تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مربیان بی‌کیفیت در ایران تجارت می‌کنند/ فدراسیون فوتبال پرچمدار نقض قانون است

  • کد خبر : 51165
  • 23 مرداد 1393 - 10:33
مربیان بی‌کیفیت در ایران تجارت می‌کنند/ فدراسیون فوتبال پرچمدار نقض قانون است

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: وقتی فدراسیون فوتبال قوانین را رعایت نمی‌کند، بنابراین از باشگاه‌ها انتظار نمی‌رود که بخواهند از قانون پیروی کنند.

کمال مهر:ناصر فریادشیران اظهار داشت: وقتی فدراسیون فوتبال با کی‌روش، مربی ایران ۱۶ میلیارد تومان قرارداد می‌بندد، همین امر باعث می‌شود که قرارداد بازیکنان و مربیان هم سیر صعود بگیرد. وقتی فدراسیون قوانین را رعایت نمی‌کند پس از باشگاه‌ها انتظار نمی‌رود که بخواهند قانون را رعایت کنند.

*** مربیان بی‌کیفیت در ایران تجارت می‌کنند

وی ادامه داد:‌ وقتی فدراسیون با مربیان بی‌کیفیت قرارداد امضا می‌کند آنها هم می‌آیند در ایران تجارت می‌کنند مثلا “برادر برانکو” سرمربی سابق ایران، سرمربی تیم برق شیراز می‌شود و هم اکنون باید وضعیت این تیم باسابقه را دید که کجای فوتبال ایران قرار دارد.


*** اکثر مدیران تخصص لازم را برای مدیریت ندارند

پیشکسوت فوتبال ایران اذعان کرد:‌ مدیران‌عامل برای بالا رفتن مبالغ بازیکنان نقش زیادی دارند، اکثر مدیران تخصص لازم برای مدیریت باشگاه‌ها را ندارند که به نظر من هر کسی که باسابقه و تخصصی کار می‌کند باید در این مقام قرار بگیرد نه اینکه با ارتباطاتی که دارند در این پست قرار بگیرند.

فریادشیران ادامه داد: در فوتبال ایران اتفاقاتی زیادی می‌افتد مثلا یک دونده جای یک فوتبالیست با پیکان قرارداد امضا کرد و هم‌اکنون باید پیکان کلی پول به این دونده بدهد. مورد دیگر اینکه افشین قطبی کاری برای ایران انجام نداد و رفت از فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد:‌ مدیران باشگاه‌ها می‌توانند هزینه‌ها را پایین بیاورند و قیمت بازیکنان را تا این حد بالا نبرند مثلا یک بازیکن پرسپولیس را هیچ باشگاه خارجی نخواسته چند روز پیش از رادیو ورزش شنیدم که یک باشگاه پیشنهاد ۴ میلیاردی تومان به این بازیکن داده‌ است.

وی ادامه داد: سال گذشته علی‌پور، عضو هیئت مدیره باشگاه نفت تهران که هیچ وقت هم دیده نشده، تیم فوتبال نفت را با ۸ میلیارد تومان بست و نتیجه هم گرفت.

*** مافیای فوتبال می‌خواهند کی‌روش را به تیم ملی تحمیل کنند

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: جدا از مدیران‌عامل باشگاه‌ها، مافیای فوتبال که می‌خواهند کی‌روش را به تیم  ملی ایران تحمیل کنند هم هستند. اینها مثل یک زنجیر به هم متصل شده‌‌اند، قبل از اینکه جام‌جهانی شروع شود فدراسیون با فرکی در خصوص مربیگری تیم ملی مذاکره کرده بود که وی جایگزین کی‌روش شود اما مافیایی که در فوتبال وجود دارند منافعشان در خطر افتاد و ترسیدند نتوانند تجارتی که در ایران راه انداخته‌اند را ادامه دهند. من درباره عقد قرارداد فرکی با فدراسیون فوتبال اطلاعات دقیقی دارم که وی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود اما همین دست‌های پشت پرده نگذاشتند که وی هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گیرد.

*** قیمت یعقوب کریمی را ما به ۱۰۰ میلیون رساندیم

فریادشیران ادامه داد: من و “موسوی” معاون باشگاه، یعقوب کریمی را که قراردادش با استقلال ۵ میلیون تومان بود که این مبلغ را به این بازیکن هم ندادند، بدون تست به فرکی معرفی کردیم و با این بازیکن با استعداد ۱۰۰ میلیون قرارداد امضا شد.
علیپور بخاطر کار ما به یعقوب کریمی ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد. سال دوم تیم نفت با این بازیکن ۱۸۰ میلیون تومان قرارداد امضا کرد و سال سوم هم سپاهان با قرارداد یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان قرارداد بست که ۸۵۰ میلیون تومان برای رضایت نامه این بازیکن بود به تیم نفت پرداخت شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اذعان کرد: این مدیریت تیم نفت بود که این بازیکن خلاق را به تیم ملی رساند، دلال‌ها دنبال این بازیکنان هستند که خرابشان کنند این بازیکن تا قبل از اینکه به استقلال بپیوندد علیه این باشگاه صحبت می‌کرد اما الان به استقلال برگشته است.

***دلال‌ها با مدیران قرار ملاقات می‌گذارند و هیچ ارگانی رسیدگی نمی‌کند

وی ادامه داد: دلال‌ها و مدیران نقش بسیار زیادی برای بالا رفتن قیمت بازیکنان دارند. ارگان‌های ذیربط، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و حتی نیروی انتظامی باید جلوی فساد فوتبال را بگیرند. من می‌دانم بازیکنی که در لیگ فقط ۱۰ دقیقه بازی کرده و همین بازیکن سال بعد هم با باشگاه قرارداد امضا کرده است. بازیکنی که ۲۰۰ میلیون تومان ارزش فنی دارد سال بعد با دلال‌ها ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد امضا می‌کند و فصل بعدش هم ۶۰۰ میلیون تومان که نصف مبلغ قرارداد این بازیکنان برای دلال‌ها است.

فریادشیران اذعان کرد: دلال‌ها از کسی نمی‌ترسند و با مدیران باشگاه‌ها قرار ملاقات می‌گذارند هر کاری که دلشان می‌خواهند انجام می‌دهند و هیچ ارگانی اقدامی برای جلوگیری از کارهای این دلال‌ها انجام نمی‌دهند. دلال‌ها با خیلی از بازیکنان و مربیان باشگاه تماس می‌گیرند و کسی نیست که نظارتی روی کار دلال‌ها داشته باشد.

وی افزود: شهرداری تبریز بخاطر همان مربی منشوری‌اش به لیگ پاین‌تر سقوط کرد الان همان مربی با تعهد به کارش ادامه می‌دهد.

*** فساد در فوتبال علنی است

فریادشیران تصریح کرد: باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بدهی‌هایی دارند. من خودم از استقلال طلب زیادی دارم و کسی نیست که بگوید این مربی در باشگاه مربیگری کرده و باید پولش را بگیرد و امروز حرف از این می‌زنند که پولی که وارد باشگاه شده خصوصی است اما این پول هم باید نظمی داشته باشد که همین طوری خرج نشود. به قول خداداد عزیزی مگر می‌شود بازیکنی که فصل قبل قراردادش ۲.۵ میلیارد تومان بوده امسال با یک میلیارد بازی کند.

*** تا دولت از خصوصی‌سازی حمایت نکند، پول بیت‌المال را هدر می‌دهند

پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: بحث دیگری که در فوتبال ایران وجود دارد امتیاز فروشی در فوتبال است. وقتی شخصی ۳۰۰ بازیکن و مربی در این فوتبال دارد می‌تواند نتایج بازی‌ها را به نفع خود تغییر دهد. در تمام دنیا به دلیل جذابیتی که در رشته فوتبال وجود دارد، مبالغ قرارداد بازیکنان ‌آن هم از تمام رشته‌های ورزشی بیشتر است.

فریادشیران خاطرنشان کرد: اگر باشگاه‌های ایران خصوصی نشوند و افکار حرفه‌ای به این فوتبال تزریق نشود، مجلس و دولت هم از خصوصی‌سازی در فوتبال حمایت نکنند، فساد در فوتبال کشورمان علنی می‌شود که با کمک این ارگان‌ها باید از این کارها جلوگیری شود.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x