تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

داعش بیش از ۶۰۰ زن ایزدی را اسیر کرد

  • کد خبر : 51184
  • 23 مرداد 1393 - 10:37
داعش بیش از ۶۰۰ زن ایزدی را اسیر کرد

نماینده جامعه ایزدی‌ها در پارلمان عراق از اسیر شدن بیش از ۶۰۰ تن از زنان ایزدی به دست عناصر گروه بعثی-تکفیری داعش خبر داد.


به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر به نقل از روزنامه الحیات: “فیان دخیل” نماینده جامعه ایزدی‌ها در پارلمان عراق روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ زن ایزدی در مکانی نامعلوم بازداشت شده‌اند، از طرف‌های بین‌المللی خواست تلاش خود را برای کمک به این افراد در کوهستان سنجار به کار بگیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعاتی در دست است که بر بازداشت بیش از ۶۰۰ زن ایزدی در مکانی نامعلوم از سوی داعش تاکید دارد، افزود: در بین این زنان کودکان دختر و پیرزنان دیده می‌شود.
“دخیل” در بخش دیگری از مصاحبه خود از تمامی طرف‌های بین‌المللی به ویژه آمریکا، یونامی و سازمان‌های حقوق بشری خواست که به سرنوشت زنان اسیر شده ایزدی توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان از محل اقامت آنها خبری به دست آورد، گفت: این آن چیزی است که موجب نگرانی می‌شود که شاید عناصر مسلح زنان ایزدی را کشته و یا در داخل موصل و یا خارج از مرزهای کشور فروخته و یا به آنها هتک حرمت کرده‌اند.
نماینده جامعه ایزدی‌ها در پارلمان عراق همچنین تاکید کرد: بیش از ۷۰ هزار تن از آوارگان در کوهستان سنجار به سر برده که نزدیک به ۳۰ هزار تن از آنها توانسته‌اند به استان دهوک، زاخو و اربیل بروند.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x