تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افطاری تامل برانگیز در سالن اساتید دانشگاه تهران/ فشار به ارشاد برای حضور مجدد BBC درایران/ کدام مسئول با شبکه”من و تو” مصاحبه کرده؟

  • کد خبر : 47882
  • 29 تیر 1393 - 17:29
افطاری تامل برانگیز در سالن اساتید دانشگاه تهران/ فشار به ارشاد برای حضور مجدد BBC درایران/ کدام مسئول با شبکه”من و تو” مصاحبه کرده؟

عکس‌ یادگاری ‌صهیونیست‌ها با حسن نصرالله، محاکمه معاون وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد، دستگیری ۸ شیطان‌پرست در شب قدر و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۹ تیر است.


به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

افطاری کارگزاران و برخی محکومان در سالن اساتید دانشگاه تهران
به گزارش تسنیم، شب گذشته مراسم ضیافت افطاری دانشجویان و جوانان حزب کارگزاران در تالار اساتید دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم برخی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران و جمعی از اصلاح‌طلبان از جمله فائزه و محسن هاشمی‌رفسنجانی، محمد عطریانفر، علی جمالی، حسین مرعشی، شهاب‌الدین طباطبایی، فخری محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده، سیدعلی سیاسی‌راد، سعید الله‌بداشتی، احسان مازندرانی از فعالان فتنه ۸۸، نورمحمدی از فعالان ستاد ۸۸ و تنی دیگر از فعالان سیاسی حضور داشتند. برگزارکننده این مراسم حزب کارگزاران بوده است.


محکومیت جهانی تویتری رژیم صهیونیستی


هواپیمای مالزی،‌ ساعتی قبل از انهدام 

به گزارش عصر ایران، یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۹۵ سرنشین عصر روز پنجشنبه گذشته در مسیر آمستردام هلند به کوالالامپور، در آسمان شرق اوکراین سرنگون شد. این هواپیما با اصابت موشکی روبه رو و همه سرنشینان آن کشته شدند. یکی از مسافران هلندی این هواپیما، قبل از پرواز در فرودگاه آمستردام، عکسی از این هواپیما گرفت و آن را در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد.

او زیر این عکس نوشت: “اگر این هواپیما، ناپدید شد این همان هواپیماست”. وی این متن را به صورت طنز و با اشاره به هواپیمای مالزی که چندی پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد منتشر کرده بود. با این حال این متن طنزآمیز، واقعیت یافت و عکس او آخرین تصویر از هواپیمای مالزی قبل از سرنگونی شد.

او اندکی پس از انتشار این عکس با سیلی از کامنت‌ها و نظرات دوستانش روبه رو شد که برای او سفر خوب و تعطیلات لذت بخش آرزو کردند و از او خواستند به محض رسیدن به مقصد، عکس‌های بیشتری برای آنها منتشر کند. اقدامی که غیرممکن شد.

جامخسرو شکیبایی با چتر نجات

عکس‌ یادگاری ‌صهیونیست‌ها با تصویر نصرالله
جهان نوشت: سربازان صهیونیست، تعداد زیادی عکس یادگاری با عکس‌های موجود در خانه‌های اهالی جنوب لبنان گرفته‌اند. این سربازان که در ایام جنگ در خانه‌های تخلیه شده ساکنان جنوب لبنان مستقر بودند، ضمن استفاده از تمام امکانات این خانه‌ها، به نشانه فتح الفتوح و لابد برای ثبت در تاریخ! عکس‌های متعددی با تصاویر “سید حسن نصرالله” که در این خانه‌ها وجود داشت گرفته و در وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی خود منتشر کرده‌اند و شاید هم در سرزمین خود حکایت فتحِ خانه معاون دبیرکل حزب‌الله را در بوق و کرنا کرده باشند.

درخواست عجیب یک وزیر از رئیس جمهور
خراسان نوشت: درخواست یکی از وزرای اقتصادی با شگفتی و مخالفت مسئولان مهم اجرایی مواجه شده است. براساس نامه چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی به مسئولان ارشد ریاست جمهوری، پیشنهاد شده است برای بالا بردن کیفیت حمل و نقل و مصرف سوخت در کشور، دولت مجوز ورود سالانه ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری نسل جدید و مدرن و ۸ هزار دستگاه ون نسل جدید با مصرف انرژی کم را صادر و امکان ورود این خودروها با استفاده از معافیت گمرکی و سایر عوارض را صادر کند تا در ناوگان عمومی درون و برون شهری کشور مورد استفاده قرار بگیرند که این موضوع با شگفتی و مخالفت مسئولان مهم اجرایی مواجه شده است.

الهی هیچ پدری این روز را نبیند!


فشار به ارشاد برای حضور مجدد BBC درایران

به گزارش پارس، بعد از اخراج کامل شبکه خبری وابسته به دولت انگلیس(BBC)، در روزهای اخیر اخباری از بسترسازی عده‌ای برای حضور مجدد این شبکه در عرصه داخلی ایران حکایت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی از درون و بیرون وزارت ارشاد با فشار بر “علی جنتی” وزیر ارشاد و “حسین انتظامی” معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درصددند تا برای حضور مجدد رادیو تلویزیون BBC زمینه لازم را فراهم نمایند و در گام اول خواستار حضور مجدد BBC World هستند.

رادیو تلویزیون BBC از بخش‌های انگلیسی، عربی، فارسی و.. برخوردار است که بخش اصلی آن بی‌بی‌سی جهانی(BBC World) است. این بخش تا یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ در ایران دفتر داشت، لیکن براساس گزارش نهادهای ذیربط، از ایران اخراج شد. لازم به ذکر است از ابتدای شکل‌گیری بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی (۲۵ دی ۱۳۸۷) به دلیل عدم اجازه به حضور بی‌بی‌سی فارسی (BBC Persian TV)، عملا گزارش‌های تصویری و خبری از طریق World در اختیار بخش Persian  قرار می‌گرفت.

“علی‌اصغر رمضانپور” از مدیران ارشد بخش فارسی‌ بی‌‌بی‌سی‌ است. وی در دوران اصلاحات، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود وی مدت قابل توجهی نیز سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز بود. لازم به ذکر است از تیرماه سال ۱۳۹۰، به دلیل تغییر رویکردهای دولت محمود احمدی‌نژاد، مجددا مکاتبات و رایزنی‌های سفارت انگلیس و بی‌‌بی‌سی و برای حضور در ایران آغاز شد ولی به دلیل مخالفت نهادهای بالادستی، عملا پاسخ به این رسانه دولت انگلیس منفی بود.

محاکمه معاون وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد
جلسه رسیدگی به پرونده معاون سابق وزارت ارشاد صبح امروز در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت زنی علیه این معاون دولت احمدی‌نژاد آغاز شد.

به گزارش مهر، این زن مدعی بود که معاون وزارت ارشاد و پسرش وی را اغفال کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. با این شکایت پرونده در اختیار قضات شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت که قضات دادگاه پس از چند جلسه محاکمه متهم و پسرش را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کرده و آنها را به تحمل شلاق محکوم کردند. با اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور حکم دادگاه را تایید کردند.

شاکی در ادامه اتهامات مالی علیه این معاون وزارت ارشاد در دولت احمدی‌نژاد مطرح کرد که دادسرای کارکنان دولت پرونده را با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال کرد. بعد از جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری و به ریاست “قاضی عبداللهی” متهم و وکیل مدافعش درخواست استمهال کردند و قضات دادگاه نیز پس از بررسی پرونده با این درخواست موافقت کردند.

واکنش سرباز اسراییلی به صدا در آمدن آژیر حمله راکتی حماس ( شهر سدروت)

عصر ایران منتشر کرد، ادامه حملات اسراییل به غزه

دستگیری ۸ شیطان‌پرست در شب قدر 
روزنامه شهروند، از دستگیری ۸ شیطان‌پرست توسط ماموران اداره محیط‌ زیست فیروزکوه خبر داد و نوشت: این افراد در شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) در حالی که قرص‌های روانگردان مصرف کرده بودند، با پوشیدن لباس‌های مخصوص، آویختن آلت‌های عجیب به خود و به دست کردن انگشترهای ستاره پنج‌پر، با برپایی مراسم رقص و پایکوبی به عبادت شیطان مشغول بوده‌اند.

“علی‌اکبر انارکی” فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در این‌باره گفت: ماموران اداره حفاظت از محیط‌ زیست این شهرستان در حین گشت‌زنی در منطقه‌ای دورافتاده در اطراف روستای “زرین‌دشت” فیروزکوه به تعدادی افراد با شکل و شمایلی خاص و آویختن ابزارآلاتی با نماد و شمایل ویژه مواجه شدند که مراتب را به نیروی انتظامی و بسیج شهرستان فیروزکوه اطلاع دادند. مقامات قضایی شهرستان فیروزکوه، ماموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج به سرعت خود را به منطقه اعلام‌شده رساندند و این افراد را دستگیر کردند و این افراد اکنون در بازداشت به‌ سر می‌برند.

۲۹  تیر ۱۳۶۲ سالروز عملیات والفجر۲
عملیات والفجر۲ از سلسله عملیات‌های والفجر در ۲۹ تیر ماه ۱۳۶۲ در منطقه مرزی پیرانشهر و بلندی‌های حاج عمران در شمال غربی ایران، توسط یگان‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

حمایت از غزه در دیدار والیبال ایران و آمریکا

تثبیت قیمت‌ها!! 

بدون شرح!!!

مسافرت‌های دردسرساز آقای مدیر
این روزها سفرهای پی‌درپی مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی اعتراض خیلی از اهالی کشتی را به دنبال داشته است. “حسن بابک” در بازگشت دوباره به کشتی که بعد از سال‌ها وقفه به دعوت “رسول خادم” شکل گرفت، سمت مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی را به خود اختصاص داد. بابک که یکی از مربیان خوشنام فرنگی است و پیش از محمد بنا، هدایت ملی‌پوشان را تا سال ۲۰۰۵ به عهده داشت، این روزها در همه سفرهای کشتی فرنگی حضور دارد.

او درحالیکه همراه نوجوانان در مسابقات جهانی اسلوواکی شرکت کرد و هنوز تیم به ایران بازنگشته، قرار است تیم اعزامی به آذربایجان را نیز همراهی کند. پیش از این نیز خبر سفر‌های متعدد مدیر تیم‌های ملی فرنگی رسانه‌ای شده بود، اما این روزها شنیده‌ها حاکی از ناراحتی دوباره اهالی کشتی فرنگی از این موضوع است. در این رابطه یکی از مربیان به دانا گفت که درست است که همراهی تیم‌های ملی شاید یکی از وظایف مدیر تیم‌های ملی باشد اما فکر نمی‌کنم که تنها وظیفه او حضور در سفرهای کلیه رده‌های سنی باشد!

کدام مسئول با شبکه”من و تو” مصاحبه کرده؟ 
کیهان نوشت: عوامل شبکه “من و تو” در قالب برنامه “جواب”، بر سر موضوع‌های گوناگون با برخی مسئولان داخلی تماس می‌گیرند و با معرفی خود به عنوان خبرنگار، دست به گفت‌وگو و تخلیه تلفنی می‌زنند. متاسفانه برخی مسئولان نیز بدون تأمل با عامل شبکه یاد شده شروع به صحبت کرده‌اند. جا دارد مسئولان و مدیران دفاتر ایشان، از طرف حراست‌های ذیربط نسبت به مسائل امنیتی توجیه شوند.

دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا آمریکا

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x