تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

چندین کشته در حمله به راهپیمایی روز قدس در نیجریه/پسر رهبر شیعیان نیجریه در میان کشته‌ها

  • کد خبر : 48542
  • 04 مرداد 1393 - 9:44
چندین کشته در حمله به راهپیمایی روز قدس در نیجریه/پسر رهبر شیعیان نیجریه در میان کشته‌ها

حمله نیروهای ارتش نیجریه به راهپیمایی روز قدس در شهر «زاریا» به مرگ دستکم ۱۱ تن از جمله فرزند رهبر شیعیان این کشور منجر شده است.

به گزارشکمال مهر، رسانه‌های نیجریه بامداد شنبه از تیراندازی نیروهای ارتش این کشور به سمت تجمع راهپیمایان روز قدس در شهر «زاریا» واقع در شمال این کشور خبر دادند.

پایگاه «صحرا ریپورتز» نیجریه به نقل از یک سخنگوی «جنبش اسلامی» نیجریه نوشته است که در این حمله، چندین تن از جمله «محمد ابراهیم زکزاکی» فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، کشته شده‌اند.

تعداد کشته‌های حمله روز جمعه بین ۱۱ تا ۱۴ نفر اعلام شده است. همچنین جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده است که دستکم ۴۰ تن در این راهپیمایی دچار مجروحیت جدی شده‌اند.

«ابراهیم موسی» سردبیر هفته‌نامه «المیزان» وابسته به جنبش اسلامی در این مورد گفته است: «گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، حاکی از آن است که برخی از سربازان ارتش نیجریه از پشت به سمت صفوف راهپیمایی‌ای که بعد از نماز جماعت شهر «زاریا» در استان «کادونا» برگزار شد، تیراندازی کرده‌اند.»

آقای موسی تأکید کرده است که این راهپیمایی بدون هرگونه خشونت و یا حادثه خاصی برگزار شده و مشخص نیست نیروهای ارتش به چه دلیل دست به این حمله زده‌اند.

پایگاه خبری متعلق به «کمیسیون اسلامی حقوق بشر» نیجریه نیز گزارش داده است که نیروهای امنیتی ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را نیز بازداشت کرده‌اند. ۳ فرزند شیخ زکزاکی در میان بازداشت‌شدگان هستند. برخی منابع غیررسمی هم از کشته شدن دو فرزند وی در بازداشتگاه خبر داده‌اند.

روز جمعه هزاران نفر از مردم نیجریه در راهپیمایی‌هایی که در شهرهای مختلف این کشور به مناسب روز قدس و در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد، شرکت کردند. هنوز گزارشی از درگیری‌های احتمالی در دیگر شهرها منتشر نشده است. دولت نیجریه نیز هنوز واکنشی به حادثه شهر «زاریا» نشان نداده است.

انتهای پیام/ق

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x