تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

معرفی «پوشش» و «چادر» در کتاب هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی ششم دبستان

  • کد خبر : 47956
  • 30 تیر 1393 - 11:53
معرفی «پوشش» و «چادر» در کتاب هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی ششم دبستان

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، گفت: «پوشش» و «چادر» در کتاب‌های هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان معرفی شده است.

خبرگزاری فارس: معرفی «پوشش» و «چادر» در کتاب هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی ششم دبستان

کمال مهر:حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  در پاسخ به این پرسش که «آیا معرفی پوشش چادر در کتاب‌های درسی مطرح شده است؟»، اظهار داشت: بله، در کتاب پایه ششم دبستان این موضوع وجود دارد.

وی افزود: در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی درباره موضوع پوشش و چادر بحث شده است و همچنین سیر تحول حجاب از سال‌های دور تا کنون نیز وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: در کتاب مطالعات اجتماعی و در درس پانزدهم، درسی با عنوان انواع لباس برای گروه‌های اجتماعی وجود دارد که لباس‌های محلی مردم اقوام مختلف، پوشاک ایرانیان در گذشته، تولید لباس در گذشته و حال و خرید لباس نیز عنوان شده است.

کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص درج مطالبی با عنوان عفاف و حجاب در کتب درسی، گفت: در کتب درسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم درباره حجاب مطالبی درج شده است و این موضوع در درس «پوشش» در کتاب هدیه آسمانی پایه ششم دبستان وجود دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: در کتاب مطالعات اجتماعی نیز به صورت غیرمستقیم موضوع حجاب مطرح شده است و به صورت تشویقی در دیگر جاها به‌ آن اشاره شده است؛ همچنین در کتاب دانش‌آموزان ششم ابتدایی درباره محرم و نامحرم مطالبی عنوان شده است.

انتهای پیام/


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x