تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

مشروح/ خطبه های نماز جمعه مهرشهر

  • کد خبر : 47730
  • 27 تیر 1393 - 18:34
مشروح/ خطبه های نماز جمعه مهرشهر

شورای نگهبان باید مراعات کند و نگذارد نا اهلان وارد گردونه انقلاب شوند/باید به تیم مذاکره کننده دست مریزاد گفت /توافق در مذاکرات نیاز امریکا است ایران نیاز ندارد!

به گزارش «کمال مهر»؛حجت الاسلام و المسلمین یدالله رضائی خطیب نماز جمعه این هفته مهرشهر  در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه اظهار داشت؛ فلسفه وجودی شورای نگهبان نظارت بر قوانینی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود.

وی ، افزود:شورای نگهبان قوانین را  با شرع مقدس اسلام  و قانون اساسی مطابقت می کند اگر تطبیق داشته باشدتایید می نمایند و اگر نباشد برای بررسی مجدد و اصلاح  به مجلس برمی گرداند.

رضایی در ادامه تصریح کرد:شورای نگهبان ،مرکب از ۱۲ انسان دانشمند می باشد؛ ۶ نفر فقیه هستند و توسط رهبر انتخاب می شوند و ۶ نفر حقوقدان توسط رییس قوه قضائیه به مجلس معرفی و رای می گیرند و بنابراین یک جمع دانشنمد فقیه و حقوقدان هستند

وی ادامه داد:نظارت بر همه انتخابات به غیر از شورای شهر  بر عهده شورای نگهبان بوده  و هم بر اجرای انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از وظایف این دستگاه می باشد.

خطیب نمازجمعه مهرشهر خاطرنشان کرد: کاندیداهایی نیز  هستند که  صلاحیت نداشتند و ثبت نام می کنند و شورای نگهبان هم با نظارت استصوابی خود این افراد را رد صلاحیت می کند.

وی ، افزود: شورای نگهبان باید مراعات کند و نگذارد نا اهلان وارد گردونه انقلاب شوند ،مانند مجلس ششم تکرار شود،الان شما شاهد هستید خیلی از آن افراد الان  جزوی از اپوزیسیون هستند!

 

امام جمعه مهرشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته گفت: تیم مذاکره کننده ،مذاکرات سختی را دارند طرفینی که نمی خواهند کار به جایی پیش برود تمام تلاش خود را می کنند.

وی ، افزود: باید به این تیم مذاکره کننده دست مریزاد گفت ، زیرا خطوط قرمز را رعایت کردند و منویات رهبری را رعایت کردند و با زیاد ه خواهی آمریکا و متخدانش مبارزه کردند.

رضایی تاکید کرد: این نکته مهم است که توافق در مذاکرات نیاز امریکا است ایران نیاز ندارد!زیرا آنها تاکنون از نظر اقتصادی  متضرر هستند!

وی افزود: امریکا در سال ۵۳ هزار فرصت شغلی را از دست داده است تحت فشار افکار عمومی کشورش هست بیش از ۶۰%مردم آمریکا خواهوان توافق هستند.

خطیب نماز جمعه مهرشهر یادآور شد : ایران می خواهد مذاکرات ادامه پیدا کند و هدفی که تعریف شده که عزت ماست به آن برسد اگر این مذاکرات شکست بخورد ایران برنامه هسته ای خود را با شتاب بیشتری ادامه می دهد  و هیچ کشوری حق ندارد ایران را از حق خود محروم کند!

حجت الاسلام و المسلمین یدالله رضایی در پایان نیز با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت:روز قدس و اهمیت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مخصوصاً امسال در پاسخ به جنایات ددمنشی های رژیم بی رحم صهیونیستی است.

وی، افزود:حضور ما در این عرصه کوچکترین کاری است که میتوانیم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x