تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

کشف پرندگان شکاری از ۲متخلف/ زنده گیری و خروج پرندگان از کشور جرم است

  • کد خبر : 51419
  • 25 مرداد 1393 - 11:57
کشف پرندگان شکاری از ۲متخلف/ زنده گیری و خروج پرندگان از کشور جرم است

برخی از متخلفین صید با گستردن دام و با استفاده از دلیجه که خود پرنده‌ای شکاری و حمایت شده است، اقدام به زنده گیری دیگر پرندگان شکاری و خارج ساختن آنان از کشور می‌نمایند.

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی کمال مهر مأمورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل پس از پیگیریهای متعدد شبانه روزی و اطمینان از حضور بازگیران در منطقه دیلمان و شناسایی محل استقرار آنها ، پس از اخذ نیابت قضایی ؛ مقارن ساعت ۷ صبح مورخ ۲۲/۴/۹۳ وارد منطقه دیلمان شده و ضمن تفتیش و بازرسی محل و زیستگاه ؛ موفق به دستگیری ۲ نفر متخلف صید پرندگان شکاری شدند .
بنابراین گزارش  از متخلفان  تعداد ۴ بهله دلیجه ، ۹ قطعه قمری و ۲ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده میشدند به انضمام تور و قفسهای نگهداری پرنده و سایر ادوات صید ، کشف و ضبط گردید ،ضمن اینکه پرونده متخلفین پس از تنظیم صورتمجلس تخلف ، جهت سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع گردید.
این درحالیست که برخی از متخلفین صید با گستردن دام و با استفاده از دلیجه که خود پرنده‌ای شکاری و حمایت شده است، اقدام به زنده گیری دیگر پرندگان شکاری و خارج ساختن آنان از کشور می‌نمایند که بر اساس قوانین حفاظت از تنوع زیستی کشور جرم محسوب می‌شود.
شایان ذکراست:پرندگان شکاری پرندگانی هستند که مهره داران و بی‌مهرگان را جهت تغذیه شکار می‌کنند. این پرندگان معمولاً حواس رشد یافته‌ای دارند، بویژه حس بینایی که به آنان در شکار به هنگام پرواز کمک می‌کند. به دلیل قرار داشتن این پرندگان شکارگر در بالای هرم‌های غذایی در طبیعت، وجود آنان برای عملکرد یک اکوسیستم سالم ضروری بوده و از نظر حفاظتی اهمیتی خاص دارند.شاهین، بحری، بالابان، قرقی، دلیجه و عقاب از شناخته شده‌ترین پرندگان شکاری هستند.

انتهای پیام/

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x