تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

زور مجلس به شورای رقابت چربید/ بازی قیمت گذاری پایان می یابد؟

  • کد خبر : 48271
  • 02 مرداد 1393 - 8:44
زور مجلس به شورای رقابت چربید/ بازی قیمت گذاری پایان می یابد؟

به گفته قاضی پور عضو ناظر مجلس در شورای رقابت، جلسه امروز این شورا با هدف بررسی مجدد مستندات افزایش قیمت خودرو و بازنگری در قیمت ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیکمال مهر، با گذشت حدود دوسال از ورود شورای رقابت به عرصه قیمت گذاری خودرو، این حوزه هنوز هم با یک کلاف سردرگم و مشتریان ناراضی مواجه است.
به گونه ای که هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض از ثبات و یا بازنگری فرمول قیمت گذاری این محصول که اکنون یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می شود، هستیم.
بر این اساس؛ در یک ماه گذشته و با اعلام قیمت های جدید، حوزه خودرو هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض مخالفت یا موافقت مسئولان است.
در این میان اما این صدای مخالفان بود که بلندتر از هر صدای دیگری به گوش می رسید،که در این راستا ابتدا دولت از افزایش قیمت ها اعلام تکدر خاطر کرد و سپس مجلس پی گیری را مطرح کرد.
اما؛ این تکدر خاطر نمایندگان بود که نتیجه داد و آنها ابتدا با فرا خواندن نعمت زاده وزیر صنعت اشتیاق خود برای شنیدن دلیل بریده شدن ترمز قیمت خودرو در مسیر گرانی ها را از زبان وزیر نشان دادند که البته عکس العمل وزیر به این موضوع اعلام بی طرفی بود.
نعمت زاده در پاسخ به ابهامات نمایندگان گفته بود” همانطور که پیش از این مطرح کردم، قیمت خودرو به ما ارتباطی نداشته و شورای رقابت به صورت مستقل در این زمینه تصمیم گیری می کند.”
بنابراین راند بعدی بهارستان نشینان دعوت از شیوا رئیس شورای رقابت برای پاسخگویی به این مسئله و رفع ابهامات بود که با توجه به اخبار خروجی مجلس مشخص شد ” شورای رقابت زیر بار خواسته نمایندگان رفته و تن به بازنگری فرمول داده است.”
این در حالی بود که شیوا بارها در مصاحبه های مختلف خبر از عدم امکان بازنگری مجدد در فرمول مذکور داده و گفته بود قیمت های اعلامی تا یک سال آینده بدون تغییر خواهند ماند.
بر این اساس؛ از روز دوشنبه استارت بازنگری و بررسی فرمول قیمت گذاری زده شد که بنا به گفته علی لو رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازی با توجه به بازنگری فرمول، می توان احتمال کاهش ۱۵ درصدی قیمت ها را داد. (البته تاریخ دقیقی برای ارائه نتایج این بررسی مجدد اعلام نشده است.)
هم چنین به گفته قاضی پور عضو ناظر مجلس در شورای رقابت، جلسه امروز این شورا با هدف بررسی مجدد مستندات افزایش قیمت خودرو و بازنگری در قیمت ها برگزار خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرده است: اعضای ناظر مجلس در این شورا به هیچ عنوان انتظار این قیمت های اعلامی را نداشتند بلکه خواستار کاهش حتی ۳۰ درصدی قیمت خودرو نیز بودند.
حال باز هم تنها صبر است که می تواند دوای درد این حوزه و مشتریان آن باشد تا شاید بالاخره شاهد پایان بازی قیمت گذاری و بازگشت ؟آرامش به بازار باشند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=48271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x