تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

آن‌هایی که در فتنه ۸۸ شعار “نه غزه نه لبنان” سردادند، جماعت بریده از ملت بودند/ اسرائیل سازش و مذاکره نمی‌فهمد

  • کد خبر : 48506
  • 04 مرداد 1393 - 9:21
آن‌هایی که در فتنه ۸۸ شعار “نه غزه نه لبنان” سردادند، جماعت بریده از ملت بودند/ اسرائیل سازش و مذاکره نمی‌فهمد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آن‌هایی که در فتنه ۸۸ شعار “نه غزه نه لبنان” سردادند، جماعت بریده از ملت بودند لذا اگر همچنان فکرشان همین باشد از ملت بریده‌اند.

به گزارش کمال مهر؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه عبادی_ سیاسی امروز تهران گفت: مسیری طولانی در پیش داریم، مسیر ابدی، این مسیر ابدی توشه بایسته می خواهد، توشه اش تقوا و عمل صالح است، اعمال صالح عناصر اصلی تقوا را فراهم می کند.

وی افزود: سلام و درود خداوند بر شما امت خدا جویی که امروز با راهپیمایی باشکوهتان عمل صالح بزرگی را برای خود رقم زدید.

خطیب نمازجمعه موقت تهران با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه تصریح کرد: گام‌های شما گام‌هایی بود که دشمنان تان را به خشم آورده و به خشم می آورد، به تعبیر این آیه این گامهای شما عمل صالح بود، سلام و درود خداوند بر شما خوبان که هم شب قدرتان  باشکوه و هم راهپیمایی‌تان باشکوه است، آن عبادت فردی و این عبادت سیاسی هر دو در راستای رضای حضرت حق است، راهپیمایی باشکوه امروز شما مبانی قرآنی و مبانی روایی دارد.

وی افزود: مبانی حمایت از مظلوم از مبانی مهم این راهپیمایی روز جهانی قدس است که یادگار امام راحل و عظیم‌الشان است. همچنین حمایت از مظلوم هم ریشه قرآنی ، ریشه روایی و ریشه در کلمات معصومین(س) دارد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ریشه قرآنی حمایت از مظلوم را در سوره نسآء آیه ۷۵ می‌توانیم ببینیم که در این آیه می‌فرماید؛ چرا نمی‌جنگید در راه خدا و در راه نجات مستضعفین، از مردان و زنانی که می‌گویند خدایا ما را از سرزمینی ستمگران بر آن اعمال نظر دارند، ما را از این سرزمین بیرون کن، لذا هیچ تردیدی نیست که امروز مصادیق این مستضعفین، مردم مظلوم غزه هستند که سحر و افطارشان را گلوله سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: این آیه تاکید می‌کند که باید به فکر نجات مستضعفین باشید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نکاتی در سیره پیامبر (ص) در حمایت از مظلوم اظهار داشت: فرمایشی از پیامبر اکرم در جلد ۷۵ کتاب بحارانوار آمده است که کسی که به داد مظلوم برسد و در برابر ظالم بایستد، این فردای قیامت در بهشت مصاحب و همنشین من خواهد بود.

خاتمی گفت: برای پیامبر (ص) ما حمایت از مظلومین جایگاه ویژه‌ای دارد، همچنین از مولایمان امیرالمومنین (ع) نیز داریم که گزارش رسید به ایشان که اهانت شده به یک زن مسلمان و یک زن غیرمسلمانی که در پناه اسلام زندگی می‌کنند، ایشان فرمودند؛ اگر یک مسلمان از این داغ بمیرد جا دارد، این مولایمان علی که این چنین سوز مظلوم را فارغ از اعتقادش دارد، در وصیت پایانی عمر امام علی (ع) نیز بیان شده که ایشان خطاب به مسلمانان گفتند که خصم ظالم و کمک مظلوم باشید.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: خصم ظالم یعنی همین که امروز شعارهای باشکوه شما بود، یعنی مرگ بر آمریکا که این ابراز خصومت با ظالم است، نفرین علیه رژیم صهیونیست کودک کش، آدمکش، مصداق آن است که مرگ بر اسرائیل!

آیت الله خاتمی با اشاره به بیاناتی از امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) در بیانات خود دارند که کمک نکردن به مظلوم را یک گناه شایسته عذرخواهی می‌داند، است، لذا خدایا عذرخواهی می‌کنم به محضرت که به مظلومی که در پیش روی من به آن ستم شود و به آن کمک نکنم، این‌ها مبنای حرکت باشکوه و پرخروش امت اسلامی ما در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

آیت الله خاتمی با اشاره به گذشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان گذشت، اما اگر واقعا احساس می‌کنیم از آن بهره بایسته را نبردیم، قدر باقیمانده را بدانیم و از سحرهای نورانی این ماه با دعای سحر و دعای ابوحمزه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بزرگان ماه مبارک رمضان را آغاز سال نو معنوی خود می‌دانند، گفت: انشاءالله ماه رمضان امسال آغاز سال نو معنوی ما باشد و طوری عمل کنیم که روز عید فطر جایزه بایسته را بگیریم که روز عید فطر یوم الجوایز است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه در رابطه با مسئله فلسطین و حوادث غزه ۸ مطلب را برای خطبه دوم آماده کردم، اظهار داشت: مطلب اول این است که ضدیت با رژیم صهیونیستی محور وحدت ملت ماست، در این راهپیمایی مراجع عظام بیانیه دادند، روسای سه قوه مردم را دعوت به این راهپیمایی کردند و احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌ها با هر سلیقه‌ای در این جهت بحمدالله متحد بودند که این‌‌ همان سواد اعظم است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه این اجتماعات بزرگ و این وحدت‌های مقدس مورد تاکید مولا علی (ع) خط و راه ملت ایران است به حوادث فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: آنهایی که در فتنه ۸۸ در روز قدس شعار نه غزه و نه لبنان را سر می‌دادند، جماعت بریده از ملت بودند، اگر الان هم فکرشان این باشد همچنان جماعت بریده از ملت‌اند.

وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز قدس به شعارهای مردم تهران در اعلام انزجار از سران فتنه پرداخت و تصریح کرد: مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام را سر دادند.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به مطلب دوم اشاره کرد و گفت: امام راحل (ره) عظیم الشان ما این افتخار را دارد که از پیشگامان حمایت از فلسطین باشد، در آن شرایطی که فریادی در دوره طاغوت به نفع ستم دیدگان فلسطین بر نمی‌خاست این امام بزرگ ما بود که فریاد حمایت از فلسطین را سرداد و با اعلام روز جهانی قدس نگذاشت که فلسطین از خاطره‌ها برود و فراموش شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند مسئله فلسطین را به یک مسئله عربی تبدیل کنند، تصریح کرد: امام این مسئله را تبدیل به مسئله بین المللی اسلام کرد، ایران ما کانون حمایت از مظلومین فلسطین بوده، هست و بحمدالله خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی سربلند است که حمایتش از فلسطین حمایتی همه جانبه است، گفت: به تعبیر معاون جنبش جهاد اسلامی از نان تا فشنگ مدیون امت اسلامی ایران هستند و اگر این حمایت‌های شایسته ایران اسلامی نبود، امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال کرده بود.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: در آغاز این حمله تاکنون که ۱۸ روز از آن می‌گذرد، وزیرکشور صهیونیستی گفته بود دستور اشغال کل غزه صادر شده، اما اینکه این‌ها زمین گیر شده‌اند معنایش این است که ایران اسلامی دینش را به فلسطین ادا کرده است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: مطلب سوم آن است که رژیم صهیونیستی در به در دنبال آتش بس است که این معانی بسیاری دارد.

وی افزود: در این ۱۸ روز این رژیم جنایتکار تا آنجا که توانست وحشی‌گری کرد ولی در عین حال به نتانیاهو به همراه همکار جنایتکارش کری به این کشور و آن کشور می‌روند تا مقاومت را راضی به آتش بس کنند، آتش بسی ظالمانه و مقاومت می‌بیند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد از این گردابی که خود برای خود ساخته جان سالم به در برد، اما مقاومت بحمدالله از شعور بایسته سیاسی برخوردار است و می‌گوید حق مقاومت چه می‌شود.

خطیب نمازجمعه تهران اظهار داشت: غزه محاصره کامل است، انبار مواد غذایی و انبار داروهای آن‌ها در حال اتمام است و می‌گویند اگر به راستی آتش بس می‌خواهید محاصره غزه باید شکسته شود و اسرای فلسطینی آزاد شوند، این حق مشروع آنهاست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: تا اینجا آنچه اتفاق افتاده وحشی‌گری این رژیم و عجز و استیصال آنهاست که یک پیروزی برای مقاومت است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ۶۶ سال پیش تاکنون با وحشی‌گری و آدم‌کشی ۲۷ جنایت فجیع را مرتکب شده است، به جنایات سال‌های ۱۹۴۸ که ۲۵۰ نفر در آن کشته شدند، جنایت سال ۱۹۵۶ که اسرائیل با شعار بدون عاطفه باش تا خدا رحمتت کند ۴۹ نفر را کشت و جنایت صبرا و شتیلا در سال ۱۹۸۲ اشاره کرد و گفت: در این جنایت ۸۰۰ فلسطینی و لبنانی به شهادت رسیدند.

خطیب نمازجمعه تهران در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و جنگ ۱۸ روزه تا دو ساعت قبل ۸۰۴ فلسطینی شهید شده‌اند که ۹۰ درصد آن غیرنظامی و ۵۰۰ نفرشان زن و کودک بوده‌آند و در مجموع ۴۸۰ تا ۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. ۱۲۰۰ واحد مسکونی کاملا ویران شده و ۱۲۰ هزار نفر آواره شده‌اند و رژیم صهیونیستی بیش از ۸۰۰ واحد عمومی از جمله بیمارستان و مدرسه را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ مسجد در غزه ویران شده که یکی از آن‌ها مسجد امیرالمومنین است، ‌گفت: این نمونه سیاست خشونت آشکار رژیم جلاد صهیونیستی در عمر ۶۶ ساله آن است لذا حق چنین رژیمی بود که امام درباره آن بگوید اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: تنها راه علاج این اقلیت گرگ صفت راهی جز نابودی نیست، مثل آن‌ها مثل سگ هار است.

وی با اشاره به اظهارات موشه دایان که گفته بود ما باید در دنیا خودمان را مثل سگ هار نشان دهیم، گفت: یکی از تحلیلگران غربی هم گفته بود سگ هاری که اگر بخواهد پای ایران را بگیرد، ایران هم به حساب سگ می‌رسد و هم به حساب صاحب سگ، صاحب سگ را به روز سیاه می‌نشاند.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: البته این به معنای نابودی یهودیان منطقه نیست بلکه به معنای نابودی این رژیم است و جایگزینش باید رژیمی باشد که با رفراندوم رای آنهایی که در منطقه ساکن هستند شکل بگیرد، شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان راه حل فلسطین شعار هر فلسطینی یک رای است.

خاتمی در رابطه با نکته پنجم با حوادث غزه گفت:  تنها راه علاج مقاومت و آن هم از نوع مقاومت مسلحانه است ، همین مقاومتی که تل‌آویو را به شهر اشباح و روز صهیونیست‌ها را  تبدیل به شام سیاه کرده است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: صهیونیست‌ها منطق و قرارداد نمی‌فهمند، طرح‌های سازش محکوم به شکست بوده است و عزت مردم فلسطین از مقاومت و ایستادگی به حقشان می‌گذرد باید کرانه باختری مانند غزه مسلح شوند تا با همدستی با غزه این رژیم سیاه جهنمی را از پای درآورند که به فضل خدا آغاز سقوط این رژیم جهنمی شروع شده است.

وی‌ در رابطه با نکته ششم حوادث غزه تصریح کرد: در قصه جنایت غزه اردوگاه را ببینید، تنها رژیم صهیونیستی آدم‌کش را نبینید، اردوگاه رژیم صهیونیستی، امریکای جنایت‌کار،انگلیس،آلمان و برخی کشورهای غربی است که به صراحت از آدم کشی رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی حمایت می‌کنند، این سیمای واقعی آمریکاست.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند چهره آمریکا را به صورت بزک کرده و صلح طلب به مردم ما نشان دهند، بدانند که به ملت خیانت کرده و دروغ می‌گویند، چرا که این سیمای حقیقی آمریکا این است که نه حقوق بشر می‌فهمند  و نه اعتقادی به مبارزه با تروریسم دارند، فقط و فقط سلطه جهنمی خود را می‌خواهند و بس و با بیداری این سلطه جهنمی آنها راه افول خواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل به گونه‌ای حرف می‌زند که انگار حنجره نتانیاهو را به عاریت گرفته است اظهار داشت: می‌گویند اهالی غزه اسرائیل را به رسمیت بشناسد و موشک پرتاب نکند پس چرا شما به اسرائیل چیزی نمی‌گویید
.

امام جمعه موقت تهران خطاب به سازمان کنفرانس اسلامی گفت: شما فقط اسمتان این است مگر مردم غزه مسلمان نیستند؛ اتحادیه عرب مگر این مردم عرب نیستند غیرت اسلامی و عربی‌تان کجا رفته که اجازه می‌دهید یک ملت در یک زندان مظلومانه جان دهند.

وی ادامه داد: سران کشورهای مرتجع منطقه کجای کار هستند چرا در برابر این فجایع آرام گرفته‌اند.

خاتمی با بیان اینکه مایه خوشحالی است که وجدان بیدار جهانیان به پا خواسته و در جای جای دنیا تظاهرات برپا می‌کنند اظهار داشت: به آزادی‌خواهان جهان می‌گویم این تنها کافی نیست به دولت‌هایتان فشار آورید که حمایت از رژیم صهیونیستی را قطع کنند و به داد این مردم برسند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: گروهک‌‌های تکفیری جنایتکار با هر نامی مانند داعش، النصره و طالبان عروسک‌های کوکی دنیای استکبار هستند و این همه به دروغ دم از اسلام می‌زنند.

وی افزود: امروز در غزه به مسلمانان حمله شده چرا به حمایت مسلمانان نمی‌آیند دروغ می‌گویند که می‌خواهند به اسلام بیایند.

خاتمی با تاکید براینکه داعش این گروهک ناچیز می‌گوید شرکت در راهپیمایی روز قدس حرام است و هرکس شرکت کند مجازات می‌شود این موید این است که آنها گروهک اسرائیلی صهیونیستی هستند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: ابوبکر بغدادی سردسته گروهک داعش یک سال توسط موساد آموزش دیده شده است وموساد این سرکرده جنایتکار را به جان مسلمانان انداخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد ماه سالگرد اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان مرحوم طالقانی اشاره کرد و یادآور شد: یاد و خاطره اولین امام جمعه عزیز تهران را گرامی می‌داریم.

خاتمی با تاکید براینکه نماز جمعه کارآمدی خود را در طول ۳۵ سال نشان داده و از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود افزود: در ۸ سال دفاع مقدس کانون بسیج نیروها، حمایت‌های مردمی و بصیرت‌افزایی نماز جمعه بوده است و باید این سرمایه را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسانی فکر نکنند این هنر است که نماز جمعه را بکوبند اظهار داشت: درواقع این سرمایه‌سوزی است؛ با استکباری که با اصل نظام اسلامی مسئله دارد و عقده‌اش را سر نماز جمعه درمی‌آورد همراه نشوید .

وی همچنین ضمن گرامی داشتن سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: صدام می‌خواست آنچه در ۸ سال دفاع مقدس به دست نیاورده بود توسط منافقین کوردل و نوکرهای اجانب به دست آورد و به ایران حمله کرد.

خاتمی با تاکید براینکه رزمندگان عزیز ما صاعقه‌وار آنها را ناکام گذاشتند یادآور شد سلام بر شهدای عزیز مرصاد و ننگ و نفرین عبدی بر منافقین کوردل و جنایتکار.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۴ ماه دیگر توافق تمدید شد افزود: دیپلمات‌های محترم ما نهایت تلاششان را انجام دادند؛ ما برای چندمین بار به دنیای استکبار می‌گوییم اگر فکر باج گرفتن از ملت مسلمان ایران هستید کور خواهید خواند.

وی با تاکید براینکه با زیاده‌خواهی‌شان نمی‌توانند از ملت بزرگ ایران باج بگیرند اظهارداشت: نه دیپلمات‌های مذاکره‌کننده ما زیر بار این زورگویی می‌روند و نه ملت ما چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

خاتمی با بیان اینکه ۱+۵ هم در حادثه غزه چهره خون‌خوار خود را نشان داد یادآور شد: آمریکا، آلمان به صراحت در فرانسه اعلام کردند هرکسی در راهپیمایی ضد صهیونیستی شرکت کند مجازات می‌شود اینها قلدر و زورگو هستند و در پی حق نبوده و نخواهند بود.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: اما ملت ایران با مقاومت و ایستادگی بر حق مسلم خود، حقش را خواهد ستاد.

امام جمعه موقت تهران بخش پایانی سخنان خود را به تجلیل از حفظ کرامت زن و افزایش امنیت روانی در محیط کار که براساس این قرار داده شده که محرم و نامحرم جدا باشند خاطرنشان کرد: این مسئله مطابق با غیرت و قانون است.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای که اجرا کرده بخشی از آن به همین موضوع ارتباط دارد؛ رسانه‌های بیگانه به این طرح هجمه می‌کنند و بنده وظیفه دیدم که از آن حمایت کنم و به مسئولان شهرداری بگویم تحت تاثیر این فضاسازی‌ها نباشند و سایر مسئولان نیز از این طرح مفید الگو بگیرند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x