تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مخالفت شدید نمایندگان با افزایش قیمت خودرو/ شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو منفعلانه برخورد می‌کند

  • کد خبر : 47451
  • 25 تیر 1393 - 9:13
مخالفت شدید نمایندگان با افزایش قیمت خودرو/ شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو منفعلانه برخورد می‌کند

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با بیان اینکه نمایندگان با افزایش قیمت خودرو به شدت مخالفند، گفت: دولت باید گام‌های عملی برای کاهش قیمت خودرو بردارد.

به گزارش کمال مهر“موید حسینی‌صدر” نماینده آذربایجان غربی و خوی در مجلس،، با اشاره به فروش نقدی خودرو با قیمت جدید از سوی خودروسازان، گفت: به دنبال افزایش قیمت خودرو بسیاری از نمایندگان اعتراض کردند، چرا که طی دومین سال گذشته قیمت خودرو نزدیک ۲.۵ برابر شده و این افزایش قیمت مورد قبول جامعه نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های مواد اولیه از جمله آلومینیوم و فولاد نسبت به یک سال گذشته کاهش داشته و هزینه خاصی برای خودروسازان ایجاد نشده است.

حسینی صدر با بیان اینکه قیمت‌های خودرو با توجه به توان و درآمد مردم بالاست، گفت: خودروسازان فروش نقدی را بر اساس تصمیم شورای رقابت آغاز کرده‌اند، این شورا  باید صبر می‌کرد تا فضا شفاف شود و سپس نسبت به فروش نقدی اقدام می‌کرد.

حسینی صدر اضافه کرد: شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو ضعیف عمل کرده و منفعلانه برخورد می‌کند،  متاسفانه دود این آتش به چشم مردم خواهد رفت چرا که آنها این گرانی را متحمل می‌شوند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن با تاکید بر اینکه مسئولین دولتی در این راستا فقط در حد گفتگو ظاهر می‌شوند، گفت:مسئولین ذیربط برای بهبود قیمت خودرو گام‌های عملی برنمی‌دارند، در حالی‌که می‌توانند، کاهش تعرفه در مجوز واردات و خارج کردن خودروسازی را از حالت انحصار در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با ابراز امیدواری از مسئولینی که به طور مستقیم در صنعت خودروسازی مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: دولت و وزارتخانه صنایع و معادن هرچه سریع‌تر باید اقدامات لازم را برای مبارزه با گرانی خودرو به کارگیرند، چرا که مجلس و اکثر نمایندگان با افزایش غیرمترقبه قیمت خودرو به شدت مخالف هستند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x