تأکید کرد: با عنایت‌های خداوند و با هدایت‌های درست رهبری انقلاب، مردم پای انتخابات بار دیگر حماسه‌ی سیاسی آفریند و از میان نمایندگانی که خودشان را لایق اداره‌ی دستگاه‌های اجرایی می‌دانستند به دکتر روحانی رأی دادند.

وزیر کشور با بیان اینکه اولین گام اساسی دکتر روحانی این بود که موتور دستگاه‌های اجرایی را به کار بیاندازند،افزود:روحانی سعی کرد با دو حوزه‌ی سیاست خارجی و داخلی به ویژه در عرصه‌ی اقتصادی بتواند امیدی را که مردم با تکیه بر آن پای صندوق‌های رأی آمدند محقق کنند، در این زمینه مجلس با همراهی بسیار خوب رأی اعتماد به وزرا داد و تنفیذ به سرعت انجام شد.

وزیر کشور در ادامه گریزی به حوزه مسائل سیاست خارجه کشور زد و در این زمینه گفت: در این حوزه مسیرهای محدود و بن بست را دوباره بازگشایی کردیم ما احقاق حقوق خود را با هر روشی که ممکن باشد پیگیری می‌کنیم و این سیاست نظام بود.

وی ادامه داد: به لطف خدا ما در این مسیر گشایش‌های‌ خوبی داشتیم که در اول فضای انسدادی جهان را برای ما باز کرد.

وزیر کشور با اشاره به سفرهای خارجی دکتر روحانی و مراجعات برخی سران کشورهای جهان به ایران افزود: این مراجعات و مسافرت‌ها نگاه‌ها را تغییر داده، شرکت‌های بین‌المللی علی‌رغم تحریم‌ها باب مذاکره با ایران را باز کردند و این محقق نمی‌شود مگر با عظمت اراده‌ی ملت ایران مذاکرات با دیگر کشورها در مسیری افتاده است که حقانیت مشروع ایران کاملا مورد تأیید.

رحمانی فضلی با اشاره به تحولات کشورهای منطقه از جمله عراق و غزه افزود: بسترهای نارضایتی در عراق وجود هسته‌ی مرکزی به دخالت نیروهای بیگانه در این کشور ،همچنین وجود جریان فرقه‌ای افراطی تحت عنوان “داعش” و پیوند آن با بعثی ها و کشورهای مرتجع منطقه با همراهی آمریکا و غرب بر جهالت و فقر عمومی سوار شدند و حادثه و قائله آفریدند.

وی ادامه داد: کشورهای مرتجع منطقه به صراحت از آنان دفاع کردند،حتی در داخل عراق عده‌ای آرزوهای دیرینه خود مبتنی بر تجزیه‌ی عراق را به رخ کشیدند،البته لطف خدا شامل حال مردم مسلمان عراق شد و از مسیر جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی سیاسی و مشورتی همچنین اقدام عملی و حرکت مردمی و حکم جهاد مرجعیت نور امید و پیروزی در دل مردم عراق روشن شد و امروز شاهدیم که تمام نقاط تقسیم شده یکی پس از دیگری باز پس گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تحولات گذشته سوریه‌ افزود: یادمان نرفته است روزهایی که در سوریه گذشت، نزدیک ترین افراد سیاسی سوریه به ما پیشنهاد می‌دادند که رضایت دهید دولت سوریه عوض شود، اما جمهوری اسلامی ایران ایستاد و با صراحت و قاطعیت حمایت کرد،البته این تلاش‌ها و جنگها بیش از پیش چهره‌ی نورانی اسلام را مشخص تر کرد و در آینده تلألو آن را بیشتر خواهد کرد.

وزیر کشور افزود: دولت مسائل منطقه را رصد و حمایت می‌کند و البته تدبیر نهایی با مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مدیر ساماندهی این تدبیر بود.

وزیر کشور افزود:‌ رئیس جمهور ما در شورای عالی امنیت ملی با صراحت و قاطعیت اعلام کرد که نجف و کربلا خط قرمز ماست این درایت و جرأت و جسارت دادن به نیروها قابل ستودن است.

رحمانی فضلی با اشاره به مسائل داخلی از جمله اقتصادی در کشور ادامه داد:در حوزه‌ی داخلی مسائل اقتصادی با همان تحریم‌ها گشایش اساسی رخ نداده و اقدام اساسی نیز صورت نگرفته ،هرچند حقوقمان (۶ و ۷ میلیارد دولار) را گرفته ایم اما اقتصاد ما با آنها فعال نمی‌شود بلکه اعتماد به مردم و تکیه بر آنان گام اصلی موفقیت در حوزه اقتصادی بوده است.

وی تأکید کرد: ما در تورم، توفیق خوبی داشته‌ایم در حوزه‌ رونق اقتصادی به تدریج در حال بیرون آمدن از رکود اقتصادی هستیم بنابراین بایستی ثبات اقتصادی را تقویت کنیم و مردم را به ورود در عرصه‌ی اقتصادی تشویق کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه‌ی سیاست داخلی با وحدت و انسجام نیروها چه در سطح حاکمیت و چه در سطح عمومی مشکلی نداریم گفت:‌سران قوه متحد،هم هدف و در مسیر کار و فعالیت مشترکی با هماهنگی با مقام معظم رهبری دارند و البته هماهنگی شخص رئیس جمهور با مقام معظم رهبری امید بخش بوده و همواره مسیر اهداف تعیین شده‌ی ایشان برای دولت مهم است.

وی وزارت کشور را مشوق گروه‌های سیاسی و حامی تشکل‌های قانونی دانست و افزود: علی‌رغم فشارها و سختی ها در قالب فشارهای حزبی و سیاسی در وزارت کشور طی جلسات متعددی از احزاب سیاسی حمایت کردیم و تلاش می‌کنیم احزاب جدید را در مسیر سریع‌تری ثبت کنیم. ما در این زمینه ثمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را با نشاط می‌کنیم که در حوزه‌ی مطبوعات این اتفاق افتاده است.

رحمانی فضلی وزارت کشور را متولی امر سیاست داخلی درکشور عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته فعالیت‌های سیاسی دانشگاه‌ها هیچ گونه تنش سیاسی نداشته است که امری مشخص و غیر قابل کتمان و اغراق است؛ چرا که ما با شکوه‌ترین مراسم ۱۶ آذر را با سخنرانی و حضور همه‌ی جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: تجمعات با مجوز قانونی وزارت کشور انجام می‌گرفت؛ چرا که ما به دنبال قانونمند کردن رفتار سیاسی هستیم و وزارت کشور به ویژه به دنبال مدیریت سیاسی است.

وزیر کشور با اشاره به تعدد مطبوعات در کشور افزود: گروه های کوچک مطبوعاتی هستند که فکر می کنند با افراطی گری به اهداف خود می‌رسند البته کمی  باید صبر و با آنها تعامل کرد ؛چرا که خود آنها به عمل خود پی می‌برند.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان مطبوعات می‌گویند چه اشتباهاتی در گذشته انجام دادیم ؟چرا به دنبال تنش‌های سیاسی رفتیم که نه برای خودمان و نه برای مردم سودی نداشت؟.

رحمانی فضلی ،کشورمان را در حوزه‌ی امنیت داخلی به لحاظ سرزمینی و تاریخی در شرایط تهدید امنیتی دانست و افزود: موقعیت سرزمینی ما هم جو با ناپایداری مناطقی همچون پاکستان و افغانستان است حتی خود آنها اذعان می کنند که ما حاکمیتی در مناطق ناپایدار خود نداریم اما خود ما (ایران) مسلط هستیم.

وی تأکید کرد: در یک سال اخیر هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم و رصد شرایط و کنترل اوضاع هم همواره مد نظر نیروهای امنیتی و انتظامی ما بوده و مردم ما حمایت خوبی در این زمینه دارند.

وزیر کشور گفت: اکثر مردم سیستان بلوچستان ما به رهبری معظم انقلاب و ارزشهای انقلاب پایبند هستند؛ اما عقب‌ماندگی تاریخ دارند که بایستی قبول کنیم به آنان ظلم شده است.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x