تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پردرآمدترین بازیگران سینمای جهان+تصاویر

  • کد خبر : 51688
  • 28 مرداد 1393 - 9:52
پردرآمدترین بازیگران سینمای جهان+تصاویر

در اینکه صنعت سینما یک صنعت پرزرق و برق در جهان است، ‌حرفی نیست. زرق و برق نه از جهت برگزاری مراسمهای بزرگ سینمایی و هنری،‌ بلکه از نظر پرداخت چکها و دستمزدهای درست تنها به یک بازیگر فیلم.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهرسوپر ستاره های هالیوود حتی برای بازی در یک سکانس کوچک،‌ از یک پنی خود نمی گذرند و حتی قراردادهای محکمی عقد می کنند تا دستمزد آنها نادیده گرفته نشود. حال دراین میان بازیگرانی هستند که نه فقط به خاطر قرارگرفتن در نور شهرت،‌ بلکه به خاطر بازی خاص خود همواره دستمزدهای بالایی دریافت می کنند.

به این بازیگران ستاره های ۲۰ میلیون دلاری می گویند ولی این بدان معنا نیست که دستمزد آنها فقط ۲۰ میلیون دلار است بلکه دستمزد پایه آنها این  مقدار بوده و از سود سرشار فیلمهایی که در آن بازی می کنند نیز عایدی نصیب آنها می شود.

به دستمزدهای درشت این ستارگان توجه کنید:
«کیانو ریوز» برای بازی در فیلم ماتریکس ۱۲۶ میلیون دلار گرفت که بخش زیاد آن به خاطر فروش ۷۳۵ میلیونی فیلم بوده است. قسمت اول با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری تولید شد.

بروس ویلیس در سال ۱۹۹۹ فیلم حس ششم را روی پرده برد. دستمزد او ۱۴ میلیون دلار بود ولی فروش ۶۷۲ میلیونی باعث شد او ۱۲۰ میلیون دلار دریافت کند حس ششم با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد.

در سال ۲۰۰۵ تام کروز در فیلم جنگ دنیاها بازی کرد.این فیلم با بودجه ۱۳۲ میلیون دلار ساخت شد و بیش از ۵۹۱ میلیون دلار فروش کرد که در نهایت موجب واریز شدن دستمزد ۱۰۰ میلیون دلاری به جیب کروز شد.

ویل اسمیت در سال ۲۰۱۲ براب بازی در قسمت سوم «مردان سیاه پوش» ۱۰۰ میلیون دلار گرفت. این فیلم با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری تولید شد  ۶۲۵ میلیون دلار فروش کرد.

در سال ۲۰۰۳ «کیانوریوز» برای بازی در فیلم «لود ماتریکس» ۸۰ میلیون دستمزد گرفت.البته مبلغ قرارداد او ۱۵ میلیون بود که فروش ۴۳۰ میلیونی موجب افزایش دستمزد او شد. ماتریکس با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری تولید شد.

در سال ۲۰۱۳ «ساندرا بولاک» در فیلم «جاذبه» بازی کرد. او برای ایفای نقش یک فضانورد۷۷ میلیون دلار گرفت که شامل ۱۵ درصد فروش هم بود. جاذبه با بودجه ۱۰۰ میلیونی تولید شد و ۷۱۶ میلیون دلار فروش کرد.

«تام کروز» برای بازی در ۴ قسمت از فیلم «ماموریت غیرممکن» در مجموع ۲۹۰ میلیون دلار که تقریبا ۷۰ میلیون برای هر قسمت می شود، ‌دریافت کرد. ۴ قسمت فیلم «ماموریت غیرممکن» بیش از ۲ میلیارد دلار فروش کرده است.

«تام هنکس» در سال ۱۹۹۴ فیلم ماندگار «فارست گامپ»را روی پرده بود. او برای بازی دراین نقش ۷۰ میلیون دلار دریافت کرد و اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز دریافت کرد. فارست گامپ با بودجه ۵۵ میلیونی تولید شد و ۶۷۷ میلیون دلار فروش کرد.

«هریسون فورد» در سال ۲۰۰۸ به فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» دعوت شد. او با دریافت ۶۵ میلیون دلار در نقش دکتر جونز بازی کرد. این فیلم با بودجه ۱۸۵ میلیونی تولید شد و بیش از ۵۴۱ میلیون دلار فروش کرد.

«جک نیکولسون» در سال ۱۹۸۹ در فیلم بتمن به کارگردانی «تیم برتون»‌ با نقش جوکر هنرنمایی کرد و ۶۰ میلیون دلار گرفت که رکوردی در زمان خودش بود. این فیلم ۴۱۱ میلیون دلار فروش کرد.

«جانی دپ» دستمزدی کمتر از ۲۰ میلیون دلار دریافت نمی کند در سال ۲۰۰۶ برای بازی در «دزدان کارائیب: صندوقچه مرد مرده» با دریافت ۶۰ میلیون دلار حاضر شد نقش کاپیتان جک گنجشکه را ایفا کند. این فیلم با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری تولید شد و بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد.

 

«آدام سندلر» با دریافت دستمزد ۶۰ میلیون دلاری حاضر شد در فیلم «مدیریت خشم» (۲۰۰۳) بازی کند. این فیلم با بودجه ۷۵میلیون دلاری تولید شد و ۱۹۵ میلیون دلار فروش کرد.

 
«لئوناردو دی کاپریو» برای بازی در فیلم سرآغاز (۲۰۱۰) دستمزد ۵۹ میلیون دلاری را قبول کرد. این فیلم با بودجه ۱۶۰ میلیونی،‌۸۲۵ میلیون دلار فروش کرد و ۴ جایزه اسکار دریافت کرد. همچنین منتقدان ۸۶ درصد آراء خود را به این فیلم دادند.

 

منبع: سینما خبر

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x