تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

“مرغ” سیاسی شد!

  • کد خبر : 51711
  • 28 مرداد 1393 - 10:08
“مرغ” سیاسی شد!

مدیرعامل مجتمع مرغ لاین آرین بزرگترین تولید کننده مرغ جهان اسلام قبل از استعفا گفت: یک شرکت انگلیسی بازار مرغ ایران را تسخیر کرده و مرغ‌هایش هم سالم نیست!

به گزارش خبرنگار گروه دولت کمال مهر“مرغ” یعنی همان مرغ خوردنی خودمان (همانی که قدقد می‌کند و همسرخروس است) و دارای کلی پروتئین، چند سالی است که وارد فضای سیاسی کشور شده است.
رحیمی: گرانی مرغ القا دشمنان است!

 گرانی و مافیای مرغ در سال ۹۱ این ماده غذایی را تیتر روزنامه‌های ترکیه هم قرار داد. البته واکنش‌ها به این اخبار و گرانی‌ها جالب و قابل تامل بود. بعنوان مثال محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور وقت گرانی مرغ را القاء دشمنان ذکر کرد و گفت: وقتی حواله‌ای دیر جابجا می‌شود، پول پرستان هجوم می‌آورند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.
اظهار نظر خواهر احمدی نژاد در مورد مرغ

بعد نوبت به خواهر رئیس جمهور سابق رسید، به نحوی که پروین احمدی نژاد عضو شورای شهر تهران با اشاره به توزیع مرغ‌های ارگانیک با قیمت بیش از دو برابر و نیم گفت: این قیمت‌ها غیرقابل توجیه است.

مرغ انگلیسی بازار ایران را تسخیر کرد

حالا محمدحسین انصاری‌فرد، مدیرعامل مجتمع مرغ لاین آرین که چندی روزی است دکانش بسته شده در گفتگو با یکی از روزنامه‌های کشور گفته است: به‌طور کلی در دنیا ۸ مجتمع لاین طیور وجود دارد که یکی از آنها در ایران است. به زبان دیگر در جهان اسلام فقط یک مجتمع مرغ لاین هست.

در این مجتمع ۱۵۰ هزار مترمربعی با ۴ خط تولید مرغ اجداد تولید می‌شود. و اکنون این مجتمع زیر نظر معاونت دام و طیور قرار دارد و چون یک مرکز تولیدی و تحقیقی است، بودجه‌های مصوب سالانه دارد.

وی گفته است: در سال‌های ۸۰ – ۷۹ شرکت‌های خارجی بویژه شرکت «راس» انگلیس از راه می‌رسند و درخواست می‌کنند ۱۰ درصد سهم بازار مرغ را در اختیار بگیرند. این سهم واگذار می‌شود اما آنچه در ادامه پیش می‌آید این است که آرین را از گردونه خارج می‌کنند.

وی درباره دلایل خروج آرین از گردونه بازار مرغ اظهار داشت: متاسفانه نیروهای شاغل تحمیلی به آرین از همان سال‌ها افزایش پیدا می‌کند و در مزارع اقماری نیز چنین وضع اشتغال اجباری و تحمیلی تشدید می‌شود در حالی که شرکت انگلیسی «راس» با حداقل نیرو و هزینه‌ها کار می‌کند و قیمت تمام‌شده‌اش پایین می‌آید. به گفته انصاری‌فرد، راس انگلیس تحت عنوان شرکت زربال کار خود را در منطقه آمل شروع می‌کند؛

انصاری‌فرد در این باره اعلام کرده است: راس، نژاد مرغی را وارد ایران می‌کند که بیشتر چاق می‌شوند در نتیجه بازار و کشتارگاه‌ها را به این سو می‌برد و آنقدر میل بازار به طرف مرغ سنگین و ارزان‌تر، تغییر می‌کند که مرغ لاین آرین از ابتدای دهه ۸۰ وارد سرازیری کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها و در نتیجه زیان‌دهی شده اما از آن سو راس بازار را تسخیر کرده و درآمدهای را افزایش می‌دهد.

به تاکید انصاری‌فرد، زربال بازار را به طور کامل انحصاری کرده و هر طور بخواهد با مرغداری‌ها رفتار می‌کند. و  یکی از خیانت‌های راس در حق مردم ایران این است که برخلاف روال دنیا، ذائقه مصرف را از مرغ‌های کم‌وزن و زیر ۳۸ روز به سمت مرغ‌های سنگین و بالای ۴۲ روز برد.

انصاری‌فرد با بیان اینکه حدود ۱۹ ماه است که به طور مداوم مشکلات بزرگ‌ترین مجتمع مرغ لاین ایران و جهان اسلام را به مسؤولان مربوط گوشزده کرده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم، گفت: گویا مسؤولان می‌خواهند این مجتمع به سمت نابودی برود.

انصاری‌فرد پس از این گفت‌وگو به علت افزایش مشکلات مجتمع از سمت خود استعفا داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x