تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

رونمایی از سامانه‌های موشکی دوربرد و متوسط جدید در رژه ۳۱ شهریور امسال

  • کد خبر : 50039
  • 15 مرداد 1393 - 21:20
رونمایی از سامانه‌های موشکی دوربرد و متوسط جدید در رژه ۳۱ شهریور امسال

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش گفت: سامانه‌های موشکی دور برد و متوسط جدید در رژه ۳۱ شهریور امسال رونمایی خواهند شد.

به گزارش کمال مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حدیث ارتش در جمع خبرنگاران درباره سامانه‌های انبوه موشکی برای رژه ۳۱ شهریور اظهار داشت: یک سامانه موشکی تلفیقی داریم که قصد رونمایی از آن را در ۱۰ شهریور امسال به عنوان ششمین سالگرد تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را داریم.

وی افزود: سامانه جدید موشکی نیز داریم و یک سامانه جدید توپخانه‌ای و راداری و هم چنین یک رادار پیشرفته جدید را رونمایی خواهیم کرد.

امیراسماعیلی تصریح کرد: مراکز آموزشی ما اعم از دانشگاه خاتم الانبیا که در سال گذشته افتتاح شد سامانه‌هایی را رونمایی کردند و دانش آن وجود دارد و مرکز آموزش‌های پدافند هوایی در مجموعه‌های ما که از امسال رونمایی شد.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی علاوه بر این که همواره ۲۴ ساعته ماموریت دفاع هوایی را انجام می‌دهد کارهای جنبی و روتین و روزمره خود را نیز انجام می‌دهد و شما شاهد این هستید که سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکائو رسما اعلام کرد که هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا در خاورمیانه است که این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و به پاس خون پاک شهدای عزیز ما است.

امیراسماعیلی درباره برد این سامانه‌های موشکی جدید گفت: ما سامانه‌های موشکی برد متوسط را در این مرحله بیشتر کار کرده‌ایم و اعتفاد ما براین است که برای یک دفاع منسجم در ارتفاع متوسط و ارتفاع پایین و مشرف به ارتفاع بالا باید کار کنیم که همین کار را نیز انجام دادیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا افزود: برای روبرداری رژه ۳۱ شهریور امسال شما شاهد موشک‌های دور برد و ارتفاع متوسط پدافند هوایی خواهید بود که به یمن برکت الهی و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و علم و دانش پرسنل جوانان قرارگاه پدافند هوایی انشالله به عرصه ظهور خواهد رسید.

وی درباره جدید بودن موشک‌های دور برد تصریح کرد: دوربردها جدید است و بعضی‌ها البته بهینه شده و بعضی‌ها نیز تولید امسال است و بگذارید انشالله در ۳۱ شهریور همگان با هم این سامانه‌ها را ببینیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی در خصوص نحوه عملکرد سامانه‌های پدافند کشور در برابر تهاجم احتمالی پهپادهای متخاصم گفت: برای این کار بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده تا با استفاده از هواپیماهای تیزپرواز و پهپادهای کشور در برابر دشمن اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=50039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x