تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

“غزه” مساله مهم جهان اسلام است/ تاریخ، جنایات اسرائیل را فراموش نخواهد کرد

  • کد خبر : 49462
  • 11 مرداد 1393 - 9:25
“غزه” مساله مهم جهان اسلام است/ تاریخ، جنایات اسرائیل را فراموش نخواهد کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: غزه، مهمترین مساله جهان اسلام است و تاریخ، جنایات فراوان رژیم سفاک؛ خون آشام و کودک کش اسرائیل را هرگز فراموش نخواهد کرد.

به گزارش کمال مهرآیت‌الله “محمدعلی موحدی کرمانی” در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران با اشاره به ضرورت ملازم تقوا بودن و از تقوا جدا نشدن گفت: هر که تقوا پیشه کند و صابر باشد خداوند اجرش را زائل نخواهد کرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به یکی از ابعاد وجودی انسان اظهار داشت: یکی از مسائل مهم این است که آدمی در زندگی چه کسی را به عنوان ولی و سرپرست انتخاب مب‌کند تا مطیع و بنده او باشد و در جمیع شئون زندگی دستورات او را اجرا کند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید عده‌ای خدا را به عنوان ولی و سرپرست و عده‌ای هم طاغوت را انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی یکی از برکات سرپرستی خداوند بر انسان را خروج از ظلمات دانست و افزود: همان که مقام معظم رهبری فرمودند باید مواظب بود دستگاه سنجش صحیح از کار نیفتد و در فضای ظلمانی این دستگاه از کار می‌افتد و انسان نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد.

امام جمعه موقت تهران برکت دوم سرپرستی خداوند بر انسان را تامین سعادت دنیا و آخرت دانست و بیان داشت: جامعه و امتی که ولایت الله را پذیرفته است در دنیا هم بهشت دارد همانگونه که پیامبر اسلام در میان مردم جاهل و فاقد فضیلت قدم گذاشت و ولایت الله را پیاده کرد و برای آنها بهشت ایجاد کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی مالک بودن انسان بر خود را برکت سوم ولایت الله دانست و اظهار داشت: برخی مالک خود نیستند یعنی حکومت و تصرف آنها در دست شیطان است و شیطان برای آنها تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایران ما در زمان شاه مال مردم بود اما در تصرف مردم نبود و فرهنگ، اقتصاد و سیاست و تمام شئون کشور در دست بیگانه بود و دلیل این اتفاق ناگوار گناهی بود به نام ظلم‌پذیری پدران ما که این گناه عظیم به برکت رهبری امام خمینی و انقلاب اسلامی زدوده شد و مردم مالک کشور شدند و کشور را از حلقوم آمریکا بیرون آوردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز با اشاره به حوادث دلخراش غزه گفت: دیدید و شنیدید اقدامات رژیم سفاک و کودک‌کش رژیم صهیونیستی را و کم‌کم اخبار این جنایت‌ها دارد به گوش مردم دنیا می‌رسد و به تدریج افکار عمومی جهانیان بیدار می‌شوند و این عنصر پلید را می‌شناسند و از آن ابراز تنفر می‌کنند.

وی افزود: غزه، مهمترین مساله جهان اسلام است و تاریخ، جنایات فراوان رژیم سفاک؛ خون آشام و کودک کش اسرائیل را هرگز فراموش نخواهد کرد.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: البته آنچه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی منعکس می‌شود قلیلی از کثیر است چرا که آنها اجازه نمی‌دهند تا خبرنگاران تمام این جنایت‌ها را منعکس کنند و اگر روزی فرا برسد که تمام خبرنگاران آزاد صحنه‌های جنایت‌های صهیونیست‌ها را از نزدیک مشاهده و برای دنیا مخابره کنند به طور قطع و یقین فریاد نفرت و انزجار از رژیم صهیونیستی در تمام دنیا طنین انداز خواهد شد.

وی با اشاره به تحیر انسان از وسعت و عمق جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: من شما را یادآوری می‌کنم به جنایت‌هایی که این رژیم در گذشته مرتکب شده است و یکی از آنها سپتامبر ۱۹۸۲ است که این رژیم در دو اردوگاه صبرا و شتیلا در مدت ۴۸ ساعت جنایت فجیعی را مرتکب شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: در واقعه صبرا و شتیلا ۳۲۹۷ فلسطینی و لبنانی شهید شدند و ۱۸۰۰ پیکر در خیابان‌ها و کوچه‌ها رها شدند و ۱۰۹۷ نفر در بیمارستان غزه و ۴۰۰ تن در بیمارستان اکاه روی تخت به گلوله بسته شدند.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد دیگری از جنایات صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا تصریح کرد: صهیونیست‌ها در آن جنایات انسان‌ها را به زور از خانه بیرون می‌آوردند و شبانه به زور به خانه‌ها می‌ریختند و فلسطینی‌ها را به رگبار می‌بستند،‌ آنها فلسطینی‌ها را قبل از قتل شکنجه می‌دادند و زنده‌زنده پوست آنها را می‌کندند و البته تجاوز به نوامیس که قابل گفتن نیست و شرم آور است و… این نمونه‌ای از صدها جنایاتی است که رژیم خون‌آشام صهیونیستی مرتکب شده است.

امام جمعه موقت تهران حکومت و برنامه رژیم صهیونیستی را بر پایه آدم کشی و خشونت دانست و اظهار داشت: اگر دنیا جنایات صهیونیست‌ها را بفهمد یا فریادهای کوبنده مرگ این رژیم را از خدا می‌خواهد.

وی ادامه داد: از عناصر پلید و کثیف صهیونیستی که ماهیتشان خونریزی‌ است توقعی وجود ندارد اما تعجب از جهان اسلام و مدعیان اسلام است،‌ چرا که رسول‌الله(ص) می‌فرماید اگر کسی در غم مسلمانان نباشد مسلمان نیست.

آیت‌الله موحدی کرمانی با انتقاد از سکوت برخی سران کشورهای اسلامی بیان داشت: اینها چطور ساکت هستند و ادعای اسلام هم می‌کنند،‌ اینها زنده نیستند اینها مرده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه از سکوت مجامع جهانی هم در قبال فاجعه غزه انتقاد کرد و اظهار داشت: آیا وقت آن نرسیده است که مجامع جهانی به خود آیند و این غده سرطانی را با هر برنامه‌ای که مقدور است به زانو درآورند.

وی ادامه داد: اهرم‌هایی چون قطع رابطه،‌ تحریم تجاری و حرام کردن خرید کالاهای اسرائیلی و برخورد با حامیان اسرائیل به ویژه آمریکا،‌ از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به مجوز دولت آمریکا به سران رژیم صهیونیستی برای استفاده از انبار سلاح‌های آمریکایی ذخیره شده در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: وظیفه کشورهای اسلامی تجهیز کشورهای اسلامی است،‌ آنها تا کی می‌خواهند این صحنه‌های رقت‌بار را ببینند و خاموش باشند و هر بار رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه تهاجم کند و زمانی هم که توان مقابله با مقاومت فلسطین را از دست داد درخواست آتش‌بس کند.

وی با اشاره به پذیرش آتش‌بس موقت از سوی فلسطینی‌ها گفت : اگرچه آتش‌بس موقت برای دفن جنازه فلسطینی‌ها برقرار شده است اما پذیرفتن آتش‌بس دائمی باید در گرو رفع حصر از مردم غزه باشد و دولت مصر هم باید خجالت بکشد که درها را به روی فلسطینی‌ها باز نمی‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تجهیز و تسلیح فلسطینی‌ها اظهار داشت: این افتخار برای ایران است که از همان روز اول انقلاب اسلامی سخن از فلسطین و نجات فلسطین داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بنای سنت الهی بر مهلت دادن به جانیان و جنایتکاران گفت: خداوند دانه دانه گلوله‌ها را شماره می‌کند و باید این جانیان منتظر روز انتقام باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند وجدان بشری تا حدی تحمل دارد و این رژیم باید منتظر لبریز شدن این وجدان باشد و آن وقت است که بهترین سرنوشت برای رژیم اشغالگر مرگ است.

امام جمعه موقت تهران درگیری حق و باطل را از سنن خلقت دانست و اظهار داشت: در طول تاریخ بشر پیوسته مومنین با طواغیت زمان درگیر بودند اما در تمام این درگیری‌ها طبق وعده الهی پیروزی از آن حق بوده است و ممکن است خداوند به جنایت کاران مهلت دهد اما عاقبت از آن متقین است.

آیت‌الله موحدی کرمانی بیان داشت: در جنایت اخیر صهیونیست‌ها هم مردم غزه امتحان می‌شوند و هم امت اسلامی امتحان می‌شود و هم سردمداران کشورهای به ظاهر اسلامی امتحان می‌شوند،‌ اما مردم غزه ایستاده‌اند و می‌گویند ما یکی از دو سرنوشت خوب را داریم یا شهادت و یا نابودی صهیونیست‌ها و این منطق،‌ منطق قرآن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران پیروزی را وعده قرآن دانست و اظهار داشت: این پیروزی،‌ پیروزی مکتب است و مکتب فلسطین غالب خواهد شد و رژیم صهیونیستی به دست خودش و به واسطه جنایت‌هایش نابود خواهد شد، همانطور که تاریخ نشان داده و قرآن هم اجمالا در این زمینه بیاناتی را دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی مردم غزه را به ادامه مقاومت و پایداری توصیه کرد و افزود: مردم غزه بعد از این آتش‌بس موقت، قرص و محکم بایستند و بگویند که ما پایبند آن شرایطیم و در صورتی آتش‌بس را قبول می‌کنیم که به طور کامل از غزه رفع حصر شود و تجاوز اسرائیل قطع شود و حقوق حقه ما رعایت شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: روزی فرا خواهد رسید که بینی اسرائیل به خاک مالیده خواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x