تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وقتی برای تکدر هم تره خرد نشد

  • کد خبر : 47200
  • 23 تیر 1393 - 10:16

آیا اعلام کاهش نقطه به نقطه تورم با گران کردن خودرو قابل جمع است؟ وقتی همه چیز خوب است چرا شورای رقابت قیمت خودروها را افزایش می‌دهد و دولت هم فقط اعلام تکدر می‌کند.


به گزارش کمال مهر، کیهان در ستون خبرهای ویژه خود نوشت: شبکه خبر دانشجو با پیش کشیدن این پرسش‌ها نوشت: هفته پیش باز هم افزایش قیمت دیگری کلید خورد و باز هم سخنگوی دولت از مکدر شدن شخص رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو خبر داد؛ به راستی با این همه تکدر چه کسی دستور افزایش قیمت‌ها را صادر می‌کند؟!

این شبکه خبری می‌نویسد: قیمت خودرو در آغاز فصل رونق بازار در شرایطی رخ داد که همواره دولت از کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه یاد می‌کند. روحانی در سفر خود به یکی از استان‌های کشور با بیان اینکه تورم در آغاز به کار دولت یازدهم ۴۳ درصد بود، بیان کرد: امروز تورم نقطه به نقطه را به ۱۶ درصد رسانده‌ایم. طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه کشور به ۱۷/۶ درصد در پایان فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: این نشان از موفقیت چشمگیر دولت در کنترل تورم دارد.
شبکه خبر دانشجو خاطرنشان کرد: البته به جاست که بگوییم در هیچ کجای دنیا شاخصی به عنوان تورم نقطه به نقطه وجود ندارد و این شاخص را می‌توان اختراع کشور ما خواند چرا که آنچه در مورد محاسبه نرخ تورم مهم است، نرخ تورم سالانه است و در تمام دنیا هم تقریباً از یک روش مشخص و مشابه برای محاسبه نرخ تورم استفاده می‌کنند اما به هر حال این ادعایی که همواره به عنوان نکته‌ای مثبت در کارنامه اقتصادی دولت از سوی مسئولان آن یاد می‌شود.
در ادامه این تحلیل آمده است: آنچه بیش از این موارد حائز اهمیت است،‌جنگی است که این روزها بین شورای رقابت، خودروسازان و دولت رخ داد. جدالی که بیشتر به یک جنگ زرگری شباهت دارد. البته این موضع‌گیری‌های دولت تنها در مورد افزایش قیمت خودرو اتفاق نیفتاد بلکه هر جایی که بویی از افزایش قیمت‌ها به مشام می‌رسید، آقای نوبخت از مخالفت دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور با این روند افزایشی سخن می‌گفت.
از سوی دیگر روزنامه دنیای اقتصاد با طرح این پرسش که فایده تکدر دولت از گرانی خودرو چیست؟ می‌نویسد: تکدر دولتی‌ها اگرچه امید کاهش قیمت را در دل مردم کاشت، اما تنها نتایجی که تا به امروز از مکدر شدن دولت حاصل شده، رکود بازار بوده و سرگردانی دوباره مشتریان؛ از آن سو خودروسازان نیز بی‌توجه به تکدر دولت و احتمال بازنگری در قیمت‌ها، نرخ جدید محصولات خود را در سیستم فروششان اعمال کرده‌اند، گویا مطمئن هستند که از پس این «تکدر» آسیبی به آنها نخواهد رسید.
همچنین سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت در گزارش مشابهی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور تکدرخاطر شما دردی از مردم دوا نمی‌کند.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x