تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

فرار رو به جلوی نزدیکان آقازاده خاص با تهدید به شکایت/ بازگشت آقای “عابر بانک” به هیئت مدیرۀ پرسپولیس؟/ سنگ‌تمام عربستان سعودی برای مردم غزه

  • کد خبر : 49689
  • 13 مرداد 1393 - 11:47
فرار رو به جلوی نزدیکان آقازاده خاص با تهدید به شکایت/ بازگشت آقای “عابر بانک” به هیئت مدیرۀ پرسپولیس؟/ سنگ‌تمام عربستان سعودی برای مردم غزه

بدهی ۱۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی وزارت نیرو!، حسام الدین آشنا: مقایسه جلیلی با روحانی، ظلم در حق جلیلی است، قالیباف مدیر سایت “پارسینه” را به دادگاه کشاند و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۱۲ مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نحوه آتش بس رژیم صهیونیستی و متحدانش با مردم غزه! 


تاریخ دارد تکرار می‌شود

به گزارش فارس، همزمان با حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه وبلاگ‌نویسان کشورمان نیز دست به قلم شده‌اند و از مقاومت مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند. وبلاگ الف دزفول آورده است: این روزها که تلویزیون مدام صحنه‌های تکه تکه شدن زنان و کودکان معصوم غزه را به دست تنها جنایتکار تاریخ نشان می‌دهد، یاد آن روزهای دزفول خودمان می‌افتم؛ آن روزهایی که زیر باران موشک‌های ۱۲ متری و گلوله‌های توپ، صدای مظلومیتمان را کسی نمی‌شنید.

تشابه تصاویر غزه با تصاویر روزهای موشک باران دزفول، مرا برد سمت آرشیو عکس‌های موشکباران شهرم؛ چقدر صحنه‌ها مشابه‌اند، تصاویر سمت چپ دزفول و سمت راست غزه؛ انگار تاریخ دارد تکرار می‌شود.

بدهی ۱۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی وزارت نیرو! 
“علیرضا دائمی” معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بین پیمانکاران توزیع شده و این کار ادامه دارد، تصریح کرد: ممکن است در بازار عمومی که اوراق توسط بانک عرضه می‌شود به دلیل سود ۲۰ درصدی و نبود امکان خرید و فروش اوراق در چهار سال اول مردم کمتر استقبال کنند اما پیمانکاران استقبال خوبی از اوراق مشارکت داشته‌اند.

دائمی در مورد میزان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: در بخش آب حدود  ۳۵۰۰ میلیارد تومان بدهکاریم و در بخش برق عمده بدهی مربوط به تولیدکنندگان بخش خصوصی و کمتر بدهی به پیمانکاران است. در این عرصه حدود هشت هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برق بدهکار هستیم. (در سال گذشته با توجه به حجم دیون وزارت نیرو و امکان استفاده از اوراق مشارکت مقرر شد تا بابت پرداخت بخشی از بدهی وزارتخانه به پیمانکاران، اوراق مشارکت عرضه شود(.

حسام الدین آشنا: اگر قالیباف در حد خودش صحبت می کرد با ضدحمله روحانی مواجه نمی‌شد/ دولت مشایی، رحیمی و ثمره هاشمی ندارد 
به گزارش انتخاب، نشستن بر صندلی مشاورت “حسن روحانی” از بی پروایی و صراحت لهجه “حسام‌الدین آشنا” مشاور فرهنگی رییس جمهور و استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق نکاسته است. وقتی از حضورش در ستادهای انتخاباتی و حمایتش از حسن روحانی می‌پرسیم با اینکه تاکید دارد که هیچ یک از کاندیداها در اندازه و وزن حسن روحانی برای ریاست جمهوری نبودند اما این را هم صراحتا می‌گوید که “هیچ وقت پایم را در ستاد انتخاباتی روحانی نگذاشتم” یا اینکه “من هیچوقت کاری با آقای دکتر روحانی نداشته‌ام. هنوز هم کاری ندارم. اگر ایشان کاری داشته باشند احضار می‌کنند”.

صحبت به کاندیداهای انتخابات که می‌رسد اول از هم دانشگاهی سابق‌اش شروع می‌کند، معتقد است با “سعید جلیلی” و دیگر تحصیلکرده‌های دانشگاه امام صادق اشتراکات بنیادین دارد اما  به قالیباف که می‌رسیم صریح می‌گوید “اگر قالیباف در حد خودش صحبت می کرد با ضدحمله روحانی مواجه نمی‌شد”.

وقتی می‌پرسیم شما واقعا مرد پشت پرده دولت روحانی هستید، لبخند می‌زند و با همان آرامش خاص خودش پاسخ می‌دهد “دولت اصلا پشت پرده ندارد و اتفاقا دولت بی‌پرده‌ای است”. به گفته آشنا دولت روحانی نه مشایی دارد نه رحیمی، نه حتی ثمره هاشمی. او حتی این را هم تاکید دارد که بگوید “حسن روحانی رییس جمهوری است که به کسی اجازه نمی‌دهد به او نزدیک شود. توان مشورت‌گیری بالایی دارد ولی در نهایت خودش به تصمیم گیری می‌رسد”.

گرانی بی‌ضابطه تا واردات خودروی لوکس 
کیهان نوشت: بنابر آمار رسمی گمرک واردات خودروهای لوکس که در گزارش گمرک “وسائل نقلیه با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب” خوانده می‌شوند در ۳ ماهه اول امسال به نسبت دوره مشابه در سال ۹۲ نزدیک به ۲۶۱ درصد افزایش داشته است. بنا به آمار گمرک، در سال ۱۳۹۲ بیش از صد اتومبیل از شرکت پورشه که ساخت سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هستند وارد کشور شده‌اند. طی یک سال اخیر بالغ بر ۲ میلیارد دلار خودروی خارجی وارد کشور شده که به معنای خروج همین میزان ارز از کشور است.

اشغال ‌سفارت ‌مصر توسط‌ دانشجویان عرب
به گزارش مشرق، امضای قرارداد کمپ دیوید، موجب عکس‌العمل شدید کشورهای عربی شد. از جمله اینکه، کشورهای عربی به منظور ابراز خشم و انزجار از امضای این قرارداد، رابطه خود را با مصر قطع کرده و سفارت‌خانه‌ها را تعطیل کردند، حتی مصر از اتحادیه عرب نیز اخراج شد. امام خمینی (ره) نیز در مصاحبه‌‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز  ۱۶ آبان ۵۷ این توافقنامه و نظایر آن را توطئه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به تجاوزات اسرائیل خواند که نتیجتا شرایط را به نفع اسرائیل و به ضرر اعراب و فلسطینی‌ها تغییر می‌دهد.

پس از تصرف سفارت مصر توسط دانشجویان عرب به عنوان اعتراض به پیمان کمپ دیوید در ۶ فروردین ۵۸ می‌توان گفت یکی از اولین فرمان‌های حکومتی امام خمینی (ره) به دولت موقت در زمینه روابط بین‌الملل، قطع روابط دیپلماتیک با مصر است؛ این حکم پس از نامه ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت (پس از سنجابی)مبنی بر ضرورت قطع رابطه با مصر در فضای موجود صورت گرفت.

موشک حزب‌الله 
حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان روز شنبه راکت “برکان” را در منطقه اللبوه در استان بقاع مستقر کرد. توپخانه حزب‌الله با برخوردار بودن از راکت‌های زمین به زمین برکان (آتشفشان)، مامورت پشتیبانی از گروه‌های پیشرو و خط شکن محور مقاومت را نیز بر عهده دارد. راکت برکان با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی دارای برد محدود ۳ تا ۷ کیلومتری است. این راکت‌های زمین به زمین با قدرت انفجار بالا برای منهدم سازی سنگرهای مستحکم مناسب است.

مدیر سایت “پارسینه” در دادگاه / قالیباف مدیر سایت “پارسینه” را به دادگاه کشاند
صبح یکشنبه – ۲ مردادماه – جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر سایت پارسینه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی (کارکنان دولت) برگزار شد، پرونده این سایت با شکایت فرزند شهردار تهران و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، برای “بهمن هدایتی” مدیر این سایت به دلیل انتشار مطلبی تحت عنوان “بازداشت الیاس قالیباف” پرونده‌ای تشکیل شده بود. صبح امروز هدایتی و وکیل‌مدافع الیاس قالیباف در دادگاه حاضر شدند و به بیان توضیحات در این زمینه پرداختند. پس از اخذ آخرین دفاع از متهم، دادگاه خاتمه یافت و طبق قانون رای این پرونده در مهلت قانونی صادر می‌شود.

فرار رو به جلوی نزدیکان آقازاده خاص با تهدید به شکایت 
به گزارش جهان نیوز، برخی از نزدیکان “مهدی هاشمی‌” با تشکیل کارگروهی با محوریت “احسان . م” و “فؤاد. ص”  مأموریت رصد اخبار مرتبط با دادگاه و اتهامات مهدی هاشمی در رسانه‌های اینترنتی و نوشتاری را بر عهده گرفته‌اند تا از این رهگذر بتوانند نسبت به مدیریت فضای رسانه‌ای و تاثیر بر روی روند دادگاه اقدام کنند. در همین راستا، و پس از افشاگری جهان نیوز از مبالغ رشوه داده شده در پرونده استات اویل، “وحید ابوالمعالی” یکی از وکلای مهدی هاشمی خبر از اقدام برای شکایت از سایت‌های خبری جهان‌نیوز و مشرق‌نیوز به اتهام افترا و نشر اکاذیب داده است. گفتنی است، کلیه مطالب منتشر شده از سوی جهان نیوز در پرونده استات اویل، “مستند” بوده و به زودی اطلاعات جدیدی در خصوص سایر پرونده‌های مفاسد نفتی از جمله قراردادهای موسوم به کرسنت و توتال منتشر خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود تیم رسانه‌ای و سیاسی مهدی هاشمی با ادامه روند دادگاه رسیدگی به اتهامات اقتصادی آقازاده خاص، نسبت به شایعه پراکنی برای انحراف افکار عمومی و انحراف مسیر اصلی دادگاه، قدم‎های بیشتری بردارند که نمونه‌های این نوع اقدام پیش از شروع دادگاه و در اظهارات یاسر و فائزه هاشمی مشاهده شد، به طوری‌که یاسر هاشمی تلاش کرد تا تشکیل دادگاه برادرش را به دلایل سیاسی مرتبط کند و فائزه هاشمی نیز در میان خبرنگاران گفت که نمی‌داند اتهامات برادرش سیاسی است یا اقتصادی!

بازگشت آقای “عابر بانک” به هیئت مدیرۀ پرسپولیس؟ 
نام مالک استیل آذین چند روزی است اطراف باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود. هدایتی پیش از این در لیگ هشتم عضو هیئت مدیره پرسپولیس بود. بعد از آن او چند بار برای خرید این باشگاه تلاش کرد و در چند مقطع هم برای حضور مجدد در هیئت مدیره کاندیدا شد. فصل پیش در ماجرای انتقال خلعتبری به پرسپولیس دوباره نام هدایتی به عنوان خیری که پول رضایتنامه این بازیکن را پرداخت کرده بر سر زبان‌ها افتاد. هر چند بعد از مدت کوتاهی هدایتی به بهانه اختلاف با مسئولان پرسپولیس کنار کشید و چیزی نمانده بود پرونده پرسپولیس و عجمان به فیفا برود.

به گزارش فرارو، این فصل هم هدایتی برای خرید پرسپولیس یا اجاره باشگاه برای یک فصل تلاش می‌کرد اما دوستان استیلی در شرکت “بهنام پیشرو” از او موفق‌تر بودند. حالا استیلی از پرسپولیس جدا شده و در صورتی که بتواند راه آهن را بخرد، احتمالا “حمیدرضا سیاسی” رئیس هیئت مدیره سرخپوشان هم همراه او به این باشگاه نقل‌مکان می‌کند. با رقتن استیلی و سیاسی فضا برای بازگشت هدایتی آماده خواهد شد. مشکلات اسپانسر پرسپولیس با این باشگاه هم راه هدایتی را هموارتر می‌کند.

وزارت ورزش در روزهای اخیر بحث بر سر تغییرات در هیئت مدیره پرسپولیس را آغاز کرده و بعید نیست این بار، آقای عابربانک بتواند به باشگاه مورد علاقه‌اش بازگردد.

سردخانه‌ کودک فلسطینی
بر اثر عمق جنایات رژیم صهیونیستی و تعداد بسیار زیاد شهدا، سردخانه‌‌های بیمارستان‌های نوار غزه دیگر گنجایشی برای پذیرش تعداد بیشتری از شهدا نداشته و مردم به سردخانه‌های مواد غذایی و یخچال‌های بستنی فروشی‌ها روی آورده‌اند.

بنیاد مستضعفان در دربند مجتمع تجاری می‌سازد
به گزارش مسیرآنلاین، یکی از نگران‌ کننده‌ترین موارد ساخت و ساز مجتمع عظیم تجاری بنیاد مستضعفان حدفاصل میدان دربند و سربند در مقابل کلانتری دربند است. متاسفانه با اجرای این پروژه یکی از آخرین مناطق تهران که ظرفیت مهم تنفسی برای مردم گریزان از دود و دم شهر است نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد. واقعا از دید شهرداری تهران آیا نقطه یا بافتی در این شهر وجود دارد که در آن صدور پروانه ساخت مجتمع تجاری ممنوع باشد؟

بنظر می رسد ضروریست آقای “سعیدی کیا” ریاست جدید بنیاد مستضعفان بررسی نمایند که ساخت مجتمع تجاری در ارتفاعات دربند با اهداف تشکیل بنیاد سازگاری دارد یا خیر؟

واکنش کوچک‌زاده به نامه احمدی‌نژاد: اجازه نمی‌دهند!
به گزارش انصاف نیوز، “مهدی کوچک‌زاده” با بازنشر نامه اخیر احمدی‌نژاد به رییس بانک مرکزی، نوشت: نام بانک‌های وام‌دهنده به اطرفیان احمدی‌نژاد را منتشر کنید، تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد!

وی افزود: من عرض می‌کنم که گمان نمی‌کنم آن بی خبر از وجدان‌هایی که سنگ را بسته‌اند و سگ را رهانیده‌اند اجازه چنین کاری را بدهند!!!

دو تصویر از نمایشگاه عکس این روزهای کتابخانه ملی
خبرآنلاین نوشت: به مناسبت سالروز برگزاری مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، نمایشگاهی از اسناد و عکس‌های مراسم تحلیف و تنفیذ رؤسای سابق جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه ملی برپا شد.

سنگ‌تمام عربستان سعودی برای مردم غزه 
مهر نوشت: یک شهروند فلسطینی ساکن غزه از کمک عربستان سعودی به مردم غزه رونمایی کرد. “احمد النجار ابوعایش” در صفحه شخصی‌اش در سایت فیس‌بوک، عکسی از “کفن مدرن” اهدایی یک موسسه در عربستان سعودی را به اشتراک گذاشته و نوشته است: “الحمدلله، خدا را شکر… بالاخره کمک اعراب به غزه رسید… الله اکبر: برادران عرب به غزه حیاتی‎ترین و مهم‎ترین کمک را کرده‎اند: یک مجموعه کامل از کفن‎های مُدرن! خدا تمام شماها را نابود کند! امیدوارم، فرزندان و تمام خانواده‎تان مورد حمله وحشیانه‎ترین سگ‎ها قرار گیرند و امیدوارم هیچ مدافعی نداشته باشند! کفن‎های مدرن؟! مردن؟! لعنت بر شما ای حرام زادگان”!


باج ۲۰۰ میلیونی برای حضور در یک تیم لیگ برتری

به گزارش دانا، یکی از بازیکنان مطرح فوتبال ایران که خیلی زود در فوتبال ایران نامش بر سر زبان‌ها افتاد و خیلی زود هم از گردونه خارج شد شب گذشته در یک جمع خصوصی مدعی شد که برای اینکه به تیم مطرح لیگ برتری برود مجبور به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان باج شده است! این بازیکن ( آقای ح) مدعی شد که به اسم سرمربی مطرح این پول را از او گرفتند تا او بتواند پیراهن تیم محبوب دوران کودکی‌اش را بر تن کند و زمانی که این پول پرداخت شد خیلی راحت به آرزویش در فوتبال رسید اما بهای رسیدن به آرزویش خیلی گران بوده!

جالب است که این مربی همواره مدعی است که هیچ دخالتی در امور مالی بازیکنان و باشگاه ندارد اما یا این حرف مربی خلاف واقع است یا اینکه برخی نزدیکانش حسابی از دوستی با او سوءاستفاده می‌کنند و هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند که این مسئله هم به اختیار تامی است که به این شخص نزدیک به مربی داده شده است.

بهارستان ‎قبل ‌و بعد از مجلس ‌شدن 

سردر بهارستان پیش از مجلس شدن
سردر بهارستان بعد از مجلس شدن
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x