تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

به آب‌اندازی سومین کشتی اقیانوس‌پیما

  • کد خبر : 51931
  • 29 مرداد 1393 - 9:23
به آب‌اندازی سومین کشتی اقیانوس‌پیما

مدیرعامل ایزوایکو از به آب‌اندازی سومین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهربه نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، مهدی رضاییان گفت: مجتمع ایزوایکو بزرگترین زیرساخت دریایی کشور است که دولت در آن سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته حدود ۱.۵ تا دو میلیارد دلار از سوی دولت در این مجتمع سرمایه گذاری و زیرساخت ها و تجهیزات بسیاری در آن ایجاد شده است، ادامه داد: مجموع مساحت مجتمع ایزوایکو هزار و ۱۰۰ هکتار است و در آن شش شرکت در زمینه های مختلف از جمله ساخت شناورهای اقیانوس پیما، ساخت سکوهای نفت و گاز و تعمیرات کشتی ها و سایر بخش های مرتبط فعال هستند.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افزود: در زمینه آموزش های کشتی سازی و تعمیرات نیز مجموعه ای بسیار قوی و بهترین های کشور در این مجتمع فعالیت می کنند و کشتی سازی فراساحل با توجه به موقعیت مناسب در کنار آب های خلیج فارس از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در سطح کلان است.

رضائیان با اشاره روند احداث سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت ایران در مجتمع ایزوایکو تصریح کرد: به احتمال فراوان تست اولیه این کشتی در شهریورس انجام می شود و نیمه دوم امسال شاهد به آب اندازی سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخته شده در کشور خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به ساخت سکوهای نفت و گاز در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: سکوهای فاز ۱۶ پارس جنوبی که یکی از مهم ترین فازهای این منطقه محسوب می شود در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x