تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

میزان فطریه هر نفر در استان البرز اعلام شد

  • کد خبر : 48984
  • 06 مرداد 1393 - 10:09
میزان فطریه هر نفر در استان البرز اعلام شد

میزان زکات فطریه از سوی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج اعلام شد.

به گزارش «کمال مهر»، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ، پیشاپیش با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات برای مردم استان اظهارداشت: اگر قوت غالب مومنین و روزه‌داران گندم باشد باید به ازای هر نفر مبلغ ۴۵ هزار ریال (چهار هزار پانصدتومان) معادل ۳ کیلو گندم به عنوان زکات فطره پرداخت کنند،

نماینده ولی فقیه در استان البرز درباره میزان زکات فطره افرادی که قوت غالب آنان برنج است یادآور شدند: زکات فطره این دسته از مؤمنین و روزه‌داران، به ازای هر نفر مبلغ ۱۵ هزار تومان معادل ۳ کیلو برنج متوسط است.

وی همچنین تصریح کرد:کفاره یک مد طعام، ۷۵۰ گرم گندم یا آرد یا نان یا برنج یا مانند اینها می‌باشد که اگر بخواهد پول آن را به افرادی بدهد که تبدیل به طعام بشود، می‌تواند در کفاره افطار عذری برای هر روز ۱۵۰۰ تومان و در ابطال عمدی هر روز ۹۰۰۰۰ تومان پرداخت کند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: انشاالله روزه داران و عبادت کنندگان از این ماه مبارک، پاک و طاهر خارج شوند و این طهارت و پاکی را در طول سال حفظ کنند.

گفتنی است، بلوغ، عاقل بودن و تمکن مالی از شرایط وجوب زکات فطریه بر مسلمانان است و هر شخص باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکی‌های رایج در آن منطقه همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.

فطریه باید قبل از ظهر روز عید فطر به دست نیازمندان برسد.

بر اساس تقویم رسمی سال ۱۳۹۳ دوشنبه ششم مرداد مصادف با سی‌امین روز از ماه مبارک رمضان است و متعاقب آن سه‌شنبه هفتم مرداد عید فطر اعلام شده است.

به گزارش هادیان البرز، نماز عید فطر در شهرستان کرج مطابق با سال‌های گذشته، روز عید فطر به امامت آیت‌الله حسینی همدانی در مصلی کرج برگزار می‌شود.

 

منبع : هادیان البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x