تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

شگفت زدگی ژاپنی هایی که به ایران سفر کردند

  • کد خبر : 49814
  • 13 مرداد 1393 - 15:02
شگفت زدگی ژاپنی هایی که به ایران سفر کردند

گروه گردشگران ژاپنی، سفرنامه‌ ایران و گزارش‌های بازدید از همدان، کرمانشاه، قم، کاشان، نیاسر، قمصر و اصفهان را در نشریه‌ای با تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه منتشر کردند.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس «ابن سینا» به مناسبت هزاره‌ی تدوین کتاب قانون در طب که سال گذشته توسط رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در دانشگاه توکیو برگزار شد، سفیر پیشین ژاپن در تهران و مؤسس شرکت درخت زندگی، فعال در تهیه‌ لوازم آرایشی و بهداشتی از گیاهان دارویی، برای اعزام گروهی متشکل از مدیران خود به ایران و آشنایی با گیاهان معطر و دارویی، به خصوص گل محمدی کاشان ابراز علاقه کرد. 

 

 

 

 

 

پس از انجام مقدمات لازم توسط رایزنی فرهنگی ایران در توکیو، این گروه سفر ۱۱ روزه‌ خود را در اردیبهشت ماه به ایران انجام داد و از مزارع کاشت گل محمدی، کارگاه‌های گلاب‌گیری، کارخانه‌های تهیه‌ اسانس‌های گیاهی، درمانگاه‌های طب سنتی، مراکز حجامت و ماساژدهی، آرامگاه و بنیاد بوعلی سینا، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف ایران بازدید به عمل آورد.

 

 

 

 

حاصل سفر این گروه سه نفره، گزارش‌هایی است که در مجلات تخصصی شرکت درخت زندگی با تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه، منتشر شد و با تشکیل سمینارهایی در شهرهای مختلف ژاپن، مشاهدات و دستاوردهای خود را از گیاهان دارویی و معطر و طب سنتی ایران به مردم ژاپن ارایه می‌دهند.

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x