تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

فرمانده تیپ سوم ابوذر و جانشین شهید همت در لشکر ۲۷ که بود؟

  • کد خبر : 50984
  • 22 مرداد 1393 - 10:21
فرمانده تیپ سوم ابوذر و جانشین شهید همت در لشکر ۲۷ که بود؟

در عملیات خیبر پس از شهادت حاج همت و حاج عباس کریمی به عنوان قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) برگزیده و تا لحظه شهادت در این مسئولیت، رسالت خود را انجام می‌دهد.

/ ۲۵

به گزارش  فرهنگ شهادت  کمال مهر، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.
آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.


سردار شهید سیدمحمدرضا دستواره 

محمدرضا درسال ۱۳۳۸ در یک خانواده مذهبی و مستضعف در جنوب تهران زاده شد.

دوران تحصیل را با موفقیت طی و مدرک دیپلم را اخذ کرد. با اوج‌گیری موج انقلاب اسلامی در تظاهرات فعالانه شرکت کرده و روز ۱۴ آبان ۱۳۵۷ توسط عمال ساواک در دانشگاه تهران دستگیر و زندانی می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب مدت ۴ ماه در کمیته انقلاب اسلامی مشغول خدمت شد و پس از آن به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

به دنبال تحرکات گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان همراه فرماندهانی چون چراغی، حاج احمد متوسلیان و دیگر رزمندگان راهی کردستان شد.

وی  و دیگر همرزمانش در آزادسازی مریوان مردانه می‌رزمند و مدتی بعد به فرماندهی پاسگاه شهدا در محور مریوان منصوب می‌شود.

هنگامی که حاج احمد متوسلیان مأموریت می‌یابد تیپ ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) تشکیل دهد دستواره نیز از مریوان راهی جبهه‌های جنوب می‌شود  و سهمی در شکل‌گیری این تیپ بردوش می‌گیرد.

وی مأمور تشکیل واحد پرسنلی تیپ می‌شود و در کنار این مسئولیت در هر عملیاتی که تیپ وارد عمل می‌شود، دستواره در کنار فرماندهان گردان می‌جنگد و بعدها با عنوان فرمانده تیپ سوم ابوذر در نبردهای رمضان و مسلم‌بن عقیل حماسه‌ آفرینی می‌کند. 

در عملیات خیبر پس از شهادت حاج همت و حاج عباس کریمی به عنوان قائم مقام لشکر برگزیده و تا لحظه شهادت در این مسئولیت، رسالت خود را انجام می‌دهد.

مناطق اشغالی کردستان جبهه‌های مختلف جنوب به ویژه منطقه والفجر ۸ و جاده ام‌القصر شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌های عاشقانه سید است.

سرانجام در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۶۵ پس از ۱۰ روز از شهادت برادرش در عملیات کربلای ۱ روز آزادسازی شهر مهران از چنگ دشمن، به خیل شهدا پیوست. 

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x