تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وزارت ارشادو دسته گلهای روان در آبش!

  • کد خبر : 50964
  • 21 مرداد 1393 - 16:42
وزارت ارشادو دسته گلهای روان در آبش!

در حالی که وزیر ارشاد در سخنرانی روز گذشته خود ادعا کرد: «قطعاً از بی‌تفاوت‌ها و مخالفان انقلاب حمایت نمی‌کنیم» مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هفته گذشته طی حکمی ساعد مشکی را به عنوان دبیر یازدهمین دو سالانه جهانی پوستر تهران منصوب کرد.

به گزارش کمال مهر این در حالی است که مشکی در سال ۲۰۰۹ به عنوان داور جشنواره «پوستر برای فردا» به داوری آثار ارائه شده در این جشنواره ضد ایرانی پرداخته بود. آثاری که در آن جمهوری اسلامی ایران را، نظامی مستبد و نقض کننده آزادی بیان معرفی می‌کردند. مشکی در حالی در کنار مرجان ساتراپی- کارگردان فیلم‌های ضد ایرانی پرسپولیس و خورش آلو با مرغ- داور این جشنواره بود که اروه متین، دبیر جشنواره با صراحت در گفتگوی خود با رادیو فردا- رادیو دولتی آمریکا- مورخ ۲۰ مهر ۱۳۸۸ تأکید کرد:

«اینکه پوستری برای فردا حتی آرم لوگوی خود را به رنگ سبز طراحی کرده است نشان دهنده یک حمایت ضمنی از حرکت آزادیخواهانه در ایران برای آزادی بیان است.» همچنین وبسایت این جشنواره از قول مرجان ساتراپی که در کنار ساعد مشکی به عنوان یکی از داوران جشنواره پوستر برای فردا انتخاب شده بود نوشت: «سی سال است که در ایران می‌گویند زنان اگر حجاب نداشته باشند کشور به سمت دموکراسی می‌چرخد. اما بزرگترین مشکل نبود سیمای آزادی بیان از همیشه تا هنوز است.»

گفتنی است آثار نمایش داده شده در این جشنواره که آقای مشکی داوری آن را برعهده داشت ضمن توهین آشکار به مسئولین جمهوری اسلامی، بارها و بارها بی‌شرمانه به پرچم مقدس کشورمان نیز اهانت شده بود که به دلیل رعایت شئونات اخلاقی مجاز به توصیف آن نیستیم. حال باید دید مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه توجیهی چنین فردی را به عنوان دبیر دو سالانه جهانی پوستر ایران برگزیده‌اند؟

پیش از این نیز وزارت ارشاد با اقداماتی غیرقابل توجیه نظیر دعوت از یدالله رؤیایی (شاعر فراری ضد انقلاب)، پرداخت هزینه کفن و دفن گروه زیرزمینی سگ‌های زرد، تقدیر از اشعار سیاه و ضد دفاع مقدس در جشنواره شعر فجر،‌انتشار کتاب‌های بحث‌برانگیز از نویسندگان ضد انقلاب و… نشان داده بود برخی مدیران و مشاوران این وزارتخانه هیچ دغدغه‌ای نسبت به دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ندارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x