تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

مترو بستری مهم در ترویج حیاء و عفاف

  • کد خبر : 47538
  • 25 تیر 1393 - 10:13
مترو بستری مهم در ترویج حیاء و عفاف

با هدف نهادینه کردن فرهنگ حیاء و عفاف، سلسله نمایشگاهای متنوعی را در ایستگاه‏های مترو در قالب‏های هنری و تبلیغی در معرض دید شهروندان قرار می‏دهد.

کمال مهر:مرتضی جعفرپور معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران ، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه حیاء و عفاف در جامعه افزود: اسلام به عنوان کامل‏ترین دین الهی، جز سعادت انسان‏ها هدف دیگری ندارد و سعادت جز در پیروی از دستورات الهی حاصل نمی‏شود.

وی تصریح کرد: زن ومرد مسلمان با حفظ حجاب و پوشش مناسب راه تعالی و تکامل را بسیار سریع طی خواهند نمود و با رعایت سایر دستورات پروردگار به بالاترین مقامات الهی خواهند رسید.

جعفر پور گفت:پوشش و حجاب یک دیدگاه و نظریه نمادین و سمبلیک نیست که فقط در مقام نظر و تئوری مطرح شود، بلکه یک برنامه و دستورعملی و سازنده است و فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‏تواند یکی از پایه‏های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد و به آن عمق و معنا بخشد.

حجت الاسلام جعفرپور در ادامه با اشاره به اینکه در سال‏های اخیر بی حجابی و بد حجابی منجر به ایجاد معضل اجتماعی در جامعه گردیده افزود: مسئله بد حجابی از پدیده‏ های جدید اجتماعی نیست بلکه از دیر باز این عنصر ضد اخلاقی در جامعه وجود داشته است.

وی گفت: در سال‏های اخیر به موازات تحولات اجتماعی و سرازیر شدن انواع محصولات فرهنگی بیگانه، و حجم وسیع تهاجم و شبیخون فرهنگی، بدحجابی ابعاد تازه‏ای به خود گرفته است.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی می‏بایست با بهره‏مندی از تمام ظرفیت‏ها و با روش‏هایی از جمله تقویت ایمان و اعتقاد دینی، احیاء فرهنگ اصیل اسلامی، شناساندن و معرفی الگوهای والا در زمینه حجاب،  گنجاندن مطالب مهم در زمینه حجاب و پوشش و آموزش‏های لازم در کتب درسی، و استفاده از ابزارهای فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما و مطبوعات، گام‏های موثری را در جهت رفع این معضل اجتماعی بردارند.

وی با تاکید بر این که در کنار اقدامات بازدارنده، نباید از برنامه‏ ریزی‏های کلان فرهنگی در امر برخورد با پدیده شوم بدحجابی چشم پوشید، گفت: در حقیقت مقابله با بدحجابی برای تاثیرگذاری لازم، باید به یک مطالبه همه جانبه و خواست عمومی تبدیل شود. و می‏بایست با بررسی و تحقیق دقیق، علت شیوع بدحجابی در جامعه مورد بررسی قرار گیرد و راه کارهای مناسب در این خصوص ارائه شود تا شاهد گسترش این مسأله در جامعه نباشیم.

گفتنی است: مجموعه نمایشگاهی حیاء و عفاف در ایستگاه‏های تجریش، ارم سبز، راه آهن، توحید، فردوسی، تهرانپارس، آزادی و مولوی پذیرای مسافران گرامی بوده و لحظاتی هر چند کوتاه آنها را به میهمانی طرح و رنگ این آثار دعوت می‏نماید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x