تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بزرگ‌ترین دزدی‌های اینترنتی در تاریخ+میزان سرقت

  • کد خبر : 49954
  • 14 مرداد 1393 - 11:02
بزرگ‌ترین دزدی‌های اینترنتی در تاریخ+میزان سرقت

با اختراع اینترنت و آسان شدن راه های ارتباطی، نوع جدیدی از جرایم به جهان معرفی شد که در موارد بسیاری خطرناک‌تر از انواع مشابه قدیمی بود. جرایمی که بیشتر توسط افرادی انجام می‌شود که از پشت یک کامپیوتر در امنیت کامل به اقدامات خود می‌پردازند.

کمال مهر– با اینکه این روزها افراد و هکرهای بسیاری به صورت قانونی برای شرکت‌های امنیتی فعالیت می‌کنند و در تلاش هستند تا امنیت شهروندان عادی را تأمین کنند، افراد بسیار دیگری نیز از اطلاعات رایانه ای خود برای آسیب رسانی و دزدی بهره می‌برند.

هکر فردی است که با تمرین و یادگیری روش‌های مختلف کد نویسی، برنامه نویسی و کنترل شبکه سعی می‌کند تا به صورت غیر مجاز به اطلاعات دیگر افراد دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها سوءاستفاده کند.

خود هکرها نیز به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند، هکرهایی وجود دارند که با اطلاعات جزیی و مطالعات محدود خود دست به اقداماتی خراب کارانه می‌زنند. این افراد معمولاً هدفی ندارند و در بسیاری از مواقع برای تفریح این اقدامات را انجام می‌دهند.

اکثر این افراد معمولاً خود روش جدیدی برای هک یا سو استفاده نمی‌سازند و بیشتر از روش‌هایی استفاده می‌کنند که توسط افراد دیگری ایجاد شده است. از سوی دیگر افرادی هم هستند که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی در اختیار دارند و روش‌هایی را برای نفوذ و سرقت اطلاعات می‌سازند که در نوع خود اولین است.

اقدامات این افراد با احتیاط بسیار است و این افراد درباره بیان اقدامات خود بسیار محتاط هستند. به همین دلیل است که پیدا کردن و بازداشت نوع دوم هکرها گاهی بسیار دشوار و در مواردی هم غیر ممکن است.
در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بزرگ‌ترین دزدی‌های اینترنتی. این سرقت‌ها توسط افرادی انجام شده که در زمینه های کامپیوتری بسیار حرفه ای بوده‌اند و اگر اطلاعات خود را در راه های قانونی مورد استفاده قرار می‌دادند می‌توانستند به شغل خوبی دست یابند و در نهایت دستگیر و زندانی هم نشوند.


Darius Bolder

۱ میلیون دلار

هک کردن همیشه با استفاده از کامپیوتر انجام نمی‌شود و هکرها می‌توانند با استفاده از ابزار مختلف به سرقت اطلاعات بپردازند. در این مورد نیز چند هکر با همکاری بولدر یک مودم کوچک را وارد بانک سوئیسی کردند و سپس از با استفاده از دسترسی خود مبلغ یک میلیون دلار را از آن به سرقت بردند. این فرد در نهایت دستگیر شد و مسئولان بانک موفق شدند تا ۶۰۰ هزار دلار از پول به سرقت رفته را بازگردانی کنند.



هکر ناسا

۲ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۳ یک پسر ۱۵ ساله توانست با استفاده از چند حفره امنیتی مختلف وارد سیستم‌های کامپیوتری ناسا شود و کنترل بخش‌هایی از ایستگاه بین‌المللی فضایی را به دست آورد. او همچنین وارد بخش‌های امنیتی پنتاگون شد و توانست محتویات بیش از ۳۰۰۰ هزار نامه را به دست آورد. این هکر جوان در نهایت بازداشت شد اما به دلیل سن کمش جریمه‌اش بسیار سبک بود و شامل زندان نمی‌شد.

هکرهای خودپردازی

۴۵ میلیون دلار

یکی از بزرگ‌ترین دزدی‌های بین‌المللی که مخلوطی از سرقت عادی و هک کردن بود. روش دزدی این گروه به این شکل بود که هکرهای آن با به دست آوردن اطلاعات کارت اعتباری و کپی کردن آن‌ها موفق شدند در کشورهایی همانند روسیه، ژاپن و آمریکا میلیون‌ها دلار پول سرقت کنند. بسیاری از افرادی که در این سرقت‌ها دست داشتند در سال ۲۰۱۳ بازداشت شدند اما با این حال تعداد زیادی از آن‌ها هنوز فراری هستند.


Evgeniy Bogachev

۱۰۰ میلیون دلار

در ماه ژوئن ۲۰۱۴، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار توسط یک گروه هکر حرفه ای از کاربران اینترنتی سراسر جهان به سرقت رفت. این دزدی عظیم توسط یک هکر روسی به نام Evgeniy Bogachev رهبری شده بود. روش هک این گروه به این گونه بود که ویروسی مخصوص در سراسر اینترنت منتش شد و با جمع کردن اطلاعات مالی افراد مختلف در سراسر جهان این اجازه را به هکران داد تا با استفاده از آن اطلاعات مبالغ بسیاری را از حساب‌های شخصی افراد مختلف خارج کنند.


Edward Pearson

۱۱۲ میلیون دلار

پسری ۲۳ ساله که با طراحی چند کد و برنامه خاص توانست اطلاعات مالی افراد بسیاری را از سایت‌هایی همانند Paypal سرقت کند. اطلاعاتی که او به دست آورده بود از ۲۰۰ هزار کاربر شرکت‌های مالی مختلف بود. گفته شده که حجم اطلاعات به سرقت رفته توسط او آن چنان زیاد بود که در صورت پرینت آن‌ها بر کاغذ ۶۴ هزار ورقه به صورت کامل پر می‌شد.

 

Vladimir Drinkman, Aleksander Kalinin, Roman Kotov, Dmitriy Smilianets, Mikhail Rytikov

۳۰۰ میلیون دلار

هکرهای روسی که با استفاده از سواد کامپیوتری خود اطلاعات بیش از ۱۶۰ میلیون کارت اعتباری و بانکی را به سرقت بردند. در یکی از دزدی‌های آن‌ها یک شرکت به تنهایی ۲۰۰ میلیون دلار از دست داد. از این ۵ نفر، دو نفرشان بازداشت شدند ولی سه نفر دیگر هنوز فراری هستند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x