تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

کلیددار استادیوم آزادی کیست؟/ نظر وزیر بهداشت درباره تعداد فرزندان خانواده ایرانی/ لحظه‌ای که بمب در غزه فرود آمد + عکس

  • کد خبر : 49558
  • 12 مرداد 1393 - 8:39
کلیددار استادیوم آزادی کیست؟/ نظر وزیر بهداشت درباره تعداد فرزندان خانواده ایرانی/ لحظه‌ای که بمب در غزه فرود آمد + عکس

وزیر بهداشت: خانواده‌های تک‌فرزند خیلی ریسک می‌کنند، اطلاعات تازه در مورد برادران دلاویز و فامیل پرنفوذ! + سند، چه کسانی برای بررسی مسئله حجاب به ریاست جمهوری دعوت شدند؟ و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۱۱ مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

خانواده‌های تک‌فرزند خیلی ریسک می‌کنند/ فکر نمی‌کردم یک فرزندم را از دست بدهم
“سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی” در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه به نظر من بهتر است هر خانواده ایرانی ۳ فرزند داشته باشد، گفت: این را به عنوان یک پدر می‌گویم نه به عنوان وزیر بهداشت، یک مسئول و از این حرف‌ها زیرا خود من هم در این مورد مصیبت دیده‌ام. من هرگز تصور نمی‌کردم که یک بچه‌ام را در سنین کودکی از دست بدهم، این برای من یک مصیب بزرگ بود، کسانی که تک فرزند هستند، حتی خانواده‌هایی که ۲ فرزند دارند، خیلی ریسک می‌کنند، اگر بعد خدای نکرده توی زندگی‌شان مصیبتی پیش بیاید، تمام زندگی‌شان را باخته‌اند و از دست داده‌اند،‌ همه سرمایه یک انسان بچه اوست، که از آدم می‌ماند، حالا هر چقدر هم که از مال دنیا داشته باشیم مهم نیست.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در مورد کسی که در این زمینه تخلف می‌کند و منجر به این می‌شود که خانواده‌ها دچار مشکلات روحی و جسمی شوند باید مطابق قانون با آ‌نها برخورد کنیم. البته در مورد قانونی که در مجلس مطرح شده و برای برخی کارها مثل سقط جنین و وازکتومی مجازات در نظر گرفته‌اند من درست نمی‌دانم منظورشان پدر و مادر هم هست یا فقط کادر پزشکی مد نظر است. آنجاهایی که آسیبی به کسی وارد می‌شود، هر کسی که باشد اعم از کادر پزشکی و هر کس دیگری که باشد باید با او برخورد کنیم. این را به طور عام می‌گویم، حتی گاهی حکومت و دولت هم وارد آسیب به مردم می‌شوند مانند موضوع آلودگی هوا و غیره.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر بخواهیم جمعیت افراد مولد جامعه بالا برود و تعدادشان زیاد شود، با افرادی که عمدتاً در طبقه تحصیلکرده هستند، طبیعی است که باید با زبان مدارا و منطق صحبت کنیم. (سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی هم اکنون ۳ فرزند دارد و یک فرزند خود را سال‌ها پیش در سنین کودکی از دست داده است).

قاتل کودکان فلسطینی خود را معرفی کرد 
“دیوید اوادیا” تک تیرانداز اسراییلی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام نوشت: در یک روز ۱۳ کودک فلسطینی را کشته‌ام. انتشار این پیام توسط سرباز صهیونیستی که در ادامه به مسلمانان توهین کرده بود، با ابراز نفرت کاربران شبکه‌های مجازی مواجه شد.

به گزارش ایرنا، یکی از کاربران توییتر در واکنش به این پیام نوشت: ابتدا تصور کردم این پیام و صفحه مربوط جعلی است، اما با بررسی متوجه شدم که متاسفانه این پیام جعلی نیست و ظاهرا چنین موضوعی واقعیت دارد. بسیاری از کاربران این اقدام سرباز اسراییلی را نقض حقوق بشر و به نوعی نسل‌کشی از سوی دولت اسراییل اعلام کردند. در ادامه این واکنش‌ها بویژه بعد از کشته شدن خبرنگار ۲۲ ساله توسط رژیم غاصب اسراییلی در نوار غزه باعث شد، هکران ناشناس اقدام به هک و از دسترس خارج کردن صفحه شخصی این سرباز صهیونیستی از اینستاگرام کنند.

عمو پورنگ کمپین حمایت از کودکان غزه راه‌اندازی می‌کند
“داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در گفتگو با تسنیم، از راه‌اندازی کمپینی به‌نام “کودک برای کودک” به منظور حمایت از کودکان غزه خبر داد و گفت: این کمپین به‌زودی جهانی خواهد شد. با توجه به فعالیت در حوزه کودک و درک فضای موجود و نیز دیدن تصاویر کشتار کودکان مظلوم غزه در رسانه‌ها و فضاهای مجازی، از وقوع چنین جنگ ناجوانمردانه‌ای بسیار متأثر شدم و این فکر به ذهنم خطور کرد که کمپینی برای حمایت از کودکان غزه راه‌اندازی شود.

مجری برنامه عموپورنگ با بیان اینکه کودکان نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند، اضافه کرد: نباید دنیای قشنگ کودکان وارد فضاهای سیاسی بیهوده شود، کودکان باید از دوران کودکی خود لذت ببرند و بتوانند زندگی آرام و راحت و شادی داشته باشند، اما ظاهراً در قسمت‌هایی از دنیا نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر کارهای ابتدایی و مقدماتی این کمپین انجام شده است و در حال تسریع ادامه کارهای آن هستیم و تلاش داریم حمایت همه گروه‌های مختلف و به‌خصوص جامعه هنری را در این راستا داشته باشیم.

مزار سفیر امام حسین(ع) در شهر کوفه
به گزارش فارس، شهر کوفه در ۱۳۷۵ سال پیش در پنجم شوال شاهد ورود نائب امام، “مسلم بن عقیل(ع)” بود، شهری که در کارنامه خود انواع نیرنگ‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها را به خاندان آل‌طه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است .اما چرا مسلم بن عقیل برای این مأموریت انتخاب شد، نشان از شایستگی‌های فردی او دارد، مسلم(ع) داماد امام علی(ع) و برادرزاده حضرت است، در زمان خلافت عمویش متصدی منصب‌های نظامی در لشکر اسلام شد و در دوران امام حسن(ع(هم در خدمت ایشان بود، سپس در زمان امامت امام حسین(ع)، وی به عنوان نماینده و برای بررسی اوضاع و گرفتن بیعت از مردم کوفه، عازم این شهر شد و توانست از ۱۸ هزار نفر بیعت بگیرد.

به مناسبت سالروز ورود مسلم بن عقیل (ع) به کوفه اشاره‌ای اجمالی درباره مزار پاک و مطهر سفیر امام حسین(ع) می‌شود: حرم شریف حضرت مسلم(ع) در قسمت شرقی مسجد کوفه واقع شده است، بالای ضریح گنبدی قرار دارد که سطح بیرونی آن کاشی کاری شده است، حرم مسلم بن عقیل(ع) چندین بار مرمت، بازسازی و توسعه پیدا کرده است. در سفرنامه ثیبور آمده از روی کتیبه‌ای که بالای مرقد مسلم بن عقیل(ع) و هانی بن عروه قرار داشته، فهمیده می‌شود “محمد بن محمود رازی” و “ابوالمحاسن بن احمد شیرازی” در سال ۶۸۱ هجری آن را بنا کرده‌اند. در سال ۱۳۸۴ هجری، “حاج محمد رشاد مرزه”، بنای مرقد و صحن را بازسازی کرد. در سال ۱۳۸۷ هجری، حاج محمد حسین رفیع بهبهانی کویتی به دستور مرحوم حکیم، گنبد را طلاکاری کرد.

واکنش جهان به غزه 

منبع: روزنامه البیان چاپ دبی

وعده جدید چینی‌ها به ایران/ فاز اول آزادراه شمال را امسال تحویل می‌دهیم
“اسدالله عسگراولادی” رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، در مورد وجود برخی اختلافات آزادراه تهران-شمال میان ایران و چین گفت: با مذاکرات اخیر صورت گرفته، این اختلافات حل شده و تا پایان زمستان آزادراه تهران-شمال را خواهیم داشت. چینی‌ها در مورد آزادراه تهران- شمال معتقدند که نباید کار از آنها گرفته شده و به پیمانکار دیگری ارایه شود، ضمن اینکه آنها معتقدند اگر ایران بنا دارد این قرارداد را به پیمانکار دیگری بدهد، باید قرارداد چین را لغو کند.

به گزارش مهر، آزادراه تهران – شمال در ۴ قطعه ساخته می‌شود که قطعه ۴ آن از مرزن آباد تا چالوس سال گذشته افتتاح شد. همچنین عملیات ساخت در قطعه دو و سه این آزادراه به دلیل هزینه بالا شروع نشده است. قطعه یک این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر هم از کن شروع شده و تا شهرستانک ادامه دارد که چینی‌ها و بنیاد مستضعفان در آن مشغول کار هستند. با راه‌اندازی فاز اول، ۶۰ کیلومتر از مسیر تهران -شمال کاسته می‌شود.

طلاق‌های ۴ سال اول زندگی نتیجه چیست؟ 
“عبدالوهاب بخشنده” ‌رئیس دادگاه خانواده ایلام در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: ریشه بیشتر مسائل خانوادگی از فقر نشات می‌گیرد و دستگاه‌های پیشگیری در زمینه مسائل خانوادگی وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و گرنه چرا باید با کوچکترین مشکل زوجین اقدام به طلاق کنند.

بخشنده عشق‌های خیابانی را از دیگر دلایل افزایش طلاق دانست و خاطرنشان کرد: در عشق‌های خیابانی طرفین با وعده‌های دروغین، تصمیم کورکورانه و عدم شناخت ازدواج می‌کنند که بسیاری از طلاق‌ها که در ۴ سال اول زندگی در استان به وقوع می‌پیوند، نتیجه این نوع تصمیم‌گیری‌ها و ‌عشق‌های خیابانی است. جوانان امروزی آن‌گونه که باید تن به کار نمی‌دهند و منتظر هستند دو دستی هرچه که نیاز دارند به آنان تقدیم شود که آسیب بزرگی است و بالا رفتن سطح توقعات بی‌جا، را از دیگر علت‌های درگیری در بین زوجین عنوان کرد.

هدیه رهبری به رئیس سابق بنیاد مستضعفان 
در مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان، هدیه مقام معظم رهبری به محمد فروزنده رئیس سابق بنیاد اهدا شد. در این مراسم، سعیدی کیا به عنوان رئیس جدید بنیاد با حکم رهبری معرفی شد.

لحظه فرود آمدن بمب در غزه
در پی بمبابران وحشیانه رژیم صهیونستی در نوار غزه، لحظه فرود آمدن بمب بر سر مردم بی دفاع مظلوم غزه.

مرد کلیددار آزادی در ایران
بولتن نیوز نوشت: بعد از اتمام بازی تیم‌های پرسپولیس تهران و نفت تهران برای گفتن مطلبی به دیدن عادل خان رفتم در این بین مشهدی حیدر قدیمی‌ترین یار استادیوم آزادی با آن دسته کلید چندین کیلویی را در حال بستن درها مشاهده کردم که بعد سلام و احوال‌پرسیش با آقای فردوسی‌پور تصویرش را ثبت کردم، لازم به ذکر است که این مرد در تمام محدوده استادیوم بزرگ آزادی حاضر است و تنها با نیتی خالص یادش کنید دقایقی بعد در حال بستن و یا باز کردن قفل مورد نظر رویتش می‌کنید.

احمد خمینی در کنار پدربزرگش 
این عکس احمد خمینی در کنار آقای بجنوردی، ثبت شده است.

چه کسانی برای بررسی مسئله حجاب به ریاست جمهوری دعوت شدند؟
اعتماد به نقل از حسام الدین آشنا در باره دعوت از چهره‌های مختلف برای برای بررسی مسئله حجاب در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نوشت: ازجمله چهره‌های شاخص دعوت شده در آن جلسات می‌توان به کبری خزعلی، رییس محترم شورای فرهنگی اجتماعی زنان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، لاله افتخاری نماینده مجلس، علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده، زهرا شجاعی رییس محترم اسبق مرکز امور مشارکت زنان، مریم مجتهدزاده رییس محترم سابق مرکز امور مشارکت زنان، علی جنتی وزیر ارشاد، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، احمد مسجدجامعی وزیر سابق ارشاد، محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، حجت‌الاسلام پناهیان استاد محترم حوزه و دانشگاه اشاره کرد. اما نهایتا از میان منتقدان دولت تنها دو نفر در این جلسات شرکت کردند؛ لاله افتخاری و محمد حسینی.

سایت احمدی نژاد تعطیل شد 
سایت شخصی محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین ایران که به آدرس ahmadinejad.ir در دسترس کاربران بود و اقدام به انتشار مطالب وی می کرد، پس از پایان ریاست جمهوری (اواخر سال ۲۰۱۳) از دسترس خارج و اکنون به طور کلی ایراد پیدا کرده است. به گزارش عصرخبر، این آدرس اینترنتی که به نام فرزند احمدی‌نژاد و به آدرس نهاد ریاست جمهوری است، کاربران از مدتی پیش هنگام ورود به سایت با صفحه هاست مواجه می‌شوند و این نشان‌دهنده این است که سایت هیچ‌گونه محتوایی نداشته و فقط هاست شده است.

نصب پرچم فلسطین بر سردر یکی از شهرداری‌های لندن
شهرداری منطقه “تاورهملتز” در لندن، پرچم فلسطین را به نشانه همبستگی با غزه بر سر در خود نصب کرد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x