تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

ساپورت‌پوشی در دوره ناصری! / روابط پنهانی جریان اقتصادی “مشایی” و “مرد پشت پرده سیستم بانکی”/ قول هاشمی به ظریف چه بود؟

  • کد خبر : 47392
  • 24 تیر 1393 - 19:09
ساپورت‌پوشی در دوره ناصری! / روابط پنهانی جریان اقتصادی “مشایی” و “مرد پشت پرده سیستم بانکی”/ قول هاشمی به ظریف چه بود؟

نقاشی دیواری در تهران برای حمایت از غزه، مجوز دولت برای خرید ۲۰ خودرو شاسی بلند، ساپورت‌پوشی در دوره ناصری! و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۴ تیر است.

به گزارش کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۳ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

زخمی که دیده نشد!!!


قول هاشمی به ظریف چه بود؟

ایرنا نوشت: “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در دیدار نوروزی با دکتر “محمّد جواد ظریف” و همکارانش بر توفیق اقدامات آنها تاکید کرد و گفت: با اقتدار برای احقاق حقوق تاریخی مردم ایران در استفاده از مواهب غیرنظامی دانش هسته‌ای بکوشید که ملت ایران پشتیبان شماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه اصلاح نگاه سال‌های گذشته جهانیان به ایران و انقلاب اسلامی دستاورد بزرگی برای اقدامات شماست، گفت: نتیجه آن جلوگیری از گسترش دامنه تحریم‌ها و امیدواری مردم به آینده و رونق اقتصادی کشور بود که کاری بسیار ارزنده و در تاریخ ماندگار است.

نقاشی دیواری در تهران برای حمایت از غزه
به گزارش شفاف، در یکی از خیابان‌های تهران که به احتمال زیاد خیابان ولی عصر بوده، عده‌ای هنرمند اقدام به کشیدن نقاشی دیواری زیبایی در حمایت از غزه نموده‌اند.

ادعای وال استریت ژورنال درباره پذیرش کاهش غنی‌سازی از سوی ایران
به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین مدعی شد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی افراد نزدیک به مذاکرات، ایران نشان داده است که برای اولین بار متمایل به کاهش جزئی غنی‌سازی اورانیوم در توافق جامع است.

به نوشته‌ این روزنامه این مساله تنها پیشنهاد مطرح شده از سوی ایران بر روی میزمذاکره نبوده و پیشنهادهای دیگری وجود دارد. یک دیپلمات غربی اعلام کرد که ایران این پیشنهاد را چندین هفته پیش به دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده بود. به نوشته این روزنامه‌ کاهش پیشنهادی ایران کاهش قابل توجه و مورد نظر آمریکا نیست.

درگیری جوانان فلسطینی با سربازان اسراییلی در یک ایست بازرسی در نابلس

درختی تنها مانده در میان ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر دوبی

عصر ایران منتشر کرد، تابوت‌های ۱۷۵ جنازه تازه کشف شده از کشتار سال ۱۹۹۵ مسلمانان سربرنیتسا بوسنی به سدت صرب‌ها

افشای روابط پنهانی جریان اقتصادی “مشایی” و “مرد پشت پرده سیستم بانکی” / مردی که همچنان تعیین‌کننده مدیران بانک‌هاست!
پس از آنکه “اسفندیار رحیم مشایی” در دولت دهم، تصمیم به فعالیت سنگین اقتصادی برای تامین بودجه  فعالیت‌های غیرمعمول سیاسی خود گرفت و از “مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور” – که آن ایام از مقامات ارشد بانک مرکزی بود – به دلیل نفوذ بی‌نظیرش در اقتصاد کشور کمک خواست، این جریان مرموز برای نخستین بار در دولت دهم اعلام موجودیت کرد. در قدم نخست و در نیمه دوم سال ۸۹، این دو تن (مشایی و این مرد مرموز سیستم بانکی کشور) با انتخاب “ر – پ” به سمت مدیرعاملی یک بانک دولتی، تیم اقتصادی خود را در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه همان بانک، مستقر کردند.

به گزارش انتخاب، این افراد که همگی نیروهای مشترک مشایی و “این مرد مرموز سیستم بانکی” هستند، اعمند از: م . ع . ی / ک . پ / م . ف  / خ . ف/ ک. ف/ الف. ن/ ن. س/ ن. ط/ ک . ت / غ . ت . ج / و…  .  این افراد، عمدتاً در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نظیر شرکت سرمایه‌گذاری الف، سیمان . ه / لیزینگ. الف ، ساختمان الف/ پ. الف/ و تامین سرمایه مشغول به کار شدند و حتی اینک نیز – با فشارهای این مرد مرموز سیستم بانکی – در مسئولیت‌های خود باقی مانده‌اند!

به طور مثال، “ن . ط” که از نزدیکان “مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور” و همچنین از وابستگان مدیر عامل کنونی این بانک دولتی است به همراه فردی دیگر از عوامل همین جریان، شرکتی را به نام زرین . ت . پ تاسیس کردند که از سال ۸۹، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان کالای اساسی مثل شکر، برنج، روغن و … خریداری کردند. نکته جالب آنکه ۵۰۰ میلیاردتومان از این خریدها از مدلل یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور بوده است و سود حاصل از این معامله، بالغ بر ۲۰۰ میلیاردتومان برآورد شده است. شرکت مذکور به مدیریت “ن . ط” حدود ده شرکت زیر مجموعه در کشورهای همسایه ایران ثبت کردند و سپس با مشارکت “سعید العقیلی” و دو شریکش “ن. س” و “م . ن” به خرید و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی پرداختند.

در این معامله، ضمانتنامه ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری الف از طریق یک بانکی دولتی صادر و سپس به شرکت ملی نفت داده شد و پس از آن نفت را برای فروش به شرکت اماراتی زرین . ت . پ تحویل می‌دادند . با این حال، برآورد حاصله حکایت از آن دارد که در سه ماه نخست، ۲۰۰ میلیارد تومان توسط این سه تن (یاران نزدیک مرد مرموز سیستم بانکی کشور و مشایی) سوءاستفاده شد!

این جریان مرموز و کاربلد، با انتصاب “ج” (یک نیروی بازنشسته) به سمت مسئول نظارت و ارزیابی همان شرکت سرمایه‌گذاری، سعی کردند این سوءاستفاده‌های صدها میلیاردی را ماله بکشند! نکته قابل توجه آنکه بسیاری از نیروهای مشترک مشایی و این مرد مرموز سیستم بانکی، اینک و با استقرار دولت یازدهم و برخلاف تاکیدات دلسوزانه رییس جمهور، همچنان در راس بانک‌های کشور قرار دارند. به طور مثال ، (ک . ت ) که حتی به لحاظ سیاسی متعلق به منتهی‌الیه یکی از جریان‌های چپ کشور است، با حمایت ویژه مشایی و سپس فشارهای “مرد پشت صحنه سیستم بانکی کشور” به سمت یکی از مهمترین بانک‌های کشور منصوب شده است. این فرد مرموز و مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور که در ایام دولت دهم بازداشت نیز شده بود، همواره و در دولت‌های گذشته – مانند امروز – حضور در مشاغلی ارشد جز “ریاست” را می‌پذیرد تا در پشت صحنه، به اقدامات ویژه خود ادامه دهد.

ساپورت‌پوشی در دوره ناصری!
به  گزارش شفاف، “حسام‌الدین آشنا” عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق و مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: ساپورت‌پوشی در دوره ناصری؛ با این تفاوت که حالا جای اندرونی و بیرونی عوض شده است.

جزئیات ضیافت افطار احمدی‌نژاد با کابینه سابق خود/ غیبت مشایی در ضیافت افطار
به گزارش بولتن، “محمود احمدی‌نژاد” رئیس جمهور سابق کشورمان دیروز در دفتر کارش در ولنجک ضیافت افطاری داد. در این ضیافت وزرا، استانداران و معاونین وی با خانواده‌های خود دعوت بودند که تعداد زیادی از این مسئولین به همراه خانواده‌های خود در این مراسم حضور یافتند. رئیس‌جمهور بعد از افطار در سخنان کوتاهی با تقدیر و تشکر از حضور مهمانانش در این مراسم، به برکات ماه معنوی رمضان اشاره کرد و از وزرا، استانداران و معاونین سابق خود خواست تا از این ماه خودسازی نهایت بهره‌گیری را کرده و از فیوضات آن استفاده کنند.

بعد از این سخنان کوتاه، رئیس جمهور بر سر میز افطار تک تک مهمانان خود حاضر شد و با آنها و خانواده‌هایشان صمیمانه احوالپرسی کرد و فرزندان کوچک مسئولین را در آغوش می‌گرفت و آنها را مورد تفقد قرار می‌داد. از دیگر حاشیه‌های این ضیافت افطار حضور همه اعضای خانواده احمدی‌نژاد در آن بود. “اعظم‌السادات فرحی” همسر احمدی‌نژاد، “علیرضا و مهدی” ۲ پسر رئیس‌جمهور، دکتر “خورشیدی” داماد و دختررئیس جمهور سابق هم در این مراسم حضور داشته که همه این افراد بعنوان میزبان از مهمانان پذیرایی می‌کردند. مهمترین حاشیه این مراسم غیبت اسفندیار رحیم مشایی در این ضیافت بود . با آنکه اکثرا فکر می‌کردند مشایی در این مراسم حضور دارد اما وی غایب بزرگ این مراسم بود.

اسامی برخی مهمانان شرکت کننده در این مراسم: ۱-غلامحسین الهام سخنگوی دولت ۲- ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور ۳- محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ۴- مهدی آشتیانی معاون تشریفات دفتر رئیس‌جمهور ۵- مرادی معاونت  برنامه ونظارت راهبردی ریاست جمهوری ۶- لطف فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ۷- محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی ۸- محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور ۹- جلالی رئیس حراست نهاد ریاست جمهوری ۱۰-فرزین سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ۱۱-سردار عبدالهی معاون امینی وزارت کشور

۱۲-دکتر متولیان پزشک ویژه ریاست‌جمهوری ۱۳- نسرین سلطانخواه معاون علمی ریاست جمهوری ۱۴- فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور ۱۵- علی نیکزاد وزیر راه شهرسازی ۱۶- اسداله عباسی وزیر تعاون ۱۷-عباسی وزیر وزش و جوانان ۱۸- صادق خلیان وزیر جهاد کشاورزی ۱۹-مرتضی تمدن استاندار تهران ۲۰-اسماعیل نجار استاندار کرمان ۲۱-عزیزی استاندار هرمزگان ۲۲-دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه ۲۳- طاهایی استاندار سابق مازندران ۲۴-جلال زاده آذربایجان غربی ۲۵-عباس زاده مشکینی استاندار ایلام ۲۶-ناورویی استاندار سیاستان و بلوچیستان و افرادی چون جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور، فقیه رئیس سابق سازمان جمعیت هلال احمر، بقایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و امید شهرکی مدیر عامل سابق ایرنا هم حضور داشتند.

مزایده اموال بابک زنجانی
طی روزهای اخیر ۵ مرحله آگهی برای فروش اموال متعلق “بابک زنجانی” در روزنامه‌های سراسری به چاپ رسیده است. در این مزایده‌ها اموال میلیاردی بابک زنجانی در تهران و کیش و همچنین چند دستگاه خودرو دیده می‌شود.

جهان/ جام جهانی به سبک کودکان غزه

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x