تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ایران از کسب مدال لیگ جهانی بازماند/ مدال برنز بر گردن لاجوردی پوشان آویخته شد + تصاویر

  • کد خبر : 47917
  • 30 تیر 1393 - 11:30
ایران از کسب مدال لیگ جهانی بازماند/ مدال برنز بر گردن لاجوردی پوشان آویخته شد + تصاویر

تیم ملی والیبال کشورمان ساعت ۲۰ امشب به وقت تهران در دیدار مرحله رده بندی به مصاف تیم ایتالیا رفت و با قبول شکست مقابل این تیم عنوان چهارم لیگ جهانی را از آن خود کرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشیکمال مهر تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۲۰ امشب در حالی به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفته است که این پنجمین رویارویی این دو تیم در مسابقات لیگ جهانی امسال محسوب می‌شود.

آتزوری‌ها در هفته اول لیگ جهانی توانستند‌ در خانه خود دو بازی مقابل ایران را پیروز شوند اما در تهران مقابل شاگردان کواچ  هر ۲ دیدار خود را واگذار کردند.

حال در رویدادی سرنوشت ساز آلمان خراش‌های ایرانی در حالی به مصاف لاجوردی پوشان می‌روند که آنها برای رسیدن به مدال طلا تمام برنامه های خود را چیده بودند، حال که بازی فینال را به دلیل باخت بر صفر مقابل برزیل از دست داده به هیچ عنوان راضی به خداحافظی با مدال برنز و سکوی مسابقات نیستند.

** لاجوردی پوشان ست اول را گرفتند
ست اول دیدار تیم های ایران و ایتالیا با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ در مرحله رده بندی به پایان رسید.

ترکیب تیم ایران در ست نخست بازی را عادل غلامی، فرهادظریف، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی، امیر غفور و سعید معروف تشکیل دادند.

بازیکنان تیم ایتالیا برای مهار کردن قائمی برنامه داشتند و به خوبی توانستند وی را از کار بیاندازند.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر۴ به سود ایتالیا ر قم خورد. آبشار امیر غفور امتیاز ۵ را برای ایران به همراه داشت. سرویس پرشی موجی معروف در یک رفت و برگشت ایتالیا را به امتیاز ۹ رساند. بروتو سرمربی تیم ایتالیا در امتیاز ۹ بر ۵ اقدام به تعویض کرد.

سرویس قائمی و آبشار میرزاجانپور با دفاع حریف برخورد کرده و ایران را ۷ امتیازی کرد. سرویس پرشی موجی غلامی دریافت خوب ایتالیا را درپی داشت و انها ۹ امتیازی شدند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ باز هم به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

اگر ملی پوشان ایران در این ست دریفات بهتری داشتند به طور حتم تیم ایران برنده ست بود ملی پوشان کشورمان در این ست ۹ اشتباه داشتند. ضریب اشتباهات تیم ایران در این ست تا حددی زیاد بود که این امر ناشی از استرس ناشی از دیدار مرحله رده بندی در میان بازیکنان بود.

خارج شدن سرویس ایتالیایی ها ایران را به امتیاز ۲۲ رساند. تراویسا با آبشار خود ایتالیا را ۲۵ امتیازی کرد.

** آتزوری های جنگنده ست دوم را هم بردند
دیدار تیم های ایران و ایتالیا در مرحله رده بندی لیگ جهانی با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

تیم ایران توانست در این ست از بازی ۲ امتیاز نخست بازی را به دست آورد. آبشار زایتسف از منطقه ۲ زده و عبادی پور نتوانست آن را مهار کند و اولین امتیاز تیم حریف رقم خورد. فرهاد قائمی در زمان زدن آبشار از سوی بازیکنان ایتالیا دفاع شده و آن ها امتیاز برابر ۲ را به دست آوردند.

دفاع غلامی توسط زایتسف امتیاز ۳ را به ایتالیایی ها تقدیم کرد. سرویس پرشی قائمی در یک رفت و برگشت از سوی لانزا با آبشار محکمی همراه بود و پس از برخورد با دستان عبادی پور به خارج از زمین رفت.

آبشار غفور به امتیاز برابر ۴ تبدیل شد. سرویس غلامی با دریافت خوبایتالیا همراه بود در یک رفت و برگشت داور خطای ۲ ضرب زایتسف را گرفت و ایران ۵ امتیازی شد. ملی پوشان کشورمان در این ست مقابل مهاجمان ایتالیا تک دفاع کردند. آبشار عبادی پور پس از برخورد با آنتن امتیاز ۶ را به لاجوردی پوشان داد. در این زمان کادر فنی تیم ایران درخواست استفاده از ویدئو چک را کردند که نتیجه بخش نبود.

آبشار موسوی امتیاز برابر ۶ را در پی داشت.سرویس غفور به خارج از زمین رفت و ایتالیا امتیاز ۷ را گرفت. آبشار غفور مقابل سرویس هم به خارج از زمین رفت و لی پس از بررسی ویدئو چک امتیاز۷ به ایران رسید.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۸ بر ۷به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.


تیم ایران در دفاع تا اینجای کار خوب ظاهر نشد اما پا به پای میزبان در امتیازآوری پیش رفت. بازیکنان نشان دادند که به باخت راضی نیستند. آبشار موسوی به خارج از زمین رفت و حریف ۹ امتیازی شد. آبشار لانزا امتیازات آن ها را به عدد ۱۰ رساند.

آبشار فرهاد قائمی دفاع خوب تراویسا را در پی داشت و ایتالیا ۱۱ امتیازی شد. کواچ در امتیاز ۱۱ بر ۷ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد و با شاگردانش به صحبت پرداخت تا بلکه به نوعی از فشار و سرعت بازی بکاهد.

ابشار غفور باز هم دفاع شد پس از یک رفت و برگشت ایتالیایی ها آبشار قائمی را هم دفاع کرده و ۱۲ امتیازی شدند. اشتباه لاجوردی پوشان در حمایت از بازیکنان در زمان زدن حمله ایران را ۸ امتیازی کرد. زایتسف آبشار خود را در منطقه ۶ ایران به زمین زد و تیم خود را ۱۳ امتیازی کرد.

فرهاد قائمی توانست از پاس معروف در منطقه ۴ به خوبی استفاده کرده و آبشار خود را به امتیاز۱۰ تبدیل کرد. ایوان زایتسف بازهم موفق عمل کرده و امتیاز ۱۴ را در مقابل دفاع ناکام ایران به دست آورد.

خطای بازیکنان تیم ایتالیا که مربوط به عبور دست بازیکنان از تور می شد از سوی سرداور گرفته شد و ایران امتیاز ۱۱ را به دست آورد. سرویس قائمی دریافت موفق ایتالیایی ها را همراه داشت و آنها به امتیاز ۱۵ رسیدند. عبادی پور پاس معروف را به امتیاز ۱۲ تبدیل کرد. باز هم وی توانست در یک رفت و برگشت آبشار خود را به امتیاز ۱۳ تبدیل کند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.


پاسور ایتالیا امروز ساده ولی مطمئن پاس داد و هم تیمی هایش را به خوبی تغذیه کرد. ایتالیایی ها به راحتی امتیاز ۱۷ را پس از بازگشت به زمین کسب کردند. موسوی به خوبی از پاس کوتاه معروف استفاده کرد و ایران را ۱۴ امتیازی کرد. توپگیری خوب معروف باعث شد تا امتیاز ۱۸ برای ایتالیا پس از بوجود آمدن یک رالی طولانی به دست آمد.

توپ “پاروی” پس از برخورد با دست مدافعان ایران، ایتالیا را ۱۹ امتیازی کرد. سرویس زایتسف با دریافت خوب ظریف همراه شد اما بازیکنان ایتالیا آبشار خود را به منطقه یک زمین ایران زدند و ۲۰ امتیازی شدند.

آبشار میلاد عبادی پور بدون برخورد با دست مدافعان حریف به خارج از زمین رفت و ایتالیا امتیاز ۲۱ را به دست آورد. زایتسف سرویس خود را به صورت پرشی انجام داد و دریافت خوب ایران انجام شد اما در یک رفت و برگشت زایتسف به سختی توانست آبشار محکم خود را به امتیاز ۲۲ تبدیل کرد. سرسویس زایتسف به خارج از زمین رفت و ایران ۱۶ امتیازی شد.

رضا قراء در امتیاز ۲۲ بر ۱۵به جای امیر غفور وارد زمین شد. آبشار قائمی به خوبی به زمین تیم ایتالیا برخورد کرد و ایران به امتیاز ۱۶ رسید. این تصمیم داور اعتراض بازیکنان حریف را به همراه داشت.


سرویس عبادی پور به خارج از زمین رفت و ایتالیا ۲۳ امتیازی شدند. سرویس قائمی امتیاز مستقیم ۱۷ را به دست آورد. عبادی پور امتیاز ۱۸ را کسب کرد.

** ایران از کسب مدال لیگ جهانی بازماند/ مدال برنز بر گردن لاجوردی پوشان آویخته شد
ست سوم دیدار ایران و ایتالیا در دیدار مرحله رده بندی لیگ جهانی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع تیم ایتالیا به پایان رسید.

ست سوم این بازی حساس و سنگین در حالی آغاز شد که تیم ایران در ۲ ست قبل در دفاع عملکرد خوبی نداشت. نبود تنوع تاکتیکی در تیم ایران باعث شد تا ایتالیایی ها به خوبی دست ایران را به خوبی خوانده و مهره های کلیدی تیم را مهار کردند.

در این ست کواچ از مهدوی و قراء در ارنج اصلی تیم استفاده کرد. اولین امتیاز این ست توسط عبادی پور به دست آمد. رضا قراء توسط سیمونه بوتی دفاع شد و ایتالیایی ها امتیاز برابر ۱ را به دست آوردند. موسوی به خوبی توانست زایتسف را دفاع کند و امتیاز برابر ۲ را به دست آورد.سرویس موسوی به خوبی دریافت شد و در یک رفت و برگشت عبادی پور در منطقه ۶ موفق نبود و ایتالیایی ها ۴ امتیازی شدند. در این ست تشکری به جای غلامی وارد زمین شد. سرویس مهدوی ب صورت پرشی موجی زده شد و به خارج از زمین رفت و حریف به امتیاز ۵ دست پیدا کرد. آبشار عبادی پور از دست ۲ دفاع حریف استفاده کرده و امتیاز برابر ۵ را کسب کرد. مهدوی در شرایط سخت به خوبی به قراء پاس داده و وی هم توانست امتیاز ۶ را کسب کند.

سرویس قائمی پس از دریافت خوب حریف آبشار قراء را به همراه داشت و ایران ۷ امتیازی شد. دفاع خوب تشکری تیم ملی کشورمان را به امتیاز ۸ رساند ولی از سوی بازیکنان حریف به این امتیاز مورد اعتراض قرار گرفت و از سوی سرداور قبول نشد.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۵ به نفع ایران رقم خورد.

سرویس قائمی که تا به حال به خوبی زده شد ولی دریافت خوب حریف آن ها را به امتیاز ۶ رساند. عبادی پور در زمان زدن آبشار دفاع شد و توپ آنزانی به راحتی در منطقه یک فرود آمد. سرویس زایتسف به خارج از زمین رفت و ایران ۹ امتیازی شد در مقابل تشکری هم سرویس خود را به خارج زد و یک امتیاز به ایتالیا رسید. آبشار قراء به دست رسونی برخورد کرد و ایران ۱۰ امتیازی شد وی در زدن سرویس موفق نبود و ایتالیا ۹ امتیازی شد. جای خالی خوب مهدوی ایران را به امتیاز ۱۱ رساند.

آبشار محکم زایتسف با دفاع خوب موسوی همراه بود و امتیاز ایران به عدد ۱۲ رسید. اعلام خطای بازیکنان از سوی سرداور ایتالیا را ۱۰ امتیازی کرد. مهدوی امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کند.

آبشار تشکری به خوبی تبدیل به امتیاز ۱۴ برای ایران شد. مهدوی در زدن سرویس موفق بود اما زایتسف ابشار خود را به امتیاز ۱۲ برای تیم ایتالیا تبدیل کرد. پاس مهدوی برای رضا قراء در منطقه ۲ آبشار محکم وی را در پی داشت و ایران ۱۵ امتیازی شد.


وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به نفع تیم ایتالیا ثبت شد.

تیم ایران در این ست روی اشتباهات فردی امتیازات خود را از دست داد. ایتالیا چون هیچ شناخت چندانی از رضا قراء و مهدوی نداشتند و آن ها توانستند به خوبی در این ست عمل کنند.

سرویس زایتسف به خارج از زمین رفت و امتیازات ایران به عدد ۱۶ رسید. آبشار قراء توسط آنزانی دفاع شد و حریف به امتیاز ۱۷ دست پیدا کرد. سرویس “پارودی” آبشار بازیکنان تیم ایران را در پی داشت اما لانزا به خوبی آن ها را دفاع کرد.

کواچ در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ به گرفتن وقت استراحت اقدام کرد. سرویس “پارودی” به طور مستقیم با زمین ایران برخورد کرد و امتیاز ۱۹ را به طور مستقیم به دست آورد. معروف و غفور به جای مهدوی و غفور به زمین بازگشتند.

سرویس بازیکنان ایتالیا دریافت خوب ایران را به همراه داست و پس از یک رفت و برگشت آبشار غفور از میان دستان تراویسا عبور کرده و به امتیاز ۱۸ تبدیل شد.

سرویس تراویسا آبشار غفور از منطقه ۲ را همراه داشت و در یک رفت و برگشت خطای زایتسف گرفته شد و ایران ۱۹ امتیازی شد.


سرویس پرشی موسوی به تور برخورد کرد و ایتالیایی ها را ۲۲ امتیازی کرد. در مقابل سرویس وتوری هم به تور برخورد کرد و ایران به امتیاز ۲۰ رسید.

سرویس مهدوی آبشار لانزا را در پی داشت وی مدافعان تور ایران را جا گذاشت و ایتالیایی ها ۲۳ امتیازی شدند. فرهاد قائمی ایران را ۲۱ امتیازی کرد.

این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا به پایان رسید.

** زایتسف بیشترین امتیاز را در بازی ایران و ایتالیا به دست آورد

در این مسابقه ایوان زایتسف بازیکن تیم ایتالیا با ۱۴ امتیاز که ۲ امتیاز با دفاع و ۱۲ امتیاز با اسپک به دست آورد بیشترین نقش را در پیروزی تیمش بازی کرد.

در تیم ایران نیز امیر غفور ۸ امتیاز که ۶ امتیاز آن با اسپک و ۲ امتیاز از سرویس بود کسب کرد، اما نتوانست از شکست تیم ملی کشورمان جلوگیری کند.

انتهای پیام/
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x